Абетка кольору: червоний. виражальні можливості лінії. Творче завдання. Червоні квіти

Урок 23. Абетка кольору: червоний. виражальні можливості лінії. Творче завдання. Червоні квіти

Мета: закріплювати поняття про теплий колір; навчати учнів бачити, розрізняти і відчувати теплі кольори і відтінки кольору; сприяти активному формуванню правильного кольоросприйняття; продовжувати формувати в учнів уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички лінійного малюнка; навчати міркувати, розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості; виховувати гарний смак, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання, простий і воскові олівці, гумка.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

III. Мотивація навчальної діяльності

випереджальне завдання

Учитель об’єднує учнів у групи. Пропонує відповісти на запитання «Червоної вікторини». За кожну правильну відповідь гравець отримує кружечок червоного кольору. Перемагає та група, яка здобуде найбільше червоних кружечків.

Запитання для вікторини

 ♦ Назвіть квіти і рослини червоного кольору.

 ♦ Назвіть овочі, фрукти та ягоди червоного кольору.

 ♦ Назвіть предмети червоного кольору.

 ♦ Поясніть значення виразів: красна дівиця, весна красна.

 ♦ Якої пори року найбільше червоного кольору?

IV. Викладення нового навчального матеріалу

 Організація сприйняття творів мистецтва. розповідь учителя з елементами бесіди

 ♦ Де в природі ми зустрічаємо найбільше червоного кольору?

 ♦ Які почуття викликає у вас червоний колір?

 ♦ Який характер у червоного кольору?

 ♦ У яких явищах або предметах червоний колір вам подобається, а в яких — ні? Чому?

(Учитель пропонує розглянути репродукції картин відомих художників, в яких використані переважно відтінки червоного кольору.)

 ♦ Як ви гадаєте, що зобразили художники?

 ♦ Який настрій створюють у нас ці картини?

 ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше?

 ♦ Які почуття викликають у вас усі кольори, що ми назвали?

Дуже гарно було на великій луці біля річки. Яких квітів тут тільки не було: блакитні незабудки, жовті жовтці, сині дзвіночки, білі ромашки, фіолетові фіалки! Королева райдуга дуже любила квіткову луку біля річки. Одного разу,

гуляючи лукою, вона замислилася: «Як тут гарно! І все ж таки чогось бракує, але чого? Ніяк не можу зрозуміти».

 — Вам не здається, що ми про щось забули? — звернулася королева Райдуга до сестер-фарб.

 — Авжеж, забули,— зітхнула Червона фарба.— Мого кольору зовсім немає на луці.

 — Справді! — зраділа королева Райдуга.— Слід терміново що-небудь пофарбувати в червоний колір! Але що?

 — Можливо, дзвіночки? — тихо проговорила Синя фарба.

 — Спасибі, сестричко,— сказала Червона фарба,— але без дзвіночків на луці зовсім не залишиться острівців неба. І лука буде вже не такою красивою.

 — Тоді, може, жовтці? — несміливо промовила Жовта фарба.

 — Але тоді з луки зникнуть маленькі сонечка,— відгукнулася Червона фарба.

 — Незабудки? — із сумнівом спитала Блакитна фарба.

 — А хто ж нагадає нам про те, що ми любимо? І без ромашок лука теж не буде кращою.

 Так і не вирішили фарби, який колір на луці можна було б перефарбувати. Адже всі квіти були такими красивими і нагадували про щось гарне.

 І тут вони побачили голуба, який заплутався в колючих гілках терену. Фарби визволили пораненого птаха. Але з білосніжних крил крапали на траву червоні краплі крові. Крапали і проростали дивовижними червоними квітами. Великі дзвіночки тягли до сонечка свої червоні чашечки і тихо погойдувалися на слабкому вітерці.

 — Що це за чудові квіти?! — вигукнулала Червона фарба.

 — Це тюльпани,— відповіла їй королева Райдуга.— Нехай вони відмічають межу між весною і літом. А наші маленькі друзі-школярі нехай намалюють їх за допомогою воскових олівців.

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 творче завдання. слово вчителя

 Спочатку намалюйте простим олівцем форму квітів, ідучи крок за кроком від простої узагальненої форми до складної проробки частин. Потім розфарбуйте, переходячи від світлих відтінків червоного кольору до темних. Якщо до червоного кольору додати синього, то отримаємо фіолетовий.

 Працюючи восковими олівцями, кольори можна накладати один на одний, щоб отримати новий колір або відтінок кольору.

 Розведіть на палітрі синю фарбу і залийте весь аркуш синім розчином поверх малюнка.

 Наприкінці роботи промалюйте деталі фломастерами.

 Індивідуальна робота за творчим завданням

 Учні виконують малюнок в альбомі для малювання, користуючись малюн-ками-схемами з робочого зошита.

 VI. Підбиття підсумків

 Наприкінці уроку учні мають уміти бачити, розрізняти і відчувати теплі кольори та відтінки кольору.

 Із малюнків складають альбом «Червоні квіти».

 Бесіда

 ♦ Чому фарби вирішили допомогти Червоній фарбі?

 ♦ Що б сталося, якби Червона фарба прийняла їх подарунки?

 ♦ Як ви гадаєте, що б змінилося у світі, якби зникли всі кольори, крім червоного?



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1526 | Рейтинг: 0.0/0
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Людина — частина живої природи
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]