Абетка кольору: жовтий i оранжевий. виражальш можливост плями. Творче завдання. Сонячний світ

Урок 22. Абетка кольору: жовтий i оранжевий. виражальш можливост плями. Творче завдання. Сонячний світ

Мета: ознайомлювати учнів із поняттям «теплий колір»; навчати бачити, розрізняти і відчувати теплі кольори і відтінки кольору; сприяти активному формуванню правильного кольоросприй-няття; продовжувати формувати в учнів уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички змішування фарб; виховувати в дітей гарний смак, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сонячний Промінчик дуже любив мандрувати. Він сидів на краю хмари разом з рештою своїх братиків-промінчиків і з цікавістю розглядав землю.

Чого тільки не побачиш із висоти! Ось річка блакитною змійкою в’ється між полями і лісочками, ось місто націлило в небо свої труби, а ось море жене до берега сердиті хвилі.

Сонячний Промінчик крутився навсібіч і думав: «Скільки на землі найрізноманітніших фарб: і блакитна, і зелена, і коричнева! А цікаво, чи є на світі місце таке ж сонячне, як я?» Він став уважніше озиратися довкола, а хмара пливла все далі й далі.

І нарешті Сонячний Промінчик побачив те дивовижне сонячне місце, яке шукав. Він потрапив у пустелю. По високих схилах барханів піщаними хвилями струменів розпечений жовтий пісок. Під передзвін дзвіночків через пустелю невідомо звідки і невідомо куди повільно рухався караван верблюдів. Рідкі вперті деревця стелилися, припадаючи до самої землі, немовби хотіли врятуватися від пилових буревіїв.

Лежить пустеля дика,Лягли, мов на ночівлю,

й гарячий, золотийДерева між пісків.

Кружляє, свище-диха

По ній пісок густий.А саксаул живучий —

Безлистий чагарник —

Прийнявши вітер в груди, Сховавсь в замет пекучий,

У маревній імліДо бурі хоч і звик.

Бредуть кудись верблюди —

Пустельні кораблі.Тремтять гілки колючі,

Бо біль не відпуска.

Ідуть вони в кочів’яІде пісок летючий,

Під музику дзвінків.На приступ, як війська.

За С. Маршаком

— Що ж це таке? Невже це єдине місце на Землі, де можна зустріти щось такого самого кольору, що й сонячний промінь?

— Звісно ж ні! — відповіла Промінчику піщана ящірка.— Де б ти не озирнувся навколо себе, обов’язково побачиш що-небудь жовтеньке, оранжевеньке, веселеньке. Тільки дивись уважніше!

Довелося Сонячному Промінчику повертатися на хмаринку.

«Ну ось, тепер я нічого не пропущу»,— уперто подумав Промінчик і влаштувався зручніше.

— А ящірка мала рацію! — Промінчик придивився до блакитної стрічки ріки.

На березі під вербами ледь погойдувалися на тонких ніжках масляні зірочки жовтців. На луках гордо тяглися до Промінчика пухнасті жовті голівки кульбабок. Курка вивела на першу прогулянку десяток пухнастих жовтих курчаток. Вони задирали маленькі голівки до квітів кульбаби і дзвінко пищали.

— Як же багато сонечка на землі! — вигукнув Сонячний Промінчик.— Як би мені хотілося зберегти всі сонячні кольори землі!

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Робота над формуванням умінь і навичок. Слово вчителя з елементами бесіди

Наші жовтий та оранжевий кольори схожі на тепле сонечко, тому художники називають їх теплими.

Допоможіть Сонячному Промінчику зробити портрети Жовтого та Оранжевого кольору.

 ♦ Що буде зображено на цьому портреті?

 ♦ Чи все жовте та оранжеве побачив Промінчик? Можливо, ви зможете додати

щось своє до портретів Жовтого та Оранжевого кольорів?

Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда

(Учитель пропонує розглянути репродукції картин відомих художників, в яких використані переважно жовтий та оранжевий кольори.)

 ♦ Як ви гадаєте, що зобразили художники?

 ♦ Який настрій створюють у нас ці картини?

 ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше?

 ♦ Які почуття викликають у вас усі кольори, які ми назвали?

Навчальна гра «Сонячний колір»

Учні класу об’єднуються в групи. Учитель малює на дошці коло з написом «жовтий колір» («оранжевий колір»). Назви всіх жовтих (оранжевих) предметів, які згадують учні, записуються навколо і з’єднуються з центральним колом стрілками. Утворюється сонечко. Називаючи предмет, учень отримує жовтий (оранжевий) кружечок. Виграє та група, яка здобуде найбільше сонячних кружечків.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

Творче завдання

Учні виконують малюнок в альбомі для малювання, користуючись схемою від простого до складного.

(Учитель нагадує учням правила роботи і техніки безпеки.)

Індивідуальна робота за творчим завданням

Під час виконання роботи вчитель за потреби надає учням індивідуальну допомогу.

VI. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Із малюнків складають альбом «Сонячний світ».

Коментар

Наприкінці уроку учні мають навчитися бачити, розрізняти і відчувати теплі кольори і відтінки кольору.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1411 | Рейтинг: 0.0/0
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»
Приголосні мають різний характер
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]