БУДЬМО ЗНАЙОМІ!

ТЕМА 1. «БУДЬМО ЗНАЙОМІ!»

Мета: познайомити учнів між собою; дати поняття про клас як спільноту однолітків, об’єднаних метою (шкільне навчання); викликати в дитини цікавість до своїх однокласників, формувати позитивні, доброзичливі стосунки між школярами класу, розвивати комунікативні навички.

Обладнання: штучна квітка, аудіоапаратура.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент

Класовод. Діти, ви вже знаєте, що відтепер ви всі будете навчатися в школі. Ви стали учнями першого класу. Погляньте уважно навколо себе: як у нашому класі багато діток! Усі ви, першокласники,— симпатичні та гарненькі, але кожний з вас, звичайно, чимось відрізняється від решти своїх однокласників.

II. Розкриття теми заняття

Класовод

 Є в нас різні тут малятка:

 І красунечки-дівчатка,

 І хлоп’ята — бачу я.

 Кожен — учень-першокласник,

 Але кожен має власні Свої прізвище й ім’я.

Усі ви, діти, у наступні роки разом мандруватимете по захоплюючій Країні Знань, будете робити нові відкриття, займатися спільними цікавими й корисними справами. У нашому класі кожен з вас знайде собі добрих друзів, гарних подружок, веселих приятелів. Хто з вас бажає, щоб наш клас був дружнім і згуртованим? (Учні відповідають.) Молодці. Як ви думаєте, чи можуть потоваришувати незнайомі одне одному люди? (Ні.) Правильно. Отже, спочатку нам слід познайомитися!

III. Повідомлення теми й мети

Класовод. Тож наступні хвилини ми присвятимо саме цій справі, адже тема сьогоднішньої класної години — «Будьмо знайомі!»

Наше знайомство має стати першим кроком для нашого спілкування, становлення добрих стосунків у вашій новій шкільній родині, що називається «перший клас ... (називає школу) школи». Буде чудово, якщо ці стосунки згодом переростуть у велику й міцну дружбу.

IV. Подання нових знань

Вступна бесіда

Класовод. Чи знаєте ви, що зазвичай розповідають про себе піч час знайомства? Що слід назвати перш за все? (Ім’я та прізвище.) Правильно. Знання імен необхідне нам для звертання, розмови. Розмовляючи під час спільної справи або гри, діти зазвичай називають одне одного на ім’я. А от до дорослої людини заведено звертатися на ім’я та по батькові. Зі мною, своєю вчителькою, ви вже знайомі. Хто добре запам’ятав, як мене звати? (Діти називають ім’я та по батькові педагога.) Правильно. А чи хотілося б вам повідомити всім, як вас звати, яке у вас прізвище? А дізнатися про те, які імена мають усі інші дівчатка і хлопчики нашого класу? (Так.) Для чого нам усім конче потрібно познайомитися? (Учні розмірковують, пояснюють.)

Отже, часу ми не гаємо І знайомство починаємо —

Ми у першій спільній грі.

Станьмо в коло, школярі!

(Діти разом з педагогом шикуються в коло. Класовод дістає штучну квітку і показує її класу.)

А у грі цій, милі дітки,

Стане нам в пригоді квітка,

Подивіться, ось вона:

Гарна й трішки чарівна,

Хоч на вигляд зовсім проста —

Наша квіточка знайомства.

Гра «Знайомство однокласників»

 Педагог дає квітку учню, який стоїть поруч із ним, і пояснює дітям правило гри: той, хто отримує квітку, має вийти в центр кола і назвати спершу своє ім’я, а потім — ім’я та прізвище, звертаючись до своїх однокласників. («Я — Марина. Я — Петренко Марина».) Після цього класовод запитує школярів, що стоять у колі: «Як звати цю дівчинку, діти?» Учні беруться за руки і хором відповідають педагогу: «Це Петренко Марина». І продовжують, звертаючись до однокласниці за зразком дорослого: «Будьмо знайомі, Марино!»

 Після цього дитина повертається на своє місце, а квітку передає сусіду. Цей школяр знову виходить у центр кола. Гра триває, доки квітка не обійде все коло.

 Під час гри педагог має стежити за тим, щоб вихованці говорили виразно, досить голосно й чітко, поводилися невимушено, не соромилися.

 По закінченні гри учні сідають на стільці.

Бесіда «Ось такий у мене клас»

 Запитання і завдання для бесіди

 • Що ви зробили під час гри «Знайомство однокласників»?

 • Чи є у нашому класі діти, яких ви знали раніше? Назвіть їх. Розкажіть, як ви познайомилися (ходили до одного дитсадка, живете в одному будинку).

 • Чи приємно вам було познайомитися зі своїми однокласниками й однокласницями, яких ви раніше не знали?

 • Розкажіть, чиї імена (прізвища) вам одразу запам’яталися і сподобалися.

 • Чи є в нашому класі дітки з однаковими прізвищами? А з однаковими іменами? Назвіть їх.

 • Яке враження справляють на вас ваші однокласники?

 • Кому з вас хотілося б, щоб у нашому класі панувала атмосфера доброзичливості та злагоди, товариськості та приязності, взаємодопомоги та дружби?

 • Чи можуть, на вашу думку, принести радість і задоволення образи, сварки, бійки між учнями нашого класу?

 • Як, на вашу думку, слід поводитися всім дітям? Як потрібно ставитися одне до одного?

 • Хто хоче розповісти, як він буде ставитися до своїх однокласників, товаришів?

• Під час спілкування з першокласниками вчитель допомагає їм сформулювати правильні відповіді (уточненнями, підказками, доповненнями), за необхідності м’яко коригує думку тієї чи іншої дитини.

 Фізкультхвилинка «Перший клас»

Діти знову шикуються в коло і виконують ігрові рухи відповідно до змісту віршованого тексту, що його читає класовод.

 Ось наш дружний перший клас,

(Постава пряма, повертають голову праворуч-ліворуч.)

 Він великий досить в нас.

(Розводять прямі руки в сторони.)

 Школярів чимало в нім,

(Беруться за руки і йдуть уперед, звужуючи коло.)

 В першім класі у моїм.

(Діти крокують назад, розширюючи коло з подальшим роз’єднанням рук.)

 Симпатичні тут дівчатка!

(Дівчатка ставлять руки на пояс і ритмічно притупують на місці, хлопчики плескають у долоні.)

 Гарні хлопчики-хлоп’ятка!

(Хлопчики й дівчатка міняють рухи.)

 Вчитись будемо відмінно,

(З’єднують руки, крокують уперед, звужуючи коло.)

 І старанно, і сумлінно.

(Крокують назад, розширюючи коло.)

 А дружити без образ —

(Діти рознімають руки, підносять вгору вказівні пальці й погойдують ними.)

 Буде кращим перший клас!

(Знову беруться за руки і піднімають їх вгору, підводячись навшпиньки.)

Звучить будь-яка весела мелодія (на розсуд педагога). Впродовж 1—1,5 хвилини першокласники водять хоровод, пританцьовуючи. Після цього школярі займають свої місця за партами.

Ігрове спілкування «Сусід по парті»

Класовод. Ось ви, діти, зайняли свої місця. І поруч із вами за партою сидять ваші сусіди, з якими ви, напевне, добре потоваришуєте. Певно, із цим школярем ви встигли познайомитися ще до сьогоднішнього заняття. Як ваш учитель-класовод, я також рада була взнати про кожного з вас багато хорошого й цікавого. От, наприклад, поруч із Надійною Шевченко за першою партою цього ряду сидить Василько Марчук. Він привітний, допитливий і жвавий хлопчик, має веселу вдачу і тому часто усміхається. Василько полюбляє малювати і цікавиться автомобілями. А ще Василько ходить до басейну, де займається плаванням, адже хоче бути спортивним та спритним.

А хто з вас, діти, може щось розказати про свого сусіда по парті? (Кілька учнів розповідають.)

Гра «Я називаю, а ви покажіть!»

Дорослий пропонує школярам спільну гру. Він чітко промовляє початок імені кого-небудь з учнів. Завдання дітей — спочатку мовчки показати рукою на того, кого, на їхню думку, мав на увазі вчитель, а потім (на прохання педагога) повністю назвати ім’я цього учня. Спочатку педагог називає той склад, що відповідає одному конкретному імені. У подальшій грі можливе використання матеріалу, що стосується різних імен дітей класу, які мають спільний фонематичний початок.

Наприклад:

Дмит... — Дмитрик Кат... — Катруся Ан... — Андрій, Антон, Аня Се... — Сергійко, Семен На... — Наталочка, Назар, Настя Ма... — Марійка, Марина, Максим, Макар Правило гри: учні не можуть показувати самі на себе. Кла-совод відзначає найбільш уважних учасників, які добре орієнтуються і швидко виконують ігрове завдання.

V.Підсумки заняття

Класовод. Діти, наше заняття добігає кінця. Напевне, воно залишило у вас добрі враження про вашу нову класну родину, однокласниць та однокласників. Сподіваюся, що серед учнів свого класу ви неодмінно знайдете хороших друзів і подружок, з якими вам буде приємно й цікаво разом отримувати важливі знання, навчатися, а також спілкуватися й товаришувати.

Категорія: Виховна година | Додав: SYLER (30.12.2013)
Переглядів: 5645 | Рейтинг: 5.0/1
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами
Місця підвищеної небезпеки у школі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]