Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?

Тема 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?

Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин і тварин луків та водойм; вчити пояснювати зв'язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; виховувати почуття прекрасного.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

 1. Перевірка домашнього завдання

 Робота в парах

 Слухання розповідей про одну з тварин лісу.

 2. Розгадування кросворда «Луки»

1) Не мотор, а гуде, не пілот,

 а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола)

2) Сам чорний, та не ворон, є роги,

 та не бик, шість ніг без копит. (Жук)

3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар)

4) На капусті я вродився І капустою живився,

 На капусті я умер,

 Та ізнов ожив тепер.

 Тільки вже й не той я став,

 Що в капусті плазував:

 Не плазую, а літаю,

 Бо прегарні крильця маю. (Метелик)

 НІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя комах, птахів і звірів улітку на луках і водоймах.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота за підручникам (с. 142-143]

— Пригадайте! Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Розгляньте фото водойми і луки (с. 142).

— Які прибережні рослини ви бачите? Чи любите ви відпочивати на луках та поблизу річки, озера чи ставка? Яких тварин там вам доводилося бачити?

— Про що розповіло Сонечко Семикрапочка? Поміркуйте, як називають ці дві групи комах?

 — До якої групи комах належить жук-гнойовик?

Клас

— Чи погоджуєтеся ви із Синьокрилою Сойкою, яка стверджує: «Якщо комах багато, то і птахам є чим поживитися7* Про яких птахів ви прочитали?

Я деркач, я маю крила, як увесь пташиний рід, та в ногах у мене сила, я птятпина — скорохід.

Л. Компанієць

— Якого птаха занесли до Червоної книги України?

— Що додав до розповіді їжачок Хитрячок?

— Яких звірів можна побачити на луках?

Робота в групі

— Карасик Золотенко показує багатства підводного світу: срібний карась, короп, окунь, жук плавунець облямований, на поверхні води — водомірна, жаба озерна.

— Роздивіться фотографії на с. 148 і упізнайте тварин. Складіть розповідь про життя мешканців прісних водойм.

— Як потрібно поводитися, щоб не нашкодити рослинам і тваринам водойм?

— Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку.

2. ФІзкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань [див. Додаток нас. 120,126)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які тварини зустрічаються на луках та водоймах?

— Який вплив людина чинить на луки?

— Як треба охороняти луки, водойми?

VII. Домашнє завдання

С. 142 148.

— Доведіть, що комахи, риби, птахи і звірі, які живуть у водоймі та поблизу неї, взаємопов'язані між собою. Складіть коротеньку казку про підводне царство та його водяних мешканців.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 7985 | Рейтинг: 1.0/1
Весняні свята. Великдень
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Дерева, кущі, трав'янисті рослини
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]