Комбінована робота. Писанки на квітці (до свята Великодня)

Тема: Комбінована робота. Писанки на квітці (до свята Великодня)

Мета: удосконалювати навички роботи з картоном, кольоровим папером; виконати комбіновану роботу «Писанка на квітці»; розвивати увагу, творчі здібності, уміння працювати у групі; виховувати охайність, посидючість, терпіння, бажання прислухатися до порад.

Обладнання: ілюстрації із зображенням писанок, шаблони, картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, вологі серветки для рук.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок —

Нас закликає до навчання.

Ми поспішаємо на урок,

І знову йдемо в світ пізнання.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати у групах. Виконаємо колективну роботу до світлого свята Великодня «Писанка на квітці».

 2 Вступна бесіда

На дошці — ілюстрації із зображенням писанок. Діти читають вірші.

 СВЯТО ПАСХИ НЕДАЛЕЧКО

 Свято Пасхи недалечко,

 Люди звичай бережуть, —

 Розмальовують яєчка,

 Пишні пасочки печуть.

 Святкування йде віками, —

 Це такі чудові дні:

 В гості йти, під рушниками Страви нести запашні.

 Доброзичливо, з любов’ю Мати щирі почуття,

 Людям зичити здоров’я І щасливого життя.

 Святість — це чарівне слово,

 Тільки треба так зуміть,

 Щоб життя своє святково У труді й добрі прожить.

 Н.  Куфко

 МАРИНЧИНА ПИСАНКА

 Як весні раділа кожна людська хата, —

 До людей зближались Великодні свята.

 Готувались люди — і дорослі, й діти:

 Як же то найкраще їх собі зустріти.

 У Маринки мама — як усе до свята —

 Вміє дуже гарно писанки писати.

 І Маринка маму дуже попросила,

 Щоб її писати писанку навчила.

 Сіли мама й доня писанку писати.

 І матуся доні стала повідати,

 Що іде Великдень, зовсім недалечко,

 І чому виходить писанка з яєчка.

 А на ній всі знаки дихають віками,

 Їх передавали дітям їхні мами.

 Ось уже й Великдень зовсім недалечко.

 У Маринки писанка вийшла із яєчка.

 С. Кузьменко

 3 Повідомлення вчителя про писанки

— Як же виготовляють писанки?

Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом, з допомогою воску та барвників.

Інструмент, яким розмальовують писанки, називається писаль-цем, або писачком. Найзручніший — у вигляді мініатюрної металевої лієчки на дерев’яному держальці.

У писачок кладуть віск, нагрівають над полум’ям свічки і виводять по поверхні яйця лінії, які на писанці мають бути білого кольору. Потім писанку обережно занурюють на кілька хвилин у холодний розчин найсвітлішого барвника, наприклад, жовтого. Просушивши яйце, віск наносять писачком на ті частини орнаменту, які мають бути жовтими, й опускають яйце в інший барвник.

Порядок виконання роботи повторюється стільки разів, скільки кольорів задумано в орнаменті, від найсвітлішого до найтемнішого. Закінчивши розпис, писанку підносять збоку до свічки і м’якою тканиною стирають розігрітий віск.

— Що означають кольори у писанкарстві?

Кожен колір у писанкарстві має своє символічне значення:

 • червоний — радість, любов, вогонь небесний;

 • жовтий, оранжевий — достигле зерно, врожай, тепло, світло, надія на краще життя, а також місяць і зорі;

 • зелений — колір весни, пробудження природи, багатства рослинного та тваринного світу, надія на майбутній урожай;

 • блакитний — небо, повітря, вода, сила і здоров’я, здоровий дух;

 • коричневий — земля, щедрість, урожай;

 • чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світі;

 • білий — чистота і світлість людської душі.

III. Фізкультхвилинка

 Плакав зайчик під пеньком,

 Посварився з їжаком.

 Дуже сумно одному Тепер гратися йому.

 Зайчик руки в боки склав І швиденько пострибав.

 Головою похитав,

 Вушками помахав.

 Подивився на пеньок,

 Там сумує їжачок,

 Помиріться, друзі, швидше,

 Буде разом веселіше.

 Посміхніться, руки в боки,

 Руки вгору, вдих глибокий.

 Підстрибніть, поприсідайте І тихесенько сідайте.

IV. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

 — Узяти шаблон прямокутної форми (4 х 18 см). Вибрати картон уподобаного кольору (можна зеленого кольору — стебло квітки).

 — Обвести на картоні шаблон та вирізати.

 — З кольорового картону вирізати за шаблоном квіточки.

 — Із зеленого картону вирізати пелюсточки.

 — У квіточках і пелюсточку вирізати кола, щоб можна було поставити яєчко і воно не впало.

 — Скласти листочки і квіточки і приклеїти до «стеблинки».

 — Вставити крашене яєчко — писанку на стеблину.

V. практична робота учнів

 Діти працюють у групах по 6-7 чоловік. Кожен учень з групи виготовляє свою квітку. Коли роботу буде закінчено — учні виставляють свої вироби на тарілку або піднос.

VI. виставка та оцінювання робіт

 — Яка з груп впоралася з роботою скоріше?

 — Чиї вироби найохайніші?

 — Чи сподобалася вам робота у групі?

VII. підсумок уроку

 — До якого свята ми готуємося?

 — Що ви знаєте про це свято?

 — Що таке писанка?

 — Коли жінки розписували писанки?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 3580 | Рейтинг: 0.0/0
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю
Птахи
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]