Абетка кольору: білий. Творче завдання. зимовий день

Урок 28. Абетка кольору: білий. Творче завдання. зимовий день

Мета: закріплювати розуміння учнями поняття «білий колір»; навчати бачити, розрізняти і відчувати відтінки білого кольору; сприяти формуванню правильного кольоросприйняття; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички малювання фарбами; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати гарний смак, акуратність, увагу; навчати міркувати.

Оснащення: Зоровий ряд: репродукції картин відомих художників; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Зібралися одного разу Весна, Зима, Літо й Осінь і засперечалися, хто з них фарбами багатший. Найбільше величалася Осінь.

— У мене і небо синіше, і ліси та сади в різнокольорові шати вбрані, та й на городі у мене фарб сила-силенна.

— А в мене,— хвалилося Літо,— тільки зелених відтінків безліч, та небо синє, та хмари білі, море та річки, квіти та метелики!

— І мені є чим пишатися,— не поступалася Весна.— Я квіти на луках перша розсипаю, і небо дощами вмиваю, а зелень весняна яскравіша, ніж улітку, буде.

Засумувала Зима: «Отже, тільки мені похвалитися нічим. Усе в мене біле та чорне. Обирати особливо не доводиться». Весна, Літо й Осінь пожаліли Зиму. Несправедливо це. Без гарної Зими і Весна не в радість, і Літу не розгулятися, і Осінь багатств не накопичить. Замислилися вони, як допомогти Зимі.

І. Грабар «Березневий сніг» (1904) М. Врубель «Царівна-Лебідь» (1900)

 Думали-гадали і придумали. Вирішили пори року своїми фарбами із Зимою поділитися.

 Заіскрився сніг на сонці всіма барвами веселки. Немов хтось по полях коштовне каміння розсипав.

 Чорні стовбури теж свою частку різнокольорових фарб отримали: і фіолетовий, і зелений, і синій, і коричневий — усе змішалося. Немов чорного не було ніколи.

 Зраділа Зима і почала снігами землю прикрашати. На гілках з інею най-тонше мереживо розвісила, вікна вигадливими візерунками розписала, поля і ліси пухнастими ковдрами та шапками накрила, а річки прозорою кригою засклила.

 Стомилася Зима. Присіла на пагорбок і замислилася: скільки ж відтінків є у білого кольору?

 IV. Викладення нового навчального матеріалу

 Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда

 ♦ Скільки відтінків у білого кольору? Розгляньмо картину художника І. Гра-

 бара «Березневий сніг».

 ♦ Про що хотів розповісти нам художник?

 ♦ Як він передав нам колір снігу, освітленого сонцем?

 ♦ Спробуйте порахувати, скільки відтінків білого кольору на фрагменті картини.

 (Учитель пропонує учням розглянути картину М. Врубеля «Царівна-Лебідь».)

 ♦ Як колір допоміг художникові передати настрій?

 ♦ Про що він прагнув нам розповісти?

 Навчальна гра «Помічники Білосніжки»

 Дітям роздають картки, на яких зображені предмети білого кольору. Ведучі — семеро гномів. Їм необхідно зібрати якнайбільше предметів білого кольору, щоб розбудити Білосніжку. Вони по черзі ставлять запитання. Наприклад: «Ти істота чи не істота?», «Їстівне чи неїстівне?»

 Кожний гном може поставити тільки одне запитання. Якщо гноми відгадали, що було зображено на картці, вони її отримують.

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 Робота над формуванням умінь і навичок

 Учні спочатку виконують вправи в альбомі для малювання. Необхідно намалювати кольоровий квадратик, а поруч — квадратик із додаванням білого кольору. Учитель звертає увагу учнів на те, що після додавання білої фарби всі кольори стають світлішими і втрачають свою яскравість.

 Творче завдання

 Учні виконують в альбомі для малювання малюнок «Зимовий день».

 Вони можуть зобразити все, що їм найбільше подобається, обираючи для свого малюнка кольори з додаванням білого.

 Індивідуальна робота за творчим завданням

 Учні виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.

 VI. Підбиття підсумків

 Обговорення учнівських робіт

 Із малюнків складають альбом «День народження Білої фарби».

 Коментар

 Учні мають демонструвати вміння бачити, розрізняти і відчувати відтінки білого кольору; активну форму правильного кольоросприйняття; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; навички малювання фарбами.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2292 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Дива природи. Редагування текстів
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]