Абетка кольору: блакитний i синш. Творче завдання. Вбрання для неба

Урок 20. Абетка кольору: блакитний i синш. Творче завдання. Вбрання для неба

Мета: ознайомлювати учнів із поняттям «холодний колір»; навчати бачити, розрізняти і відчувати холодні кольори й відтінки кольору; сприяти активному формуванню правильного кольоро-сприйняття; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички змішування фарб; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів гарний смак, акуратність, увагу; навчати міркувати; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; воскові олівці або біла свічка; простий олівець; гумка; акварельні фарби; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Які матеріали та інструменти знадобляться для створення малюнка фарбами?

 ♦ Які кольори художники називають основними? Чому?

 ♦ Що таке відтінок кольору? Як його можна отримати?

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Небо було блакитного кольору. Просто блакитне — і все. Одного разу воно подивилося вниз і побачило Море. Море було синє. Просто синє — від краю до краю. Небо подивилося в Море, як у дзеркало, і не побачило свого віддзеркалення.

— Отакої! — здивувалось Небо.— Ти віддзеркалюєш птахів, прибережні скелі і дерева на березі, а де ж я?

— Любе Небо,— відгукнулося Море,— твій колір такий чистий і ніжний, що він просто розчиняється в моїй синяві. От якби ти чимось прикрасило своє блакитне вбрання, я б із задоволенням віддзеркалювало тебе.

Небо розправило свою блакить і звернулося за допомогою до Вітру. Він був Небу давнім вірним другом і найкращим кравцем на світі. Вітер одразу примчав.

Оглянув він Небо уважно, замислився на хвилинку і сказав:

— Я вважаю, любе Небо, тобі личитиме щось романтичне: мереживо, рюші, яскрава брошка...

Вітер швидко виткав мереживо з тонких хмар, скріпив їх ледь помітними нитками туману і прикріпив посередині золоту брошку сонця. Вийшло дуже ошатно.

Небо глянуло на себе в дзеркало Моря і замилувалося.

— Чи не могли б ви, шановний майстре, придумати мені ще одне вбрання? Щось не таке легковажне. Строге, для офіційних випадків.

— Із задоволенням! — відповів Вітер. У хід пішли важкі сірі хмари, срібні нитки дощу і стрімкий розчерк блискавки.

Небу надзвичайно сподобалося. А Вітер уже вигадував для нього нове вбрання із сірої імли, хуртовини та снігу. Він так захопився цією нелегкою

роботою, що дотепер шиє для Неба все нове й нове дивовижне вбрання — одне краще за інше. Небо із задоволенням милується своїм віддзеркаленням, а його шати змінюються щодня.

 IV. Викладення нового навчального матеріалу

 Бесіда

 ♦ Як ви гадаєте, яке ще вбрання може вигадати для Неба Вітер?

 ♦ Якого воно буде кольору?

 ♦ Що спільного у всіх убрань Неба? (Відтінки блакитного кольору)

 Організація сприйняття творів мистецтва.

 слово вчителя з елементами бесіди

 (Учитель пропонує розглянути репродукції картин відомих художників, в яких використані переважно сині та блакитні кольори.)

 ♦ Як ви гадаєте, що зобразили художники? Чому ви так уважаєте?

 ♦ Який настрій створюють у нас ці картини?

 ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше?

 ♦ Як би ви назвали кожну з картин?

 ♦ Які почуття викликають у вас усі кольори, які ми назвали? (Відчуття прохолоди)

 Художники називають кольори, в яких переважає блакить (синій, блакитний, ліловий, синьо-зелений), холодними. Адже вони нагадують нам не тільки небо, але й дзвін прохолодного струмка спекотного дня, морозні візерунки на вікні, шепіт прибою, ревіння шторму.

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 творче завдання

 Учитель. Допоможімо Вітрові в його нелегкій роботі! Придумайте для Неба своє чудесне вбрання. Скористайтеся тільки фарбами холодних кольорів.

 (Учитель показує, як для передачі хмар і вітру можна використовувати білий, блакитний, синій воскові олівці або свічку, покривши потім малюнок розчином синього кольору. Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.)

 VI. Підбиття підсумків

 Коментар

 Заняття спрямоване на визначення рівня засвоєння отриманих знань.

 Учні повинні вміти розмістити малюнок у центральній частині аркуша, обрати масштаб зображення, дібрати колірне рішення відповідно до поставленого завдання.

 Для перевірки ступеня засвоєння матеріалу вчитель може використати такі форми роботи на власний розсуд.

 Варіант 1. Запитання

 ♦ Чому синій колір називають небесним кольором?

 ♦ Які ще кольори можна назвати небесними?

 ♦ Чим відрізняється синій колір неба від синього кольору моря?

 ♦ Які кольори можна назвати лісовими або гірськими?

 Варіант 2. Гра «У гості до Неба»

 За допомогою лічилки обирають ведучого — це Небо. Решта отримують різнокольорові квадратики, крім блакитного і синього. Ведучий по черзі запрошує всіх до себе в гості. Той, кого запросили, повинен розповісти, коли і як його колір потрапляє на небо. Решта учнів відгадують, що це за колір. Той, хто відгадав, приєднується до Неба. Мета гри — зібрати якомога більше гостей.

 Варіант 3. Обговорення учнівських робіт

 Із малюнків створюють альбом «Небесні шати».



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1547 | Рейтинг: 0.0/0
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
Міні-проект. Як облаштувати джерело?
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм...
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]