Розвиток усного мовлення. Усний переказ епізоду із твору

Тема. Розвиток усного мовлення. Усний переказ епізоду із твору

Мета: перевірити рівень сприйняття художнього тексту, дати відомості про особливості роботи над усним переказом; розвивати навички зв’язного мовлення учнів, вміння коментувати матеріал, складати план переказу, збагачувати лексичний запас дітей; виховувати зацікавленість у використанні літературної мови, прагнення уникати засмічення свого мовлення.

Обладнання: текст твору «Аліса в Країні Див», ілюстрації до розділу VIII («Крокет у Королеви»), памятка «Підготовка до усного переказу тексту (епізоду)».

Тип уроку: урок розвитку усного мовлення.

 

 Хід уроку

 

 І. Повідомлення учням теми, мети і завдань уроку.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні на уроці ви будете працювати над усним переказом одного з розділів книги Л.Керролла «Аліса в Країні Див». Він називається «Крокет у Королеви» (розділ VIII). З його змістом ви вже знайомі, оскільки прочитали твір повністю. Перш, ніж розпочати роботу, давайте ознайомимося з пам’яткою «Підготовка до усного переказу тексту (епізоду)».

 Памятка « Підготовка до усного переказу тексту (епізоду)»

  1. Уважно прочитайте текст або уривок із нього.
  2. Визначте тему та головну думку прочитаного.
  3. Складіть план.
  4. З кожної смислової частини (по кожному пункту плану) оберіть найважливіше та найцікавіше.
  5. Запам’ятайте обрані фрагменти зі збереженням особливостей мови твору (по можливості).
  6. Потренуйтесь у вільному переказі тексту та чіткій вимові.

ІII. Словникова робота (пояснення значення можливих незнайомих слів та лінгвістичний коментар учителя).

 Крокет (croquet) – це спортивна гра, учасники якої ударами спеціальних молоточків з довгою ручкою проводять кулі через невеликі ворітця, що розміщені на площадці в певному порядку.

 Фламінго – це найбільш довгоногі і довгошиї птахи світу, що селяться на берегах великих озер численними колоніями. Мають коротенький хвіст та короткі гострі крила, рихле і мяке оперення різних відтінків рожевого кольору. Забарвлення пір’я залежить від живлення (якщо в організмі є помітна нестача вітамінів, то воно стає білим).

 Вони вміють виживати у різних екстремальних умовах (в оточенні солоної води, при значних перепадах температури).

 ІV. Бесіда за змістом прочитаного

  • Що зацікавило Алісу у саду, де було багато квітів і прохолодних фонтанів?
  • Як пояснили дівчинці Двійка, П’ятірка та Сімка причину своєї дивної роботи?
  • Чому карти попадали ниць?
  • Опишіть королівську процесію.
  • Чому Аліса не впала ниць?
  • Чому бідолашні карти-садівники стали благати Алісу врятувати їх? Яким чином вона їм допомогла?
  • Про що розповів Білий Кролик Алісі?
  • Чому дівчинка була здивована місцевою грою у крокет?
  • Яка роль у грі відводилась фламінго та їжакам?
  • Про що була розмова Аліси з Чеширським Котом?
  • Чому розлютився Король7
  • Між ким виникла суперечка? Чому?
  • Визначте тему та головну думку розділу.
  • Які паралелі можна провести між змістом цього фрагмента твору та Англією «вікторіанської» доби?

V. Самостійна підготовка учнів до усного переказу епізоду твору «Аліса в Країні Див». Складання плану.

 Орієнтовний план

 1) Дивне фарбування трояндового куща.

 2) Королівська процесія.

 3) Самодурство Королеви.

 4) Незвичайна гра у крокет.

 5) Поява Чеширського Кота.

 6) Суперечка між Катом, Королем і Королевою.

 VI. Презентація учнівських усних переказів.

 VII. Обговорення, виправлення помилок, коментар.

 VIII. Заключне слово вчителя (короткий висновок, оцінка роботи на уроці).

 IX. Повідомлення домашнього завдання.

 Підготувати розповідь про М.І.Цвєтаєву.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (28.03.2017)
Переглядів: 1159 | Рейтинг: 0.0/0
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч»
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ...
Ура! Канікули!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]