Вчись виконувати ролі

Тема. Вчись виконувати ролі

Мета. Вчити акторському мистецтву (вміння виконувати ролі): аналізувати характер героїв,  формувати вміння користуватися мімікою та жестами   для передачі образу персонажів. Тренувати артикуляційний апарат учнів, м’язів, які беруть участь у вимові, голосові зв’язки. Сприяти розвитку зв’язного мовлення. Збагачувати кругозір засобами театрального мистецтва.  молодших школярів Виховувати зацікавленість до літератури, різних видів мистецтва.

Обладнання: малюнок джмеля; зразки різних театральних афіш; маски котика та півника; квітка-розмальовка.

Література: В. О. Науменко, М. Д. Захарійчук «Риторика 1 клас», І. Є. Серпухова «Цікава дидактика українська мова 1-4 класи».

Хід заняття

І. Організація класу

Доброго ранку, друзі! (Показують на всіх)

Доброго ранку, країно! (Розводять широко руки у сторону)

Доброго ранку  всім! (Прикладають руки до ротика, наче намагаються крикнути)

Доброго ранку МЕНІ! (Прикладають руки до себе)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправи на постановку мовленнєвого дихання

1. На одному видиху промовляємо звуки, спочатку підсилюючи звучання, а потім послаблюючи:

Джміль летить над квітковим лугом:

Ж-ж-ж-ж-ж-ж (Злита вимова)

Джміль набрав багато пилку з квітів і йому важку повертатися додому:

Ж-ж-ж, ж-ж-ж (Промовляємо відривисто)

2. Промовляння чистомовок

Жа-жа-жа

Ми бачили моржа!

Жі-жі-жі

Ну й кумедні ці моржі!

Жи-жи-жи

В цирк швиденько ти біжи,

Жа-жа-жа

Там побачимо моржа.

Підготовча бесіда

- Напевно ви всі любити цирк?

- А як ми дізнаємось, що  скоро відбудеться  циркова вистава?

- Так. Про прем’єру нової вистави чи в цирку, чи в театрі  ми дізнаємось з афіш, які розвішують по усьому місту.

ІІІ. Оголошення теми й завдання уроку

- Отже, ми сьогодні поговоримо про театр, акторів, навчимось з вами бути акторами, глядачами.

ІV. Вивчення нової теми

1. Робота з підручником.

- Нагадайте мені, звідки ми можемо знати про нову виставу у театрі?

- Так, з афіші. А що таке афіша? (Відповіді дітей)

- Подивіться на с.40 нашого підручника з «Риторики» є афіша. Хто на ній намальований?

- Прочитайте, що написано.

- Отже, афіша  містить у собі коротку стислу  інформацію  про те, де буде проходити вистава, її назва та  о котрій годині вона відбудеться.

2. Читання вірша «Афіша» В. Паронової

- Як ви розумієте «Красуня-афіша…»?

- Так афіша повинна бути яскравою, щоб привернути на себе увагу. Подивіться зразки різних афіш. Чи однакові вони?

- Чим вони виділяються одна від одної? (Відповіді дітей)

3. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

4. Підготовча робота над виставою

- І так, афішу ми прочитали, прийшли  до театру, придбали квитки, зайняли свої місця у залі. Почалась вистава. Кого ми побачили на сцені? (Варіанти відповідей дітей)

- Як називають людей, які виконують ролі на сцені? (Акторами)

- Чи цікаво нам дивитись, як актор чи акторка, наприклад, виконують ролі  Кота у чоботях чи Попелюшки, розбійника чи Снігової королеви?

- Як видумаєте чим користуються актори, щоб точно передати образ розбійника, Снігової королеви, Кота у чоботях та інших персонажів? (Відповіді дітей)

- Не тільки, діти, костюми нам показують, хто перед нами, а й уміння акторів користуватися мімікою, жестами, інтонацією голосу. І ми сьогодні з вами побудемо маленькими акторами та глядачами.

- На с. 41 є уривок української народної казки «Котик і півник». Давайте прочитаємо його.

- Хто головні герої? (Котик і Півник)

- Як ви думаєте без кого нам не обійтись у нашій виставі?

- Так, без автора.

- Давайте визначимо, хто у нас сьогодні буде Півник, Котик, Лисичка,  а  хто автор. Та щоб ми не посварились використаємо будь-яку лічилку, яку ви знаєте.

(За допомогою лічилки визначаються актори. Можна вчителю самостійно обрати більш «сильних» дітей для виконання ролей)

- Зараз наші актори будуть готуватися до виконання своїх ролей. Пам’ятайте, що окрім масок, які у вас є, ви повинні мімікою, жестами, інтонацію передати образ свого героя.

(Ці діти сідають на останню парту та готуються до вистави. Вчитель пропонує дітям добре вичитати свої ролі та навчитись говорити у певній послідовності.)

- А ми зараз з вами будемо виконувати кожен свою роль – глядачів.

5. Розігрування ситуаційних моментів

Ситуація 1. Ви підійшли до театральної каси, щоб придбати квиток. Як ви це зробите?

(В парах розігрують дану ситуацію)

Ситуація 2. Ви придбали квиток, але не знаєте, в якій частині залу знаходиться ваше місце. Які будуть ваші дії у такому випадку?

(Діти в парах розігрують діалог)

Ситуація 3. Ви вже знайшли свої місця у залі і так трапилось, що поруч біля вас опинився ваш друг (подруга), який (яка) прийшов (прийшла) теж у театр. Але місця у вас не поруч, а між вами сидить інша людина. І вам обом дуже хочеться сидіти разом. Що ви зробите у такому випадку?

(Декілька дітей розігрують дану ситуацію).

6. Повторення правил поведінки у громадських місяцях.

- Діти, театр - це громадське місце. Як треба себе поводити, які правила культурної поведінки ми знаємо?

(Відповіді дітей)

7. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

8. Показ вистави

- І так, ми глядачі. Зайняли з вами місця у театрі. Що нам треба зробити, щоб запросити акторів на сцену? (Поаплодувати)

- Тож поаплодуємо нашим акторам.

(Діти – актори виходять на середину класу і розігрують уривок з вистави)

- Давайте ще раз поаплодуємо за гарну виставу нашим акторам. А ви, діти, як справжні артисти вклоніться своїм глядачам.

- Хто вам сподобався більше?

- Чи вдало Мишко використав інтонацію голосу, жести виконуючи роль Півника?

- А чим вирізнився  Котик?

- Чи гра Лізи показали усю хитрість Лисички?

V. Рефлексія

- Чи сподобався вам наш сьогодні урок? Зараз перевіримо.

- Перед вами на парті у кожного квітка. Розфарбуйте квітку у червоний колір якщо весь урок у вас був настрій бадьорий, світлий, та – у  синій колір, якщо настрій був сонний, сумний, відчували незадоволеність.

- Біля квітки намалюйте зеленим олівцем траву, якщо завдання на уроці були цікавими, незвичними або намалюйте траву жовту,  якщо завдання були  не цікавими та сумними.

Категорія: Риторика | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2551 | Рейтинг: 0.0/0
Що можна навчитись самому
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою?
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля»
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]