Як вести розмову

УРОК 11

Тема: Як вести розмову

Мета: формувати вміння вести розмову виразно, чітко, не поспішаючи; вчити будувати діалог на конкретну тему; сприяти розвитку зв’язного мовлення; виховувати повагу до співрозмовника.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

— Послухайте вірш. Про що в ньому йдеться?

 Є слова, що білі-білі,

 Як конвалії квітки,

 Лагідні, як усміх ранку,

 Ніжносяйні, як зірки.

 Є слова, як жар, пекучі І отруйні, наче чад...

 В чарівне якесь намисто Ти нанизуєш їх в ряд.

(О. Олесь)

— Якими можуть бути слова? Чому?

Гра «Точно і швидко»

— Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само приємно почути від тебе лагідні, добрі слова. Всі ви їх добре знаєте. Давайте їх пригадаємо якомога більше і нанизаємо велике намисто із чарівних слів. Я кидаю вам м’яч, а ви по черзі називаєте слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

— Діти, а зараз я хочу розповісти вам про кінофільм, про який мені розповів Сашко. Його змісту я не зрозуміла. Підкажіть, чому? Якої помилки допустився Сашко під час розповіді?

Коли Сашко прийшов із кіно, то очі його збуджено блищали.

— Що, хороша була картина? — запитала я.

— Ух, і здорово! — відповів він.

— Що ж здорово?

— Та розумієте, так здорово! Спочатку, значить, він раптом довідується, а потім розумієте... Ну, словом, просто здорово... загалом, так би мовити, він спочатку не знає, і так здорово, що розумієте, взагалі ніхто не знає... а потім, розумієте, він уже знає, а вони... Ну, загалом, здорово... Розумієте?

— Чи зрозуміли ви що-небудь? Чому?

— Що б ви порадили Сашкові? (Відповіді дітей вчитель записує на дошці.)

— Для того, щоб з вами було приємно спілкуватися, вам необхідно запам’ятати такі правила.

. Більше читай.

. Читаючи, намагайся запам’ятати нові слова.

. Використовуй тільки ті слова, значення яких тобі зрозуміле.

. Будь чемним не лише у вчинках, але і в словах.

. Слухай співрозмовника не перебиваючи.

. Під час розмови не розмахуй руками, не жестикулюй без потреби.

. Не кажи про присутніх він або вона.

• До дорослих звертайся на ВИ.

. Не кажи погано або насмішкувато про відсутніх, завжди висловлюй

свою думку про людину їй в обличчя, а не критикуй поза очі.

— Хто більше запам’ятав правил?

— Досить часто для спілкування на відстані людина використовує... (телефон).

— Яких правил необхідно дотримуватися під час розмови по телефону? (Відповіді дітей.)

Робота в парах «Розмова по телефону» (складання діалогу та його відтворення).

IV. Закріплення матеріалу

1. Розв’язання ситуацій морального змісту.

Кожний день ви спілкуєтесь із своїми батьками, товаришами, дорослими. Як ви вчините, коли...

. стоять двоє товаришів, розмовляють, а тобі необхідно в одного із них

про щось запитати;

. тобі терміново необхідно щось сказати вчительці, а вона говорить із

іншою вчителькою;

. ти щось розповідаєш, а тебе перебили?

(Діти висловлюють свої думки, доводять їх. До уваги беруться найбільш вдалі способи вирішення ситуації.)

2. Використовуючи кольорову крейду, з’єднайте кінці речень так, щоб вийшло прислів’я. Поясніть їх.

— Мова — це душа народу, його думки, мрії, історія, культура, традиції, яких так багато, що всі й не перелічити, бо наш народ — мудрий, працьовитий, щирий, добрий, щедрий та дотепний. Послухайте характерні українські вирази, придумані нашими предками, але які і в наш час збагачують нашу мову, роблять її мелодійною.

• Чесати язики — вести пусту розмову.

• Ламати голову — над чимось думати.

• Мов камінь у воду — безслідно зникнути.

• Ні за холодну воду не братися — нічого не робити.

• Кивати п’ятами — втікати.

V. Підсумок уроку

— Про що дізнались на уроці?

— Які правила спілкування запам’ятали?



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1848 | Рейтинг: 0.0/0
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]