Практична робота: вибір якісної їжі. Вибір корисної для здоров’я їжі

УРОК 7

Тема. Практична робота: вибір якісної їжі. Вибір корисної для здоров’я їжі

Мета: поглибити знання учнів пркорисну та якісну їжу та її позитивний вплив на збереження й зміцнення здоров’я дорослих і дітей; вчити встановлювати зв’язок між харчовою цінністю і корисністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям; ознайомити з основами культури харчування, вчити планувати свої дії щодвизначення якості їжі; виховувати прагнення берегти своє здоров’я.

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Прщслід подбати, забезпечуючи свій організм поживними речовинами? Основна наша турбота повинна полягати в тому, щоб у продуктах містилися всі необхідні компоненти.

Продукти харчування також мають бути свіжими, чистими, якісними, щоб вони своєчасні легкзасвоювалися організмом.

Кажуть, щкожна людина має власні потреби в їжі. Чому? Для росту організму потрібнбільше поживних речовин, ніж для підтримання йогжиттєдіяльності. Тому діти повинні споживати їжу, багату на поживні речовини. Вибираючи їжу, слід враховувати, щоб страви містили різноманітні складові компоненти. Хлопчики витрачають більше енергії, а тому потребують більше поживних речовин, ніж дівчатка. Люди, які одужують після хвороби, потребують більше поживних речовин, ніж здорові, а ті люди, які багатпрацюють (фізичнчи розумово), затрачаючи багатенергії, мусять її поповнювати за рахунок повноцінної їжі.

2. Робота за підручником (С. 27-28)

— Як добирати їжу?

— Щмають містити харчові продукти?

— Чому під час кожногприйому їжі слід вживати продукти з чотирьох груп їжі?

— Чому кількість їжі має бути достатньою?

— Чому необхіднуникати штучних напоїв?

— Якою має бути їжа?

— Чому не слід переїдати?

Учитель. Скільки людина їсть? Пригадай, скільки їжі ви з’їдаєте за один раз. В обід, наприклад, тарілочку супу, кашу з котлетою, огірок, шматочок хліба та компот. За сніданком та вечерею — ще менше. У цілому ми їмне так вже й багато.

А уявіть собі, щза все своє життя людина з’їдає понад 50 тонн їжі! Це цілий вантажний вагон. Багатце чи мало? Спробуйте порівняти.

• Зголоднілий удав здатний проковтнути здобич майже уполовину власної ваги.

• Маленька миша землерийка лише за одну добу з’їдає їжі у 4 рази більше, ніж важить сама.

• Кліщі здатні з’їсти за один раз стільки їжі, щїх маса збільшується у 220 разів.

— Неважкзробити висновок, щлюдина їсть не так вже й багатпорівнянз тваринами. Добова норма споживання їжі дорослою людиною становить приблизнлише 1/20 частку маси її тіла.

Якщлюдина їсть забагато, тв неї з’являється надмірна вага. Вона товстішає, стає незграбною, їй важкпрацювати, ходити, стрибати, вона швидквтомлюється.

Але якщлюдина їсть замало, її організм виснажується. Вона стає млявою, слабкою, хворобливою.

Отже, їсти треба стільки, скільки потребує організм!

А як практичндізнатися, скільки ж треба їсти? Це неважкзробити і самому. Для цьогдостатньтричі на рік виміряти свою масу тіла і зріст у шкільному медичному кабінеті. У лікаря обов’язковє спеціальні таблиці для визначення нормальної маси тіла. Якщтвої показники відповідають табличним даним, — все гаразд, а якщні, тлікар підкаже, щтреба робити: зменшити апетит чи більше їсти.

— Як визначити, чи їжа якісна?

— Чому необхіднзнати, коли її готували?

— Щслід робити, якщїжу купуєш у магазині?

— Чому слід ретельноглянути упаковку, перевірити дату виготовлення продукту, термін та умови зберігання?

— Чи знаєш ти првипадки вживання неякісної їжі?

3. Фізкультхвилинка

Вправа «Обличчя загоряє»

Підборіддя загоряє — підставити сонечку (вдих), летить жучок, збирається комусь сісти на язичок (затримка дихання), жучок полетів (видих). Ніс загоряє — підставити сонечку (вдих), летить метелик, хоче сісти на носик (ніс зморщують, затримка дихання), полетів (видих). Брови-«гойдалка» — знову прилетів метелик і гойдається на бровах — вгору—вниз, полетів (видих). Хочеться спати (розслаблення м’язів обличчя).

4. Гра «Завжди, іноді, ніколи»

На столі стоїть кошик. У ньому — цукерка, йогурт, лимон, яблуко, квасоля в банці, рідина для миття посуду, плавлений сирок,

хліб, засіб для чищення, шпроти в банці, картопля, капуста, апельсин, булочка, цвітна капуста, ліки, цибуля, банан, груша, морква, горіхи. Діти пчерзі виходять і беруть з кошика будь-який предмет. Учні класу за допомогою жестів закінчують речення: «Ці продукти можна їсти...» (завжди — великий палець правої руки вгору, іноді — великий палець вбік, ніколи — вниз).

— Чи подобаються вам одні страви більше за інші?

— Назвіть страви, які ви полюбляєте найбільше.

5. Хвилина міркувань

Учитель. У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м’ясні продукти, а хтось, навпаки, віддає перевагу рибі. Декому смакують молокі каші абстрави з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише «смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, пиріжки, шоколад, пепсі-колу. А чи потрібнпід час вибору їжі орієнтуватися лише на власні уподобання?

Поміркуй!

1) У чіпсах немає вітамінів. Поміркуй, чи потрібнїх їсти щодня.

2) Кока-кола і пепсі-кола містять багатцукру та речовин, які негативнвпливають на перетравлювання їжі. Поміркуй, чи потрібнпити такі напої щодня.

Вчитель. Їжа, яку називають «штучною», насичена штучними барвниками, речовинами, які перешкоджають її псуванню. Таку їжу недоцільнвживати, адже вона, хоча й смачна, шкодить здоров’ю. Часом у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров’я.

6. Гра «Так чи ні?»

Вчитель кидає м’яч. Хтотримує м’яча, той відповідає.

1) Корисноб’їдатися цукерками та тістечками. Так чи ні?

2) Ви повинні їсти 16 разів на день. Так чи ні?

3) Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров’я. Так чи ні?

4) Ви повинні їсти різноманітні продукти — м’ясо, рибу, молоко. Так чи ні?

5) Вам кориснїсти тільки макарони. Так чи ні?

6) Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому щв них багатвітамінів. Так чи ні?

7) Кориснїсти смажену масну їжу. Так чи ні?

Висновок: дітям кориснвживати в їжу різноманітні свіжі продукти: молоко, рибу, м’ясо. Не можна вживати якийсь один продукт, тоді ваш організм не отримає потрібних йому речовин. Треба їсти більше овочів тфруктів, тому щвони містять багатвітамінів.

Не можна їсти солодощі надмірно, бце шкодить зубам і шлунку. Їжа має бути корисною та якісною.

7.Підсумок уроку

— Як відрізняти корисну їжу від некорисної?

— Які вимоги дякісної їжі вам відомі?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 2331 | Рейтинг: 0.0/0
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка»
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]