Числа 1 і 2. Поняття «найдовший — найкоротший», «найширший — найвужчий»

УРОК 7

Тема: Числа 1 і 2. Поняття «найдовший — найкоротший», «найширший — найвужчий»

Мета: ознайомити дітей з властивостями предметів «найдовший — найкоротший», «найширший — найвужчий»; закріплювати вміння зіставляти групи предметів і числа; формувати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Весела лічба

Юра рибку впіймав,

Гриць — картоплі накопав,

Тато із кринички Витягнув водички.

А маленька Юля Принесла цибулі,

Кропу і петрушки, —

Зварить мама юшку.

— Скільки у мами помічників?

 2 Лічба предметів. Гра «Чарівні фігурки»

Учитель показує картку з цифрою, а діти викладають відповідну кількість фігУРОК.

 3 Логічне завдання

— У бабусі є онук Микола, кішка Мурка, цуценя Булька. Скільки онуків у бабусі?

III. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Робота над загадкою

 • Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував,

Там капустку пожував.

Довгі лапки: скік та скік.

Ми погнались — він утік. (Заєць)

— Які вуха у зайця? А хвостик?

 2 Робота зі смужками з паперу. Вправа на зіставлення предметів завдовжки

— Порівняйте! (У дітей лежать три смужки: зелена — найдовша; жовта — середня; червона — найкоротша).

— Скільки у вас смужок? (3)

— Чим вони відрізняються? (Кольором, довжиною)

— Першою покладіть найдовшу смужку. Якого вона кольору?

— Другою покладіть найкоротшу смужку. Якого вона кольору?

— А що можна сказати про жовту смужку?

— Як можна перевірити, що червона смужка коротша за зелену? (Накласти одну на іншу.)

— Отже, тоді кажуть, що зелена смужка — найдовша.

— Накладіть зелену смужку на жовту.

— Яка більше? (Зелена)

— Отже, тоді кажуть, що жовта смужка — найкоротша.

● Фізкультхвилинка

Раз, два — всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири — нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять, шість — всі веселі Крутимось на каруселі.

Сім, вісім — в поїзд сіли,

Ніжками потупотіли.

 3 Вправа на зіставлення предметів завширшки

Проводиться аналогічно до зіставлення предметів завширшки. (Учні беруть два аркуші різної ширини і накладають їх один на одний.)

 4 Цікава вправа «Ширше — вужче»

— Хвіст твій, брат, вузький та малий.

Ну, а мій широкий та пухнастий.

Подивився Вовк на Лиса

Та й промовив:

— Хвіст широкий твій, це так.

Та легко з нірки його дістать

І мисливцеві віддать.

— Чим хвалився Лис?

— Який хвіст у Лиса?

— А у Вовка?

 5 Зіставлення групи предметів і числа. Гра «Мовчанка»

На питання вчителя «Скільки?», діти, дивлячись на малюнок, мовчки рахують предмети і показують відповідну цифру на віялі.

IV. Робота в зошиті

 1 Графічний диктант

1 клітинка по діагоналі праворуч униз, 2 праворуч, 1 по діагоналі праворуч угору, 2 ліворуч, 2 вгору, 2 по діагоналі ліворуч униз, 1 праворуч. (Кораблик)

● Пальчикова гімнастика

 Черепашки-костомашки В теплій хатці проживають. То висовують голівку,

 То назад її ховають.

(Ручки затиснути в кулачки, постукуємо по парті.) (Вказівний пальчик витягуємо вперед, назад.)

 2 Написання цифр 1 і 2

— Скільки сонечок у небі?

— Напишіть рядок цифри 1.

— Скільки очей у дітей?

— Скільки вушок у дітей?

— Скільки ручок у дітей?

— Скільки ніжок у дітей?

— Напишіть рядок цифри 2.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Які цифри повторювали?

— Оцініть свою роботу в зошиті сонечком.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1892 | Рейтинг: 0.0/0
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо...
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Способи згинання паперу
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]