Урок 5 Ведмеже сімейство Переказ тексту за колективно складеним планом Мета: вчити складати план до тексту; за планом і опорними словами писати переказ оповідання; повторити види речень, орфограми; розвивати спостережливість, усне і писемне мовлення, увагу, пам'ять; виховувати інтерес до вивчення життя тварин. Обладнання: робочий зошит. Хід уроку І. Організація класу. II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. 1. Загадка. Буркотливий, вайлуватий, ходить лісом дід лахматий. Одягнувся в кожушину, мед шукає і малину. Літом любить полювати, а зимою - в лігві спати. Як зачує він весну - прокидається від сну. (Ведмідь) 2. Бесіда. - Що ви знаєте про життя ведмедя? 3. Слово вчителя. - Сьогодні ми будемо вчитися складати план до тексту і писати переказ за темою «Ведмеже сімейство». III. Основна частина уроку. 1. Орфографічна підготовка. Робота в зошиті. - Вставте пропущені букви. В_дмедиха, неле_ко, в_рхові_я, сп _кійно, г_ляв_на, зуп_нилася, дят_л. 2. Читання вчителем тексту переказу. - Послухайте оповідання. Які речення за метою висловлювання ви почули? Ведмеже сімейство На лісову галявину вивела ведмедиха своїх маленьких ведмежат. Зупинилася обачна ведмедиха. Чи все спокійно в лісі? Туляться до матері ведмежата. Лячно їм у величезному лісі: лише недавно вибралися з теплого барлога. Прислухаються ведмежата. Як шумить вітер у верховітті дерев! Як співає птаство! Ось на сосні дятел вистукує барабанний дріб. Будуть ведмежата звикати до лісу, гратися й качатися по м'яких купинах, лазити на дерева. Але нелегко побачити ведмедів. Не побачиш і не почуєш, як тихо зникнуть у темному лісі сторожкі звірі. (І. Соколов-Микитов) - Назвіть питальне речення. - Назвіть речення, які вимовляються з окличною інтонацією. 3. Робота в зошиті. а) Пояснення значення слів. Обачна - обережна. Лячно - страшно. Сторожкі - дуже обережні і уважні. Купина - горбик на лузі чи болоті, порослий травою або мохом. б) Поставте знак в кінці речення. Чи все спокійно в лісі?. Перебудова цього речення в розповідне (У лісі все спокійно.) в) Бесіда. - Хто вийшов на галявину? - Чому ведмедиха зупинилася? - Як поводяться ведмежата? Чому? - Що почули ведмежата у лісі, коли прислухалися? - Чи легко побачити в лісі ведмедів? Чому? г) Колективне складання плану з чотирьох частин. Орієнтовний план 1. На лісовій галявині. 2. Лякливі ведмежата. 3. До лісу треба звикати. 4. Сторожкі звірі. Фізкультхвилинка Хто ж там, хто ж там так стомився І наліво похилився? Треба дружно всім нам стати, Фізкультпаузу почати. Руки в боки, вгору, вниз. Раз, два, три - не помились! 5. Друге читання тексту вчителем (абзацами). Учні записують дієслова з тексту. 6. Переказ тексту за планом і записаними дієсловами. 7. Третє читання тексту вчителем. 8. Самостійна робота учнів. Самоперевірка. 9. Перевірка самостійної роботи. Читання переказів учнями. Аналіз прослуханих переказів, поради щодо удосконалення текстів. IV. Підсумок уроку. Бесіда. - Чого ви навчилися на уроці? - Хто задоволений своєю роботою? - Чий переказ вам найбільше сподобався? V. Домашнє завдання. Знайти і списати текст яро їжака. Скласти план до тексту. Підготувати усний переказ. | |
| |
Переглядів: 7301 | |
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі) |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Чим ми чуємо |
Всього коментарів: 0 | |