Аплікація з паперу. Підводний світ

Тема: Аплікація з паперу. Підводний світ

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з прийомами декоративної аплікації; розвивати навички розумового аналізу послідовності виготовлення виробу і практичного виконання завдання; формувати інтерес до даного виду праці; виховувати уважність до роботи, охайність, терпіння.

Обладнання: кадри з мультфільму «Русалонька», ілюстрації із зображенням підводного світу, малюнки риб, шаблони різних за формою рибок та водоростей, картон, кольоровий папір, мушлі, клей, ножиці, пензлики, вологі серветки для рук.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Ось дзвінок нам дав сигнал.

 Працювати час настав.

 Тож і ми часу не гаймо І урок розпочинаймо.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати з папером. Будемо виготовляти декоративну аплікацію.

 2 Вступна бесіда

На дошці — ілюстрації із зображенням підводного світу морів та океанів, фотографії риб із домашніх акваріумів.

— Сьогодні ми проведемо урок у морському царстві.

— Яких морських тварин ви знаєте?

— Рибами називають тварин, що постійно живуть у воді і пересуваються за допомогою плавців.

З’явилися риби 400 мільйонів років тому і заселили всі водойми земної кулі. Вони живуть як в прісній, так і в солоній воді. Деякі з них витримують температуру мінус 1-15 градусів. Такою холодною буває вода Льодовикового океану й антарктичних морів.

А далія, що зустрічається на Чукотці, переносить навіть вмерзання в лід, її температура може бути ще нижчою. Інші риби воліють жити в теплій воді. Лупанія чудово почувається в гарячих джерелах з температурою води +40 градусів.

Тіло риб може мати найрізноманітнішу форму. У найшвидко-хідних — гостре і торпедообразне тіло, а головний двигун — хвіст. Змієподібні риби на зразок вугрів і такі, як мурени, пересуваються за рахунок хвилеподібних рухів свого тіла.

Забарвлення риб досить різноманітне. Єдине, що характерне для всіх, — темна спина, яка, якщо дивитися на неї згори, не видна на тлі океанських глибин або темного дна, і світле черево, що робить рибу непомітною, коли на неї дивляться знизу. Особливо яскраво пофарбовані мілководні риби, що живуть на коралових рифах. Одна з груп таких риб за яскравість забарвлення навіть отримала назву риб-ангелів.

Харчуються риби тваринної і рослинною їжею. Одні їдять дрібні організми, інші — хижаки — полюють на велику дичину: кальмарів, креветок та інших риб.

 3 Розгадування кросворда

— Розгадайте кросворд та дізнайтеся про мешканців річок, морів та океанів.

1. У хаті зачинилася,

 Тихенько причаїлася,

 Та сидить німа від страху.

 Ви впізнали?.. (Черепаха).

2. У підводній горі,

 Живе при норі.

 Вісім ніг має,

 Ними здобич хапає. (Восьминіг)

3. Величезний цей хижак На людей наводить жах. Проживає в річці Ніл Небезпечний... (крокодил).

4. Маленьке, вузеньке,

 По землі в’ється,

 До рук не дається. (Вуж)

5. В озері, що біля хати,

 Дядечко живе вусатий.

 На півметра вуса в’ються,

 Та вхопити не даються! (Сом)

В морі плаваю на дні,

Там спокійніше мені,

Як желе мої боки:

І прозорі, і м’які.

Якщо зловиш мене ти — Можу руку обпекти!

  (Медуза)

Вудки лиш позакидали, Щось одразу упіймали. Рибонька нівроку,

Ну, а зветься. (окунь).

Не дрімають карасі,

Знають добре геть усі: Стерегтись потрібно злюки, Хижої, страшної... (щуки).

Стась закинув вудку в річку, Піймав рибку невеличку.

Та пустив її з руки,

Бо кусались плавники.

  (Йорж)

10. І малеча, й тата, й мами Дружно ходять косяками.

І ми кажемо цій рибі

(Бо смачна вона!) — спасибі! (Оселедець)

11. Не змія, а в’ється,

В руки не дається.

Він не сом, а вуса має.

Хто цю рибу відгадає? (В’юн)

12. Ці розумні свистуни Всім відомі з давнини. Здогадатись ви повинні:

В хвилях граються... (дельфіни)

13. Він плаский, немов тарілка,

І не плаває, де мілко.

Дуже гарним він здається,

Хоч електрикою б’ється.

 (Скат)

— Які ключові слова ви прочитали?

 — Що таке підводний світ?

 — Хто мешкає під водою?

 — Хто з цих мешканців живе у річці? Хто — у морі? Хто плаває в океані?

 — Зараз ми переглянемо уривки з мультфільму «Русалонька» і познайомимося з мешканцями океану.

 4 Перегляд мультфільму «Русалонька» (окремі кадри)

— Придивіться уважно, як виглядає підводний світ. Як зображено рибок, водорості, дно океану?

III. Фізкультхвилинка

 Столярики-молодці,

 Тешуть столики й стільці.

 Пилочками чики-чики,

 Молотками туки-туки.

 Чик-тук-туки, чик-тук-туки,

 В нас до праці здібні руки.

IV. демонстрація та аналіз зразка

Діти працюють у групах по 4-5 осіб. На партах лежать шаблони різних за формою рибок та водоростей.

 1 Інструктаж

— Розподіліть між членами вашої групи обов’язки — хто що буде вирізувати.

— Спочатку намалюйте ескіз вашої рибки. Обережно вирізайте.

— Якщо вважаєте роботу надто складною, користуйтеся шаблонами, які лежать на партах.

— Коли всі частини аплікації будуть готові, розташуйте їх на аркуші паперу.

— Користуючись пензликами, створіть аплікацію.

— По закінченні роботи підготуйтеся розповісти про свій виріб.

 2 Правила роботи у групі

 • Розподілити обов’язки у групі.

 • Працювати дружно та завзято.

 • Прислухатися до порад товаришів.

 • Не галасувати, не сваритися.

 • Допомагати одне одному.

V. практична робота учнів

Учні виконують роботу. Учитель за потреби допомагає.

VI. виставка та оцінювання робіт

VII. підсумок уроку

— Чому був присвячений наш урок?

— Чи сподобалося вам працювати у групах?

— Що нового дізналися про підводний світ?

 додаток до уроку 25

ЧИ ВМІЮТЬ РИБИ РОЗМОВЛЯТИ?

Є така приказка — мовчить, як риба. Але насправді риби розмовляють між собою, просто люди їх не чують. Риби видають такі звуки, що їх може «почути» лише спеціальний прилад. Найбільшою балакухою є тріска. Учені кажуть, що вона теревенить, не змовкаючи. У риб нема язика, але вони ворушать м’язами повітряного міхура, і ці рухи відчувають їх родичі. І не тільки відчувають, а й розуміють їх значення. Так само, як ми розуміємо, що нам кажуть, чуючи слова. Риби щебечуть, залицяючись одне до одного, галасують, сварячись, репетують, утікаючи від ворогів чи женучись за здобиччю. От тобі й мовчазні риби!

Олена Заміховська

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 7563 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми чуємо
Прикраси для ялинки
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]