Повторення вивченого у 2 класі

Заняття 1

Тема: Повторення вивченого у 2 класі

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про поняття, види понять, судження; пригадати види суджень, удосконалювати вміння складати судження з різними поняттями, закріплювати вміння визначати видові та родові поняття; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до особистих речей.

Обладнання: символічний мікрофон.

Хід Заняття

I. Організація учнів

Логіка — наука, друже,

І цікава дуже-дуже!

Вона розум розвиває,

Мислить правильно навчає!

II. Ознайомлення з підручником

 1. Читання учнями звернення на С. 3.

 2. Розповідь учителя про курс «Логіка» у 3 класі.

— У 2 класі ми з вами почали вивчати дуже цікаву науку, яка допомагала нам не тільки у навчанні, але й у повсякденному житті. Різноманітні вправи на мислення, увагу, пам’ять розвивали наші розумові здібності. У 3-му класі ми ознайомимося зі змістом понять множина, переріз, об’єднання множин; навчимося визначати обсяг поняття за допомогою кругів Ейлера, складати правильні та хибні судження за допомогою сполучників і, або, розв’язувати задачі, користуючись методами припущення й вилучення. Отже, ми ще більше поглибимо свої знання з даного курсу. Для цього необхідно докласти багато зусиль, не лінуватися, бути уважними, допитливими, виховувати у собі бажання більше знати. Тож бажаю вам вдалих кроків на дорозі пізнання!

III. Робота над темою Заняття

 1. Повторення про поняття і судження

— Судження органічно взаємопов’язане з поняттям. Судження немислиме без його складових — понять. У формі суджень розкривається зміст і обсяг понять, з’ясовується значення відповідних термінів. За допомогою поняття і судження людина висловлює певну думку, передаючи її словом (поняття) та розповідним реченням (судження).

Завдання 1. Робота в групах.

1 група. Дати визначення поняття. Навести приклади.

2 група. Дати визначення судження. Навести приклади.

3 група. Назвати види суджень. Навести приклади.

Матеріал обговорюється в групі. Представники кожної групи обмінюються думками. Доповідач чітко висловлює думку групи, оголошує результати роботи своєї групи. Після цього клас об’єднується в загальне коло для підбиття підсумків виконаних завдань.

Завдання 2. Виконання роботи в зошитах. Учні знаходять судження, записують їх види.

Завдання 3. Учні відокремлюють великі кущі троянд від маленьких. Разом із учителем аналізують поняття троянда.

 2. розвиток уваги учнів

Завдання 4

Звернути увагу учнів на те, що саме розмір гарбузів змінюється в певному порядку: два маленькі гарбузи, два — великі, один — маленький. Отже, учням далі треба намалювати один великий гарбуз.

Під час складання суджень з поняттям гарбуз звернути увагу дітей на те, що можна змінювати закінчення у слові гарбуз, але не можна складати розповідні речення типу: «Я дуже люблю гарбузи», «Вчора мама купила гарбуз». Подібні розповідні речення є твердженнями, бо в них передається особистісно значуща інформація. Про інформацію, яка передається у твердженнях, не можна сказати, правильна вона чи хибна.

Метод «Мікрофон»

Учні по черзі висловлюють думки, складаючи судження з поняттям гарбуз.

Зразки відповіді:

• Правильне: «Гарбузи бувають великі та маленькі».

• Хибне: «У хаті може вирости гарбуз».

 3. Визначення родових та видових понять

Завдання 5. Учні серед намальованих предметів виділяють «зайвий». Обґрунтовують свою відповідь.

Завдання 6. Добір родових понять. Визначення їх виду.

 4. Завдання на розвиток уваги та спостережливості

Завдання 7.

IV. Підсумок Заняття

— Що таке поняття?

— Що таке судження?

— Які бувають судження?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2218 | Рейтинг: 0.0/0
Вирізування з паперу серветок, сніжинок
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Російська народна казка «Лисичка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]