Жити по совісті. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки

УРОК 6

Варіант 1

Тема. Жити по совісті. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки

Мета: вчити розрізняти поняття чесність, справедливість, переконувати учнів у тому, що краще гірка правда, ніж солодка брехня, розвивати вміння аналізувати свої вчинки; виховувати бажання жити по совісті.

Обладнання: сюжетні малюнки, картонки з прислів’ями, карта подорожі.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам починати —

Кличе в подорож дзвінок.

II. Оголошення теми і мети уроку

— Діти! Сьогодні ми будемо розмовляти про людські чесноти. А тема нашого уроку: «Жити по совістІ. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки».

III. Робота над темою уроку

— Щоб краще зрозуміти ці поняття, ми з вами відправимось у далеку подорож до країни Добрих і Ввічливих людей.

Чи бажаєте ви здійснити туди мандрівку? Шлях буде нелегкий. Але я думаю, що ми подолаємо всі труднощі, допомагаючи і підтримуючи один одного... Отже, в дорогу!

Перша зупинка. Поляна Совісті

1. Проблемна ситуація.

— Цікаво, кого ж ми тут зустрінемо? А що ж це за хлопчики, і чому вони такі сумні? Можливо, їм потрібна допомога? Ось, що з ними трапилося.

Петрик і Тарасик були хорошими друзями, доки з ними не трапилася прикра пригода.

Якось вони їхали автобусом зі школи додому. На зупинці зайшли дві старенькі бабусІ. Петрик помітив, що їм важко стояти і відвернув очі до вікна.

— Сідайте, будь ласка, бабусю, — раптом почув він і озирнувся.

Тарасик стояв, рукою вказуючи на вільне місце для однієї із бабусь.

— Дякую, синку, — мовила та і погладила хлопчика по голівці, — з тебе виросте совісна людина.

Тарасик усміхнувся, йому стало так світло на душі від зробленого вчинку. А Петрикові стало соромно. Його щічки палали, та все ж він не поступився місцем для бабусі.

На кінцевій зупинці бабуся звернулися до Петрика з такими словами:

— А з тебе, сину, не виросте хорошої людини, бо не поважаєш ти старших. Але пам’ятай, як ти будеш ставитися до людей, так і вони ставитимуться до тебе. Ти ще малий. Подумай над моїми словами.

Петрику стало соромно, і він образився на свого друга. Адже, якби Тарасик не звільнив місця, то бабуся не звернула б уваги на нього.

2. Бесіда.

— Чи правильно вчинив Петрик? Тарасик?

— Чому було соромно Петрикові?

— Чому бабуся назвала Тарасика чесною, совісною людиною?

— А якби ви вчинили на місці хлопчиків?

— Чи справедливо звинуватив Петрик Тарасика у своєму вчинку?

— Бувають вчинки, про які ми жалкуємо все життя. їх хочеться забути, а пам’ять повертає до них знову і знову — це наша совість не дає нам спокою.

Совість — це критична оцінка людиною власних вчинків. Недарма кажуть, що найцінніша прикраса — чиста совість.

— Діти, я думаю, що Петрик зрозуміє свою помилку і стане хорошим, ввічливим хлопчиком. А ми помандруємо до наступної зупинки.

Друга зупинка. Озеро Чесності

— Діти, яких людей можна назвати чесними?

— Можливо, ви не раз були в таких ситуаціях:

• розбили мамину улюблену чашку;

• отримали двійку з читання;

• розбили сусідське вікно.

І як хочеться це приховати, як хочеться сказати: «Це не я»! Але, хоч і важко, та потрібно сказати правду. Адже гірка правда краща за солодку брехню, і як би ми не намагалися приховати її, вона завжди стає відомою.

3. Робота в зошитах.

Поєднавши відповідні частини, утворіть прислів’я.

Правда з дна моря виринає, ... ....велику неправду.

Хто не дотримується слова свого, ... .... а сама потопає.

Маленька правда переможе ....... той сам себе зневажає.

Краще гірка правда, ... .... ніхто не повірив.

Коли у брехуна хата зайнялася .......ніж солодка брехня.

— Молодці! Із цим завданням ви впоралися!

4. Осмислення поняття людських чеснот.

1) Читання та обговорення оповідання «Не обманюй!»

— Яка основна думка цього твору?

— Що трапиться, якщо всі казатимуть неправду?

IV. Фізкультхвилинка

Третя зупинка. Перевал Кмітливих Гра-змагання «Закінчіть речення».

Щоб друзів мати, необхідно ....

Справедлива людина завжди ....

Четверта зупинка. Мінне поле

Гра-змагання «Речення з помилками».

• Чесність — запорука біди.

• Усе краще у людині починається з брехні.

• Чемний хлопчик завжди смикає дівчат за коси.

V. Оцінювання учнів

VI. Підсумок уроку

— Ось і підійшла до кінця наша подорож. З усіма завданнями всі впоралися. Подорож скінчилася, але це не означає, що ми маємо забути, що за кожний свій вчинок, ми маємо відповідати перед батьками, перед старшими людьми і перед самим собою. Хай ваші душі будуть чистими, серця відкритими, чуйними, справедливими.

VII. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру на тему «Як ви розумієте вислів жити по совісті».

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3527 | Рейтинг: 0.0/0
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]