Казка двері відчиняє

Казка двері відчиняє

Мета:

• навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів; дати визначення поняття «оркестр»;

• розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;

• виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: С. Прокоф'єв «Вальс» (з балету «Попелюшка»); Б. Фільц «Бабусина казка»; поспівка «На засніженім лужку»; А. Філіпенко «Новорічна».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; уривок казки «Попелюшка».

Обладнання: Синтизатор, комп'ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід

(«Вальс» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва).

1. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

♦ 3 якими казковими героїнями познайомила нас музика на попередньому уроці?

♦ Як називається інструмент, який допоміг нам уявити чарівну фею Драже?

3. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже вони — наші улюблені книжки в дитинстві!

Як ви вважаєте, чи може музика допомогти краще зрозуміти зміст казки та охарактеризувати її героїв? Мабуть, лише музика допоможе нам це з'ясувати, адже композитори — теж казкарі, але вони розповідають казки особливою мовою — мовою музики.

4. Основна частина

Учитель. І знову до нас на урок завітала казка. Яка саме — ви, мабуть, здогадаєтеся самі. Ця дівчина жила з батьком, мачухою та двома її доньками. Мачуха любила своїх доньок та ненавиділа свою падчерку, яку примушувала виконувати всю брудну й важку роботу в домі. У бідної дівчинки навіть не було свого ліжка, і тому вночі вона спала на ящику з попелом.

♦ Чи здогадалися ви, що за казка завітала до нас у гості?

4.1. Слухання музики

Учитель. Так, це казка про Попелюшку. Попелюшка дуже любила танцювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мала велику мрію — потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажаєш, обов'язково здійсниться! Так сталося і з Попелюшкою. Одного разу у палаці короля відбувся бал. Мачуха та її доньки вирушили туди, а Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за її добрий характер та працьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а мишей — на коней. Попелюшка вирушила на бал!

Учитель читає уривок з казки Ш. Перро «Попелюшка» — сцену на балу.

♦ Який танок виконували Попелюшка та Принц? Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець.

Слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва.

♦ Що ви почули у цій музиці?

♦ Які настрої, почуття Попелюшки передає музика? (Роботау зошитах, с.21.)

♦ Як ви вважаєте, музику виконував один музикант чи їх було багато?

4.2. Засвоєння нових знань

Засвоєння понять (робота у зошитах, с. 21)

Оркестр — це велика група музикантів, які грають на різних музичних інструментах.

4.3. Слухання музики

Учитель. Заплющте очі та уявіть, що ви — маленькі принци та принцеси, що ви танцюєте на балу.

Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням

♦ Які казки розповідають вам батьки, дідусі та бабусі? Послухайте музику Б. Фільц «Бабусина казка».

♦ Про що розповідає бабуся онукам?

Слухання «Бабусиної казки» Б. Фільц

♦ Яким є настрій цього музичного твору?

4.4. Вокально-хорова робота

Продовження роботи над поспівкою «На засніженім лужку» з показом руху мелодії рукою (робота у зошитах, с 21)

Учитель. На Новий рік навкруги ялинки діти водять хоровод. Яке ж свято без таночків?! Послухайте пісню «Новорічна» А. Філіпенка.

Слухання, розучування та виконання пісні «Новорічна» А. Філіпенка з танцювальними рухами «тарілочка», тупотіння

♦ Про який настрій дітей розповіла пісня?

Продовження роботи над піснею «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні

5. Підбиття підсумків уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми з'ясували цікаву річ: музика танцю може допомогти нам перенестися у казковий світ та уявити різні характери героїв.

♦ Як музика зобразила Попелюшку?

♦ На вашу думку, чому саме вальс танцювала Попелюшка на балу?

♦ Чим різниться музика, що зображує казкових героїнь: Попелюшку, фею Драже, Бабу-Ягу?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва).



Джерело: noindex
Категорія: Музичне мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2873 | Рейтинг: 0.0/0
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Підсумковий урок за І семестр
Дикорослі рослини рідного краю
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]