Ведмеже сімейство. Переказ тексту за колективно складеним планом

Урок 5

Ведмеже сімейство

Переказ тексту за колективно складеним планом

Мета: вчити складати план до тексту; за планом і опорними словами писати переказ оповідання; повторити види речень, орфограми; розвивати спостережливість, усне і писемне мовлення, увагу, пам'ять; виховувати інтерес до вивчення життя тварин.

Обладнання: робочий зошит.

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Загадка.

Буркотливий, вайлуватий, ходить лісом дід лахматий.

Одягнувся в кожушину, мед шукає і малину.

Літом любить полювати, а зимою - в лігві спати.

Як зачує він весну - прокидається від сну.

(Ведмідь)

2. Бесіда.

- Що ви знаєте про життя ведмедя?

3. Слово вчителя.

- Сьогодні ми будемо вчитися складати план до тексту і писати переказ за темою «Ведмеже сімейство».

III. Основна частина уроку.

1. Орфографічна підготовка. Робота в зошиті.

- Вставте пропущені букви.

В_дмедиха, неле_ко, в_рхові_я, сп _кійно, г_ляв_на, зуп_нилася, дят_л.

2. Читання вчителем тексту переказу.

- Послухайте оповідання. Які речення за метою висловлювання ви почули?

Ведмеже сімейство

На лісову галявину вивела ведмедиха своїх маленьких ведмежат. Зупинилася обачна ведмедиха. Чи все спокійно в лісі?

Туляться до матері ведмежата. Лячно їм у величезному лісі: лише недавно вибралися з теплого барлога. Прислухаються ведмежата. Як шумить вітер у верховітті дерев! Як співає птаство! Ось на сосні дятел вистукує барабанний дріб.

Будуть ведмежата звикати до лісу, гратися й качатися по м'яких купинах, лазити на дерева.

Але нелегко побачити ведмедів. Не побачиш і не почуєш, як тихо зникнуть у темному лісі сторожкі звірі.

(І. Соколов-Микитов)

- Назвіть питальне речення.

- Назвіть речення, які вимовляються з окличною інтонацією.

3. Робота в зошиті.

а) Пояснення значення слів.

Обачна - обережна.

Лячно - страшно.

Сторожкі - дуже обережні і уважні.

Купина - горбик на лузі чи болоті, порослий травою або мохом.

б) Поставте знак в кінці речення.

Чи все спокійно в лісі?.

Перебудова цього речення в розповідне (У лісі все спокійно.)

в) Бесіда.

- Хто вийшов на галявину?

- Чому ведмедиха зупинилася?

- Як поводяться ведмежата? Чому?

- Що почули ведмежата у лісі, коли прислухалися?

- Чи легко побачити в лісі ведмедів? Чому?

г) Колективне складання плану з чотирьох частин.

Орієнтовний план

1. На лісовій галявині.

2. Лякливі ведмежата.

3. До лісу треба звикати.

4. Сторожкі звірі.

Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто ж там так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім нам стати,

Фізкультпаузу почати.

Руки в боки, вгору, вниз.

Раз, два, три - не помились!

5. Друге читання тексту вчителем (абзацами).

Учні записують дієслова з тексту.

6. Переказ тексту за планом і записаними дієсловами.

7. Третє читання тексту вчителем.

8. Самостійна робота учнів.

Самоперевірка.

9. Перевірка самостійної роботи.

Читання переказів учнями.

Аналіз прослуханих переказів, поради щодо удосконалення текстів.

IV. Підсумок уроку. Бесіда.

- Чого ви навчилися на уроці?

- Хто задоволений своєю роботою?

- Чий переказ вам найбільше сподобався?

V. Домашнє завдання.

Знайти і списати текст яро їжака.

Скласти план до тексту.

Підготувати усний переказ.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 7301 | Рейтинг: 0.0/0
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка»
Твої руки. Чутливість шкіри
Вітальні листівки. Оздоблення листівки
Чим ми чуємо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]