Склад числа 3. Прямі і криві лінії. Трикутник

УРОК 10

Тема: Склад числа 3. Прямі і криві лінії. Трикутник

Мета: ознайомити дітей зі складом числа 3, трикутником, його елементами; дати поняття про пряму і криву лінію, вчити креслити лінії; розвивати мислення; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Розпочавсь урок.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Весела лічба

 • Три веселі киці Грались на травиці.

Песик теж до них прибіг.

Скільки котиків усіх?

• На травиці біля хати Метушаться цуценята.

Двоє білих, наче сніг,

Одне чорне. Скільки всіх?

• В гості йдуть: Марійка,

Подружка Надійка,

Кучерявий Петрик —

Веселун й бешкетник,

Щебетуха Леся,

Та рябенький песик,

З іграшкою Гнат...

Скільки всіх малят?

 2 Порядкова і кількісна лічба (від 1 до 10)

— Паровозик чекає відправки!

Нумерація — в порядку,

З голови і до хвоста.

Всі вагони на місцях?

Чи нічого не забули?

Всі вагони причепили?

Перший, другий, третій...

Ну, а ви знайшли, малята,

Де стоїть вагон десятий?

— Сусідів трійки спробуємо назвати.

— Яке число стоїть ліворуч від 3?

— Яке число стоїть праворуч від 3?

— Як отримати число 3?

— Про це ми і поговоримо на уроці.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення вчителя. Підготовча робота

На столі 3 вази. Вчитель ставить по 1 квітці у кожну вазу.

— Скільки всього квітів у вазах?

— Як отримали число 3? (1 + 1 + 1)

— Три квіточки можна поставити і в 2 вази.

— Як це можна зробити? (Показує один учень.)

— Отже, 1 + 2, або 2 + 1.

● Фізкультхвилинка

Учні повторюють рухи за вчителем.

Раз — піднятись, підтягнутись,

Два — зігнутись, розігнутись,

Три — в долоні три плеска,

Головою три кивка.

На чотири — руки ширше.

П’ять — руками помахать,

Шість — за парти знову сісти.

IV. Геометричний матеріал

 1 Ознайомлення з прямими і кривими лініями

Учитель на дошці вивішує плакат.

— Скільки всього прямих ліній?

— Скільки кривих ліній?

 2 Розпізнавання на практиці

Учитель кидає мотузок на стіл.

— Яка лінія вийшла? (Крива лінія)

— А зараз дівчинка візьме за один кінець мотузки, а хлопчик — за інший кінець мотузки. Натягніть її.

— Яка лінія вийшла? (Пряма)

 3 Гра «Відгадай, яка лінія?»

• Кольорове коромисло Через річку повисло.

(Веселка. Крива лінія)

 • Хто всю ніч по даху б’є та постукує,

Бурмотить і співає, заколисує?

(Дощ з прямих ліній)

 • Висить сито не людьми звито.

(Павутина. Крива лінія)

 4 Практична робота в зошиті

— Синім олівцем накресліть пряму лінію, а зеленим — криву.

 5 Графічний диктант

— Поставте крапку посередині аркуша. Накресліть від неї 2 клітки вгору, 1 праворуч, 5 вгору, 4 праворуч, 1 вниз, 5 праворуч, 6 вниз, 3 вліво, 2 вгору, 1 ліворуч, 2 вниз, 3 ліворуч, 3 вгору, 1 вліво, 2 вниз, 1 ліворуч, 1 вниз і 1 ліворуч.

— Хто вийшов? (Слон)

— Які лінії ви використовували, коли малювали слона?

 ● Пальчикова гімнастика «Пташки»

 • Великі пальці з’єднати в замок, долоні повернути до себе.

 • Пальці, які залишилися, стулити і синхронно рухати ними, зображаючи крила птахів.

 6 Ознайомлення з трикутником

 — Цариця Геометрія завітала до класу. Допоможіть їй! Загубилася фігура з трьома сторонами і трьома кутами.

 — Що це за фігура? (Трикутник)

 Розглядання фігури. Демонстрація учням сторін і кутів трикутника.

 — Викладіть на парті трикутник за допомогою паличок для лічби.

 — Скільки паличок використали? Чому?

V. Закріплення вивченого матеріалу. Цікава математика

 1 Робота з монетами. Гра «Скільки?»

1 к., 1 к., 1 к., або 2 к. та 1 к.

 2 Гра «Третій зайвий»

3 Ребуси

 Елек3ка

Ви3на Ак3са Ві3

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

 — Про яке число ми говорили на уроці?

 — Як можна отримати число 3?

 — З якими лініями ми познайомилися?

 — Яку фігуру можна скласти з трьох паличок?

 — Оцініть свою роботу.

 — Намалюйте червоне сонечко, якщо вважаєте, що ви добре працювали і можете тепер допомогти іншим.

 — Намалюйте синє сонечко, якщо вважаєте, що вам потрібна допомога і ви щось не зрозуміли.

 — Намалюйте жовте сонечко, якщо вважаєте, що вам було важко на уроці.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 3737 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Праця людей у місті (селі)
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край»
Дикі та свійські тварини
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]