Абетка малюнка: лшм з характером. Творче завдання. Матеріали і техніки для графічного малюнка

Урок 25. Абетка малюнка: лшм з характером. Творче завдання. Матеріали і техніки для графічного малюнка

Мета: ознайомлювати учнів із матеріалами для лінійного малюнка; закріплювати поняття «лінійний малюнок»; навчати бачити, розрізняти і відчувати характер ліній та їх настрій; сприяти активному формуванню правильного світосприйняття; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички лінійного малюнка; навчати міркувати; виховувати в учнів гарний смак, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання, простий і кольорові олівці, фломастери, гумка.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Які матеріали та інструменти знадобляться для створення лінійного малюнка?

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Розповідь учителя

(Учитель розповідає про типи олівців і матеріалів для графічних малюнків, показує учням малюнки, виконані різними олівцями.)

Коли ми говоримо про малювання, перше, що нам спадає на думку,— це олівець. Справді, дуже рідко малювання може обійтися без олівця. Олівець підходить як для детального малюнка, так і для швидкої замальовки. Малюнок олівцем може бути самостійним твором мистецтва, а може стати і підготовчим ескізом для серйознішої роботи.

Як же обрати олівець? На кожному з них є маркування (літери та цифри), що свідчить про тип олівця.

Візьміть до рук олівці та скажіть, що на них написано.

Літера Т означає, що грифель твердий, а літера М — що м’який. Чим більшою є цифра, що записана біля літери, тим твердішим (або м’якішим) є грифель. Малюнок у зошиті з математики (креслення або технічного малюнка), краще виконувати твердим олівцем. Для малюнка в альбомі більше підходить м’який грифель.

Грифель — це паличка з пресованого графіту, одягнена в дерев’яний футляр.

Графітний олівець

Це найпоширеніший вид олівців. його гладенький грифель зроблений із графіту та мінеральних домішок. Він дає сірий тон і легко видаляється гумкою. Але отримати чорний колір за його допомогою не можна.

Кольорові олівці

Грифель у кольоровому олівці зроблений із кольорових пігментів (фарб), змішаних зі спеціальним воском. Гарний кольоровий олівець дає м’яку лінію та яскравий колір. Але його складно витирати гумкою.

Вугільний олівець

Вугільні олівці виготовляють з обпалених березових гілочок. Вугілля лягає на папір краще, ніж графітний олівець. Малюнок виходить чорним, матовим, легко розтушовується (розтирається).

Автоматичний (цанговий) олівець

Він має графітний грифель без дерев’яної оболонки. Його не потрібно за-стружувати. Грифель можна висувати поступово зі спеціального тримача. Лінія, проведена автоматичним олівцем, має задану товщину.

Акварельний олівець

Фарба, якою наповнений його грифель, розчиняється у воді. Його можна змочити водою перед початком малювання, або спочатку зробити сухий малюнок, а потім обробити вологим пензликом увесь малюнок або його частину. Змочена частина малюнка стає схожою на акварель.

Олівці завжди повинні бути гостро заструженими, інакше лінія стає неакуратною, а дерев’яний одяг олівця може порвати папір.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

Бесіда

♦ Якими олівцями вам більше подобається малювати — м’якими чи твердими? Чому?

 ♦ З якою метою люди придумали фломастер?

 ♦ Чи може фломастер замінити олівець?

 ♦ Чи любите ви малювати фломастерами?

 ♦ В якому малюнку не можна обійтися без фломастера?

Навчальна гра «як олівець»

Учні мають згадати, хто і що за формою нагадує олівець (дерево, телеграфний стовп, черв’як, жираф) і чому?

Ті, хто знайшов найточніші порівняння, отримують кольоровий олівець або фломастер так, щоб інші учні не бачили його кольору. Необхідно уявити, що чарівник перетворив дітей на олівці та фломастери відповідного кольору. Тільки за допомогою міміки та жестів їм потрібно показати, що вони зможуть намалювати для людей. Решта учнів мають відгадати, що намалювали олівці та фломастери.

Робота над формуванням умінь і навичок

Учні виконують в робочому зошиті навчальні вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки. В альбомі для малювання учні повинні виконати роботу на тему «Світ кольорових олівців (фломастерів)».

Учні малюють «олівцевих» чоловічків та їх будиночки. Для передавання характеру слід використовувати різні лінії.

Учні виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.

VI. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Із малюнків створюється альбом «Олівцевий світ».

 ))))))))

Види ліній для навчальних вправ

Коментар

Учні мають продемонструвати знання матеріалів для лінійного малюнка, дати визначення поняття «лінійний малюнок»; уміти бачити, розрізняти й відчувати характер ліній та їх настрій; продемонструвати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1836 | Рейтинг: 0.0/0
Для чого ми вивчаємо природознавство
Тварини
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Праця людей у місті (селі)
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]