Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і виконувати їх?

УРОК 1

Варіант 2

Тема. Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і виконувати їх?

Мета: ознайомити дітей із новим поняттями етика, етичні норми', збагачувати словниковий запас; розвивати вміння доводити свою думку, ілюструвати її прикладами; виховувати бажання виконувати правила поведінки.

Обладнання: символічний ключ , світлофори ввічливості (картинки з червоними та зеленим вічками), плакат.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

1. Учитель

Стали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

И працювати почали.

2. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми і мети уроку.

— Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо з вами у чарівну країну Етики (показує плакат і кріпить його на дошці).

— А ось і чарівний ключик (показує), який відкриває нам шлях до цієї чудової країни. (Діти розглядають плакат.)

— Дорогі діти! Від самого народження ми перебуваємо серед людей. Вони всі дуже різнІ. У кожної людини є свій неповторний духовний світ.

Поступово, впродовж століть, суспільство виробило норми і закони, які допомагають кожній людині співіснувати з іншими людьми.

Наука про правила поведінки в суспільстві та в особистому житті називається етикою.

Вона допомагає людям бути разом, не зачіпати інших ні словом. Ні вчинком.

Ну, а зараз трішки пограємо з вами. (Клас розподіляється на дві команди.)

3. Запитання до учнів.

— З якими словами вранці необхідно звертатися до своїх рідних, друзів, вчительки, сусідів?

— Як необхідно звертатися до старших з проханням?

— Як просити вибачення?

— Як поводять себе ввічливі люди на вулиці, у транспорті, в гостях?

4. Підбиття підсумків.

— Молодці, дітки, гарно усі відповідали на мої запитання.

Бути людиною означає виховувати в собі такі чесноти, як мудрість, шляхетність, справедливість, ввічливість. Хочеш, щоб тебе поважали інші, — прагни бути завжди ввічливим, доброзичливим.

Чесноти та доброзичливість — позитивна риса в характері людини.

Давайте з вами розглянемо прислів’я. (Вчитель розвішує плакати з прислів’ями.)

• Коли до тебе людина ставиться добре, будь до неї ще кращим.

• Хочеш собі добра, не роби нікому зла.

• Брехнею світ пройдеш та назад вернешся.

II. Складання словника ввічливої людини

— Продовжуємо змагання між командами. (Вчитель роздає аркуші паперу.)

— Ваше завдання — записати, хто більше знає ввічливих слів. (Діти записують варіанти відповідей. Вчитель визначає переможців.)

— Вихована людина обов’язково знайде спільну мову з іншою людиною. Але трапляються випадки, коли навіть дуже порядна людина не справляється зі своїми емоціями. Вчинки під їх впливом призводять до виникнення напружених ситуацій і конфліктів. Принижувати гідність, ображати честь — то є велике зло. Особиста честь і гідність кожного виявляється насамперед у вчинках.

III. Розігрування життєвих ситуацій

• Ви — покупець у магазині.

• Вам потрібно звернутися до бібліотекаря за книгою.

• Як необхідно поводитися за столом?

• Яких правил необхідно дотримуватися під час розмови?

(Діти спільно з учителем підбивають підсумки розіграних ситуацій.)

— Ну, а тепер, діти, відпочинемо!

IV. Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

Руки за голову ставимо сміло І повертаємось вправо, вліво:

Двічі наліво, двічі направо —

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо —

Будемо мати гарну поставу.

V. Робота над новим матеріалом

1. Бесіда.

— Отже, справжня культурна людина виявляється насамперед у побуті, в домашньому спілкуванні, у колі друзів. Ми, як правило, навчаємося бути вихованими. Ми вже вміємо вітатися, дякувати, вибачатися, уважно слухати і не перебивати старших.

А от удома, в колі близьких і рідних ми часто забуваємо про це. Отже, діти, запам’ятайте, що вихована людина є вихованою не тільки з чужими людьми, а й у власній родині.

Любов і повага до батьків, пошана до бабусі і дідуся як одна з найбільших доброчинностей глибоко вкоренилася у побут українців.

2. Доберіть пестливі слова.

Баба — ...

Брат — ...

Дід - -Тітка — ...

Сестра — ...

Дядько — ...

(Діти самостійно працюють над завданням, а потім зачитують свої варіанти.)

3. Декламування вчителем вірша А. Костецького «Чемний герой».

Вітько-третьокласник Крокує додому,

Героєм таким,

Що не снилось нікому.

Аж раптом Вітькові Назустріч першак.

Всміхнувся Вітько І промовив: — Так-так! —

І, випнувши груди, підходить до нього:

— Треба старшим давати дорогу! —

І хлопця малого портфелем як лясне!

Аж всівся на землю Малий першокласник...

Вітько реготав:

— Так і треба, щоб знав! —

І далі по вулиці покрокував.

— Чи можна Вітька назвати чемним героєм! Чому?

4. Гра «Світлофор ввічливості»,

1) Хлопчик звертається до бібліотекаря: «Дайте мені дитячий журнал». (Червоний колір світлофора)

2) — Вибачте, будь ласка, я ненароком запізнився, — сказав хлопчик. (Зелений колір світлофора)

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобалася вам подорож до країни Етика?

— Шановні третьокласники! Зараз ми сформулюємо правила культурної поведінки —«Моральний кодекс класу».

1. Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити кого-небудь.

2. Усі в класі рівні незалежно від матеріального становища, національності, статі, раси або переконань.

3. Кожний має право на ім’я, і звертатися один до одного необхідно тільки по імені.

4. Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати або кидати їх. Такої саме поваги заслуговує і власність школи.

5. Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним. Нікому не можна вигадувати клички або образливі прізвиська.

6. Ніхто не повинен боятися висловити свою думку з будь-якого питання і бути осміяним.

7. Будьте особистостями, які відповідають за свої права і вчинки. Не обманюйте, завжди говоріть правду. Не хваліться, особливо тим, що не є вашою власного заслугою.

8. Не говоріть поза очі про людину. Скажіть однокласникові прямо про все, а не на вухо подрузі або другові.

9. Дорожіть честю класу, школи, намагайтеся її відстояти.

10. Поважайте думку старших, вмійте її вислухати і зрозуміти.

VII. Домашнє завдання

Скласти розповідь на тему «Чи завжди той, хто знає етичні правила, є вихованим?»

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1212 | Рейтинг: 0.0/0
Дорога від дому до школи
Щоденне піклування про своє здоров'я
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]