Абетка кольору: контраст, нюанс, відтінки. Творче завдання. Снігова баба

Урок 17. Абетка кольору: контраст, нюанс, відтінки. Творче завдання. Снігова баба

Мета: продовжувати закріплювати поняття «симетричний малюнок»; навчати учнів визначати центр композиції; засвоювати основи симетричної композиції; формувати навички роботи в техніці гуаші; розвивати в дітей уяву, спостережливість, почуття кольору; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до природи; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: репродукції картин відомих художників; фотографії гілок в інеї, сніжинок, кристалів льоду; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; кольоровий картон; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

III. Ммотивація навчальної діяльності

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу. Розповідь учителя

Ми вже знаємо, що найбільше білого кольору ми бачимо взимку. Усе навколо вкриває Зима пухнастою білою ковдрою. На білому снігу, мов на білому аркуші, вона створює свої казкові малюнки.

* * *

 Ми не їли, ми не пили — Місяць вже встава,

 Бабу снігову ліпили.Наша баба Сніговая

 Тихне в місті дзвінбуде не сама.

За С. Маршаком

Пропоную намалювати Снігову бабу. Яким саме кольором ми малюватимемо сьогодні? Слід звернутися за порадою до королеви Райдуги!

— Добре,— сказала королева Райдуга,— усе, що розташовано позаду головного зображення на нашому малюнку, художники називають фоном. Стіна будинку, біля якого стоїть наша Снігова баба,— це її фон. Я розповім вам, як правильно обрати колір для фону. Але спочатку повернімося до колірного кола, у той день, коли Червона, Синя і Жовта фарби затоваришували.

(Учитель пропонує розглянути малюнки.)

Подивіться: на спектральному колі у кожного кольору свій шматочок, свій «будиночок». Кольори, які мешкають у сусідніх «будиночках», дуже схожі між собою. Художники називають їх нюансними парами, а їх сусідство — нюансом. Вимовте це слово всі разом: «нюанс». Слово це прийшло до нас із Франції. Послухайте, яке воно м’яке, ніжне — як муркотіння кошеняти. Якщо ми покличемо Жовту або Синю фарбу, то «будиночок» нашої зеленої Ялинки буде ніжним і затишним.

 Тепер погляньмо на «будиночки», розташовані один навпроти одного. Кольори, які в них мешкають, дуже різняться. Художники називають їх контрастними парами, а їх сусідство — контрастом. Вимовте це слово разом: «контраст». Це слово звучить, як постріл: різко, жорстко. Якщо нам допоможе Червона фарба, то Ялинку буде дуже добре видно на червоному фоні.

 (Учитель пропонує розглянути малюнки з кружечками на кольоровому фоні й визначити контрастні та нюансні пари.)

 Навчальна гра «Будиночки для фарб»

 Учні класу об’єднуються у групи по 5—7 осіб. Учитель розкладає для кожної групи на столі різнокольорові ґудзики (або кружечки кольорового паперу). Гравці повинні зібрати ґудзики (кружечки) в одній лінії контрастними парами, а у другій — нюансними. Перемагає та група, яка виконає завдання першою.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

творче завдання

Учитель малює на дошці композиційні схеми і пропонує учням обрати правильну, обґрунтувавши свій вибір. Потім учитель малює крок за кроком спочатку схему побудови загальної форми, потім — деталі. (Можна об'єднати учнів у групи, запропонувавши одним намалювати снігову бабу на контрастному фоні, а іншим — на нюансному.)

Правила роботи і техніка безпеки

 • Головне зображення на малюнку треба не приховувати по кутках аркуша, а розташовувати посередині. Воно не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні).

 • Малювати потрібно чистими фарбами і ретельно вимивати пензлик, коли відбувається перехід від одного кольору до іншого.

 • Під час малювання не використовують фарби безпосередньо з банки, а змішують їх на палітрі.

 • Під час роботи не можна розмахувати пензлями й олівцями.

 • Слід обережно поводитися з водою і фарбами.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Під час виконання роботи вчитель за потреби надає індивідуальну допомогу.

VI. Підбиття підсумків

Відбувається обговорення учнівських робіт.

Коментар

Заняття спрямоване на визначення рівня засвоєння отриманих знань. Учні повинні вміти розмістити малюнок у центральній частині аркуша, обрати масштаб зображення, дібрати колірне рішення відповідно до поставленого завдання.

Покрокова схема малювання снігової баби



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1743 | Рейтинг: 0.0/0
Твій друг — книга. Урок позакласного читання
Декоративна аплікація
Народні традиції і здоров'я
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]