Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні

УРОК 29

Тема. Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні

Мета: виявити зміни, що сталися в природі; з'ясувати причини, що зумовлюють ці зміни; формувати прагнення уважно спостерігати за змінами, цікавитись взаємозв'язками у природі; звернути увагу, як важливо охороняти здоров'я навесні; розкрити значення перебування на свіжому повітрі для зміцнення здоров'я; ознайомити з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони; виховувати почуття любові до всього живого і бережливе ставлення; вчити бачити красу природи і милуватись нею.

Форма: урок-екскурсія, «урок-милування» у весняній природі.

Обладнання: запис пісні «Зелений світ», сл. Н. Кулик, муз. А. Мігай.

Хід уроку

І. Підбиття підсумків спостереження за природою у березні

Учні про: стан неба, опади, вітер, було тепло/холодно.

Розповідь про знайдені цікавинки. Прогностики розповідають про прикмети березня, доповнюють стенд «Ми і Природа».

II. Ознайомлення з темою і метою уроку

— Ласкавий сонячний промінчик відчинив весні двері — і все навколо захвилювалось... Ранок року!

Природа пробуджується, оживає, рухається. Життя кипить, вирує. Ось такою — діяльною і гомінкою сприймається весняна краса. Стрімке оновлення життя не залишає нікого байдужим. За будь-яких часів і обставин людське серце з радісною надією розкривається назустріч весні, адже природа віками стверджує найголовнішу свою мудрість: ніщо у світі не переважить ціни життя. Людина жадібно припадає до щедрого джерела весняної краси, напуває любов'ю душу і виливає ту любов на все прекрасне у природі.

Спостерігати за змінами, що сталися в природі, ми підемо на наші «дубки». Пам'ятаєте те місце, де ми були восени і взимку? Там, на природі, і проведемо більшу частину нашого уроку. Згадаємо правила поведінки на екскурсії:

1) Вести себе тихо, спокійно.

2) Уважно слухати завдання вчителя.

3) Не відходити від дітей своєї групи.

4) «Широко розкрити» свої очі і вуха, щоб бачити і чути все, що є в природі.

5) Всім бути зацікавленими і активними учасниками уроку.

III. «Урок-милування» у весняній природі

— Які зміни відбулися в неживій природі? (Сонце, небо, повітря, земля). Отже, настала весна? Це значить — все навколо ожило, зарухалось, кипить і вирує.

Завдяки чому це сталося? (дякуючи теплу і світлу Сонця.) Згадайте, де було взимку Сонце? Виміряємо висоту сонця.

Як легко дихається весною! Вдихніть на повні груди свіже повітря: чим пахне весна? А яке повітря?

(чисте, прозоре, світле, легке, п'янке). Які найперші запахи приносить із собою весна? Послухайте загадки, які вам допоможуть:

Вона прокинулась, умилась,

Зітхнула теплим паром,

Відразу квітами укрилась

й травички ніжним шаром.

( Земля )

Плаче цвях прозорий

Водою льодяною.

Він на скельце схожий

Та пахне весною.

(Бурулька )

А тепер прислухайтесь до ледь відчутного запаху талої води — це «сльози» зими. Давайте разом придумаємо казочку «Чому зима заплакала?»

Знайдіть бруньки, що лопнули, понюхайте їх і запам'ятайте цей запах: весняні рослини прокидаються після зимового сну і починають «дихати».

— Вдихніть пахощі весняних квітів, які ледь-ледь проглядають. Чи подобається вам цей запах? Охарактеризуйте аромат перших весняних квітів — ніжний, тонкий, приємний, скромний, несміливий, несильний.

А у яких квітів сильний аромат? (бузок, черемха, конвалія).

А чи є солодкий запах? А чи пахнуть дерева? Аромат якого плодового дерева під час цвітіння подобається вам найбільше?

— Отже, весна сприймається як справжнє свято пахощів. І запахи ці зливаються з запахом рідної домівки і запам'ятовуються на все життя.

— Проведемо конкурс міні-оповідань на тему «Найкращий запах весни». Умови: обдумайте, який запах вам найбільше подобається, який він, чому він вам подобається, доберіть порівняння.

— А тепер поговоримо про здоров'я. Як треба одягатись весною? А ще що сприяє здоров'ю?

IV. Закріплення нової теми

На партах лежать аркуші з завданням для роботи в парах.

Згадаємо, перевіримо, що ви знаєте про рослини.

Картка № 1

Дерева, кущі трав'янисті рослини. Листяні й хвойні рослини.

1. Позначте «+» ознаки дерев:

— одне м'яке соковите стебло;

— один міцний дерев'янистий стовбур;

— декілька міцних дерев'янистих стебел.

2. Наведіть приклади хвойних та листяних дерев.

Дерева

Хвойні Листяні

3. Каштан — дерево, смородина — кущ, айстра — трав'яниста рослина. Доведіть це.

Картка № 2

Рослини — частина живсіі природи.

1. Допишіть речення.

Рослини, які ростуть самі по собі, називають

Рослини, які вирощує людина, називають

2. Знайдіть помилку. Підкресліть її.

Звіробій, подорожник, грицики, конюшина, осока — дикорослі рослини.

Перець, льон, морква, пшениця, вівсюг — культурні рослини.

3. Заповніть схему «Без чого не може жити рослина»

РОСЛИНА

Картка № З

Умови життя рослин. Догляд за кімнатними рослинами.

1. Які кімнатні рослини ви знаєте?

2. Знайдіть помилку. Підкресліть її.

Герань, примула, традесканція, матіола — кімнатні рослини.

3. Чому верхній шар ґрунту в горщику треба розпушувати?

Картка № 4

Розмноження рослин. Охорона рослин.

1. Вставте пропущені слова: картопля, жоржини розмножуються , а цибуля, тюльпани, нарциси .

2. З'єднайте стрілочками рослини з органами їх розмноження

Цибуля

Тюльпан

Нарцис

Картопля

Жоржина

Бульби

Цибулини

3. Запишіть, з яких органів рослин виростають:

1) Картопля, жоржини (з )

2) Тюльпани, нарциси, проліски, цибуля (з)

3) Квасоля, перець, огірок (з)

V. Домашнє завдання

Не забувайте спостерігати за природою. Відмічайте в календарі зміни, цікавинки.

VI. Підсумок уроку

Одягайтесь відповідно до погоди, бережіть здоров'я. Будьте здорові!

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (24.10.2013)
Переглядів: 4946 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик
Прикраси для ялинки
Урок людяності «Краса і добро врятує світ»
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Комбінована аплікація
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]