СЛОВА — НАЗВИ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ (МАШИНИ — НАШІ ПОМІЧНИКИ)

УРОК 6

ТЕМА: СЛОВА —  НАЗВИ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ (МАШИНИ —  НАШІ ПОМІЧНИКИ)

Мета: розширювати й уточнювати знання учнів про побутову техніку; розширювати словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві уміння і навички, артикуляційний апарат; мислення, пам’ять; прищеплювати навички безпечного користування предметами побутової техніки.

Словник: холодильник, пилосос, телевізор, комп’ютер, радіо, телефон, магнітофон, пральна машина, праска, газова піч, мікрохвильова піч, посудомийна машина, міксер, фен.

Обладнання: предметні малюнки із зображенням предметів побутової техніки; сюжетні малюнки; малюнок «Гвинтик і Шпунтик».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

 Минулого уроку ми побували в новій квартирі, де тепер мешкають Василько і Надійка зі своєю сім’єю, і побачили, як вони там обладнувалися, які меблі придбали. Але ж одних тільки меблів замало для того, щоб життя в цій квартирі було зручним, комфортним. Які ще предмети є сьогодні майже в кожній сучасній квартирі?

Відгадування загадок

В нашій кухні кілька літ,

Він воркоче, наче кіт,

І ховає справжню зиму За надійними дверима. (Холодильник)

Є нас квартирі робот,

Має він великий хобот.

Любить робот чистоту І гуде, як лайнер: «У-у-у!» (Пилосос)

Ось так дім —  одне вікно,

Кожен день у нім кіно. (Телевізор)

У кімнаті, у кутку,

Біля ліжка на стіні Сіра, скринька на шнурку Все розказує мені. (Радіо)

Через поле і лісок Подається голосок.

Він біжить по проводах:

Скажеш тут, а чути там. (Телефон)

То вперед, то назад Плаває по морю чайка!

Зупиниться —  горе,

Зробить дірку в морі. (Праска)

Вітя вірші прочитав,

Я з Сергійком заспівав.

Слово в слово, тон у тон Повторив... (магнітофон).

Під час відгадування загадок учитель виставляє на набірному полотні предметні картинки. Одну із загадок, за бажанням дітей, доцільно вивчити напам’ять.

— Як можна назвати всі ці предмети? (Побутові прилади)

— Для чого потрібні побутові прилади? (Вони полегшують працю людей.)

— Які побутові прилади ви знаєте? (Діти називають слова, учитель виставляє на набірному полотні відповідні предметні малюнки.)

III. Опрацювання нового матеріалу

1.Заучування слів-назв предметів побуту

Учитель показує картинку, чітко промовляє слово, учні хором повторюють.

2.«Щоб ротик був слухняним»

1)Чистомовка.

Ос, ос, ос —  пил збирає... (пилосос).

Он, он, он —  задзвенів... (телефон).

Ина, ина, ина —  пере... (пральнамашина).

Ик, ик, ик —  у кухні... (холодильник).

Ізор, ізор, ізор —  ми дивились... (телевізор).

2)Скоромовка (промовляння, заучування напам’ять; конкурс ско-

ромовців).

У Параски гарна праска,

Попрасує все Параска.

3.Гра-презентація «Магазин побутової техніки»

Інтерактивна технологія «Мікрофон».

— Уявіть, що кожен із вас —  директор магазину, у якому продається різноманітна побутова техніка. Вам необхідно зробити оголошення для покупців, у якому ви б повідомили, яка саме побутова техніка є у вашому магазині.

Наприклад:

— Шановні пані та панове! Запрошуємо вас до магазину побутової техніки. Тут ви зможете придбати холодильники, телевізори, пилососи, пральні машини, праски, газові і мікрохвильові печі, комп’ютери та багато іншого. Раді вас вітати у нашому магазині!

Діти за бажанням виходять до дошки і промовляють у мікрофон свої оголошення.

4.Гра «Підкажи словечко»

1)Електронна обчислювальна машина. (Комп’ютер)

2)Апарат для очищення від пилу килимів, меблів, предметів одягу. (Пилосос)

3)Металевий нагрівальний прилад для прасування одягу, білизни тощо. (Праска)

4)Пристрій, переважно у вигляді шафи, для охолодження, замо- роження та тривалого зберігання продуктів. (Холодильник)

5)Радіотехнічний пристрій з екраном для прийому телевізійних передач. (Телевізор)

5.Фізкультхвилинка

Ведмежата в лісі жили,

Головою вертіли.

Ось так, ось так —  головою вертіли.

Ведмежата мед шукали,

Дружно дерево гойдали.

Ось так, ось так —  дружно дерево гойдали. Вперевалочку ходили Та із річки воду пили.

Ось так, ось так —  та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали,

Вище лапи підіймали.

Ось так, ось так —  вище лапи підіймали.

6.Гра «Упізнай мене»

1)Розповідаю новини. (Радіо)

2)Зберігаю продукти. (Холодильник)

3)Прибираю в кімнаті. (Пилосос)

4)Допомагаю розмовляти на відстані. (Телефон)

5)Готую обід. (Газова або мікрохвильова пічка)

6)Доглядаю за одягом. (Пральна машина, праска)

7.Тлумачення слів. Гра «Чому мене так називають»

Пилосос —  ... (так називають, тому, що він всмоктує пил). Холодильник —  ... (так називають, тому що він за допомогою

холоду зберігає продукти).

Пральна машина —  ... (так називають, тому що вона пере одяг). Газова піч —  ... (так називають, тому що вона працює від газу). Пояснення вчителем значення слів.

Телефон —  ... (далеко, чути).

Телевізор —  ... (далеко, бачити).

Магнітофон —  ... (магнітний запис, відтворення звуку).

8.Гра «Продовж речення»

— У мене вдома є...

— Я вмію користуватися...

— Замість нас працюють...

— У кухні у нас...

— У кімнаті...

9.Гра «Машини-помічники»

— Який предмет побутової техніки тобі допоможе, якщо:

•зім’явся одяг;

•необхідно дізнатися новини;

•потрібно розігріти обід;

•забруднилася сорочка;

•у кімнаті брудно, слід прибрати?

10.Складання розповідей про предмети побутової техніки

— Батьки Василька та Надійки придбали до своєї нової квартири новий холодильник. (Розповідь учителя від імені Василька та Надійки.)

Нещодавно наші батьки придбали новий холодильник. Він високий, великий, білого кольору з великою блискучою ручкою. Наш холодильник двокамерний. Зверху —  морозильна камерна, що заморожує продукти. Там мама зберігає м’ясо, свіжі ягоди і наше улюблене морозиво.

У нижній, більшій камері, є декілька прозорих поличок, куди ми ставимо каструлі із їжею, розкладаємо різноманітні продукти. Унизу холодильника є два висувних ящика для овочів і фруктів. На дверцятах також кілька пластмасових вузеньких поличок.

Наш холодильник зручний і красивий. Він допомагає нам зберігати продукти.

Діти в парах складають аналогічні розповіді за предметними картинками. За потреби вчитель надає індивідуальну допомогу.

11.Творче завдання. Гра «Винахідники»

— Яку ще машину для полегшення праці людей в домі ви б хотіли вигадати?

— Яку роботу вона виконуватиме? Яку назву їй дамо?

12.Бесіда про правила безпечного користування побутовою

технікою

— Побутові прилади —  помічники людей. Вони полегшують і пришвидшують виконання багатьох справ. Але іноді пі прилади можуть бути небезпечними для людей. Як ви вважаєте, коли? (Якщо не знаєш, як користуватися цим приладом; якщо прилад несправний.)

— Які ознаки попереджають нас про несправність приладу? (Перебої в роботі, іскри, неприємний запах, дим тощо)

13.Поради Гвинтика і Шпунтика

— Для того щоб уникнути небезпеки під час користування предметами побутової техніки, запам’ятайте і виконуйте поради двох відомих механіків —  Гвинтика і Шпунтика.

•Не користуватися несправними предметами побутової техніки.

•Не залишай без нагляду предмети побутової техніки, які працюють.

•У разі виникнення будь-якої проблеми —  негайно повідом про це дорослих.

•Перед початком роботи ознайомся з інструкцією щодо користування цим побутовим приладом (розпитай батьків).

•Не слід тривалий час тримати ввімкненими електроприлади.

•Не намагайся самостійно ремонтувати предмети побутової техніки; звернися до майстерні.

14.Слухання, заучування вірша

Нещодавно тьотя Ліза Придбала гарний телевізор.

Наче в клубі, вся рідня Фільми дивиться щодня.

IV. Підсумок уроку

— Які нові слова ви запам’ятали?

— Що вони означають?

— Для чого люди винайшли предмети побутової техніки?

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 9983 | Рейтинг: 0.0/0
Ще про клавіатуру
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Свято Букваря!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]