Прикраси з паперу. Виготовлення сніговика

Тема: Прикраси з паперу. Виготовлення сніговика

Мета: удосконалювати навички роботи з папером, ножицями, клеєм; розвивати охайність, самостійність у роботі; виховувати посидючість, терпіння, художній смак, взаємодопомогу.

Обладнання: картон, кольоровий папір, шаблони, вата, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Щоб добре нам навчатись,

 Треба всім старатись.

 На уроці не лінитись І старанно всім трудитись.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми працюємо з папером. Наближається свято — Новий рік. Люди готуються зустрічати це свято заздалегідь: пишуть та розсилають листівки, прикрашають домівки, готують смачні страви. Ось і ми спробуємо прикрасити наш клас вашими аплікаціями.

 2 Вступна бесіда

— А ви знаєте, як святкують Новий рік у різних країнах?

 • Найпершими — на 10 годин раніше за нас — зустрічають Новий рік мешканці чукотки. Між двома островами, які знаходяться на Півночі, — Ратманова і Крузенштерна 4 — лише 4 км. Та саме тут проходить міжнародна лінія зміни дат. Тому на острові Кру-зенштерна Новий рік зустрічають на добу раніше.

 • У Стародавньому Єгипті, наприклад, Новий рік святкували на початку літа, коли розливалася річка Ніл.

 • У Стародавній Греції початок року припадав на найдовший день у році — 22 червня.

Уперше календар, у якому рік починався з 1 січня, запровадив римський імператор Юлій Цезар.

 • В Англії у стародавні часи Новий рік зустрічали на початку весни — 1 березня.

 • У Росії святкували Новий рік на початку осені — 1 вересня. У 1700 р. Петро I переніс святкування Нового року на 1 січня, як це було прийнято в європейських країнах, тож цього року країна святкувала Новий рік двічі.

 • Звичай дарувати новорічні подарунки надійшов до нас із Стародавнього Риму. Кажуть, що першими подарунками були гілочки лавра, які були передвісниками щастя в Новому році. «Бажаю тобі щасливого Нового року!» — писали також римляни на

  новорічних подарунках, іноді додаючи жартівливі вірші, бо Новий рік — веселе свято.

• Італійські діти в новорічне свято з нетерпінням чекають фею Бе-фану. Вона прилітає вночі на чарівній мітлі, відчиняє двері маленьким золотим ключиком і входить у кімнату, де в ліжках спочивають діти. Фея Бефана наповнює подарунками дитячі панчохи, які для цього залишаються біля каміна. Тому, хто погано навчався або був неслухняним, фея Бефана залишає крихту золи або вугілля. Дуже прикро, але сам заробив!

• Баббо Натале — італійський Дід Мороз. В Італії вважають, що Новий рік треба починати, звільнившись від усього старого, недоброго. Тому в новорічну ніч прийнято викидати з вікон старі речі, що символізує позбавлення від усього негарного, що було в минулому році. Треба бути дуже обережним, ідучи по вулиці, якщо не хочеш, щоб на голову тобі звалився горщик або солом’яний стілець.

• Французький Дід Мороз — Пер Ноель — з’являється у новорічну ніч і залишає подарунки в дитячих черевичках.

• До чеських та словацьких дітей приходить Мікулаш — веселий чоловік, зодягнений у мохнатий кожух та високий капелюх. За плечима він носить величезний короб, з якого дістає різноманітні подарунки.

• У Швеції діти чекають Королеву Світла — Лючію. Вона зодягнена в білу сукню, на голівці — корона із запаленими свічками. Лючія приносить подарунки дітям та свійським тваринам. Діти отримують іграшки, кішка — вершки, собака — цукрову кісточку, віслюк — моркву.

• Санта Клаус — англійський та американський Дід Мороз. У новорічні дні в театрах для дітей демонструються вистави на сюжети старовинних англійських казок. На вулицях починається святковий карнавал, у якому беруть участь казкові персонажі: Хобі, Хоре, Шалтай-Болтай, Панч та інші. Саме в Англії виник звичай обмінюватися святковими новорічними листівками. Перша така листівка була виготовлена та надрукована в Лондоні у 1843 р.

• У Німеччині Санта Клауса привозить віслюк. Перед сном діти залишають на столі тарілку для подарунків, які їм приносить Санта Клаус, а в черевички кладуть сіно — гостинець для віслюка.

• У новорічну ніч японські діти ховають під подушку картинку із зображенням вітрильника, на якому пливуть сім казкових чарівників — сім захисників щастя. Японські діти зустрічають

Новий рік у новому одязі. Вони впевнені, що це приносить здоров’я в новому році. Японського Діда Мороза називають Сьогацу-сан — Пан Новий рік, у японських домівках стоїть новорічне дерево — мотибана.

— Відгадайте загадку.

  • На голову тітка біла

Казанок, погляньте, вділа.

Із мітлою в ранню пору Стоїть собі серед двору.

Запитайте тітку, діти,

В чому буде борщ варити? (Баба снігова)

— Здогадалися, хто це?

— А ось що трапилося ввечері.

Ми ліпили сніжну бабу,

Доки й вечір не настав.

А вночі якийсь незграба Шапку й вуса приліпив.

Підійшов Омелько дід,

Усміхнувся: — Все як слід:

Шапка, вуса, борода,

Ще й чуприна вигляда.

Гей, хто в хаті, гляньте йдіте,

Мій портрет зліпили діти! —

Вмить зібравсь Омельків рід:

Справді, з баби вийшов дід!

— От саме такого сніговичка ми і будемо виготовляти.

III. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так втомився, (Вийти із-за парт.)

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало Всіх промінням привітало.

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібні зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

 (Очі затулити долонями.) (Присісти.)

 (Відкрити очі, встати, підняти голови, піднятися на носки, руки підвести вгору, розвести в сторони, підвести вгору, помахати руками.) (Затулити обличчя руками.)

 (Присідання.)

IV. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

— Приготуйте картон блакитного кольору.

— Візьміть шаблон — коло — обведіть та виріжте три білих кола.

— Охайно наклейте їх на картон. Користуйтеся пензликами.

— Вирішіть, якого кольору буде капелюшок та рукавички сніго-вика. Обведіть шаблони на кольоровому папері та виріжте.

— Наклейте вату на білі кола. Ваш сніговичок став пухнастим.

— Приклейте капелюшок та рукавички.

— А тепер виріжте та наклейте очі, носик та ротик.

— Прикрасьте вашу аплікацію кучугурами снігу та сніжинками.

V. практична робота учнів

Учні повторюють правила роботи з ножицями та правила гігієни при роботі з клеєм. Учитель здійснює за потреби допомогу, учні допомагають одне одному.

VI. виставка та оцінювання робіт

— Яка аплікація припала вам до душі?

— Що вам сподобалося?

VII. підсумок уроку

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Що нового запам’ятали про святкування Нового року?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 4183 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]