Людина починається з добра. Золоте правило моралІ. Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Духовні потреби добра

УРОК З

Варіант 2

Тема. Людина починається з добра. Золоте правило моралІ. Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Духовні потреби добра

Мета: знайомити учнів із людськими чеснотами; вчити характеризувати події та явища як прояви добра і зла; розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих, гуманних вчинків.

Обладнання: вислови про добро, піктограми обличчя, пелюсточки квіточок.

Девіз уроку:

Твори добро завжди і всюди!

На дошці записані вислови:

• Життя дається людині на добрі справи.

• Доброта краща за красу.

(Б. Гейне)

• Як сонце — краса і прикраса неба, так велич душі — блиск і світоч всякого милосердя.

(Д. Боккаччо)

Не роби людині того, чого не бажаєш собі.

(Конфуцій — давньокитайський філософ)

• Не заподій іншому болю способом, який і для тебе буде болісним.

(Буда)

• Поводься з друзями так, як хочеш, щоб вони поводилися з тобою.

(Аристотель)

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності

Учитель

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій та доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисти криницю.

Волю дай, нагодуй пташину,

Приласкай і навчи дитину!

Бо людина у цьому світі Лиш добро повинна творити!

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Дорогі діти! Сьогодні ми поговоримо з вами про доброту, ознайомимося з людськими чеснотами.

III. Робота над матеріалом уроку

— Людина починається з добра...

Справжня людина, за глибоким переконанням нашого народу, — це людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і порадити, людина з добрим серцем і світлою душею.

Добро — це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди. Діти, послухайте пісню «Якщо добрий ти» (муз. Б. Савельєва, сл. А. Хайта.)

Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить доброта від зросту.

І дитина робить добру справу Як не кине друга на потал.

Як людей полюбиш — шануєш.

Силу для добра в душі відчуєш, —

І закрутиться земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі, й діти.

— Діти, а скажіть мені, добрим бути просто чи не просто? І чому?

— Добре, діти. Скажіть мені, чи можна за зовнішніми ознаками розпізнати добру людину і злу, і як це зробити? (Добра людина ввічлива, вона завжди посміхається. Добрі люди веселі, енергійні, рухливі, щирі.)

— Молодці! А чи зможете ви за піктограмою розпізнати обличчя доброї людини? (Вчитель демонструє піктограми, діти відповідають, правильно вказуючи обличчя доброї людини.)

— Давайте разом спробуємо скласти римоване правило доброти, користуючись кінцевими словами у рядках:

... пробачай,

... не звертай,

... пожалій,

... зігрій.

IV. Фізкультхвилинка

V. Робота над оповіданням «Добро твориться просто...»

— А зараз я вам пропоную прослухати оповідання Ніни Мудрик-Мриц «Добро твориться просто...»

Добро твориться просто...

— Мабуть, добрій людині важко жити, — каже Андрійко.

— Чому це? — дивується мама.

— А тому, що їй ото все думай та й думай, кому добро зробити...

— Та ні, добра людина не думає, а просто робить тай усе. І не жде за те подяки...

Згадав Андрійко. Впав було сніг. Тоді розтанув, а потім знов морозець прихопив — ожеледиця почалася. До школи треба було виходити раніше, бо слизота ж!

Коли це день—два, бачить Андрійко, немає в школі Яринки. І спитати ні в кого. Бо живе Яринка тільки з мамою, та й хата їхня стоїть аж на самому краю села.

— Може, сходимо сьогодні до Яринки? — каже Андрійко Михай-ликові.

— Так далеко? — огинається Михайлик.

— Дай подумати, — каже Михайлик. — Так...так...Мені Яринка зроду ніколи не допомагала. То чого ж мені до неї та ще в таку далину йти? А тобі вона щось допомагала? — спитав Андрійка...

Йде Андрійко до Яринки й думає: ні, не вистачало так, щоб Яринка йому чимось допомагала. Навіть раз з дівчатами висміяла його, що він не зумів дати здачі задерикуватому БогдановІ. Яринка реготала найдужче! Але Андрійко чомусь на неї не мав ніякого зла — ніскілечки! То — дрібницІ. Він знає, що Яринка просто весела дівчинка. І зовсім не злюка.

Яринка доглядала хвору маму. Ні мама, ні Яринка не здивувалися, що Андрійко їх провідав.

— Яринка не нахвалиться, який ти добрий хлопець, — сказала на прощання Яринчина мама, а Яринка трішки зашарілася.

— Звичайний. Як усі, — мовив Андрійко і побіг додому...

— Скажіть — нагадувати комусь, що ти зробив колись добро, чемно?(///, це дуже не чемно. Добро твориться безкорисливо.)

VІ. Самостійна робота

— Діти, перед вами лежать пелюсточки, яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.

(На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість.)

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

— Діти, які правила доброти ви знаєте? Давайте спробуємо назвати їх.

• Допомагати слабким, маленьким, старим, хворим.

• Пробачати помилки.

• Не бути жадібним.

• Не заздрити.

— А зараз поговоримо про золоте правило поведінки. Давайте пригадаємо його. («Стався до людей так, як хочеш щоб вони ставилися до тебе».)

— Як ви розумієте ці слова?

— Молодці! Всі ви хочете доброго ставлення до себе, а тому і самі мусите добре ставитися до інших. А зараз я запропоную запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долоні.

• Допомагати по господарству.

• Не вмиватися.

• Берегти природу.

• Галасувати, коли хтось відпочиває.

• Добре вчитися.

• Не слухати батьків.

• Ділитися тим, що в тебе є.

• Не слухати інших.

• Ображати тварин.

• Любити батьків.

• Сваритися.

— Молодці, ви гарно впоралися із завданням. Давайте разом з вами назвемо людські чесноти (тобто ті правила, які роблять із людини людину).

• смирення;

• чуйність;

• безкорисливість;

• щедрість;

• доброзичливість;

• справедливість;

• надія;

• ввічливість.

— Саме ці якості допоможуть всім нам жити в любові і в мирі з самим собою. Розвивати в собі ці чесноти — означає зростати доброю людиною, бачити цей світ добрим, прекрасним.

— Діти, а де добро завжди перемагає? (Добро перемагає у казках.)

— Саме так. Любов і доброта розтоплює холодні серця («Снігова королева»), доброта рятує від смерті («Івасик-Телесик», «Попелюшка»).

VII. Підсумок уроку

— Діти! То який висновок ми можемо зробити з сьогоднішнього уроку? (Доброта потрібна всім нам. Від того наша земля стане ще кращою, багатшою.)

Добро врятує світ.

Творімо добро!

Поспішаємо творити,

Бо гарне людині Приємно робити,

Творімо добро!

VIII. Домашнє завдання

Розпочати роботу над створенням Дерева доброти.

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 5037 | Рейтинг: 1.0/1
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Лукаві "є" та "и"
Як людина пізнає світ
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
У царстві букв і звуків
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]