Текст, його головна думка. Заголовок до тексту. (Вправи 196 — 199.)

Тема: Текст, його головна думка. Заголовок до тексту. (Вправи 196 — 199.)

Мета: Повторити і закріпити в учнів поняття про текст як зв'язне висловлення певної думки. Розвивати вміння підбирати заголовок до тексту, який би виражав головну думку. Виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: Ілюстрації із зображенням пам'ятників загиблим у Другій світовій війні, тлумачний словник української мови.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Повторення вивченого про текст.

— Діти, пригадайте казку про хатинку, в якій поселився хлопчик з дивним ім'ям Текст. Як називалися частини цієї хатки?

— То зі скількох частин складається текст?

— Яка частина тексту найбільша?

— Яку ще важливу ознаку має текст?

— Які ви пам'ятаєте типи текстів?

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота над текстом. (За вправою 196.)

а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів.

— Доведіть, що це текст. (Тут є тема, мета і дібрано заголовок.)

б) Коротка бесіда про День перемоги (з використанням ілюстрацій).

в) Визначення головної думки тексту «День перемоги». (День перемоги — свято перемоги над фашизмом у боротьбі за свободу і незалежність.)

г) Називання звуків і букв у виділених словах.

ґ) Добір споріднених слів (усно), визначення в них кореня і префікса.

2. Списування з граматичним завданням. (За вправою 197.)

а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів.

Обеліск — архітектурна споруда, пам'ятник у вигляді чотиригранної колони з пірамідальною вершиною.

б) Самостійне списування тексту.

в) Добір заголовка. («Ніхто не забутий, ніщо не забуте!»)

— Підкресліть іменники, зверху скорочено зазначте їх рід і число.

— Розберіть виділені слова за будовою .

Фізкультхвилинка.

 3. Каліграфічна хвилинка. УУУУУуУжУкУг

Україна Ужгород Угорщина

Леся Українка — видатна письменниця України.

— Діти, продовжіть цю розповідь, доберіть до неї заголовок.

— Чи можна назвати це текстом? Доведіть.

4. Розвиток зв'язного мовлення.

— Складіть розповідь «У лісі» за поданими словами та словосполученнями.

Йшли далі й далі, заблукали, зустріли лісника, показав дорогу.

— Чи можна цю розповідь назвати текстом? Доведіть. Який це тип тексту. (Розповідь.)

5. Колективне виконання вправи 198.

а) Читання вірша, словникова робота.

б) Відшукування у вірші спонукального речення.

в) Добір споріднених слів.

г) Усне відмінювання іменника хвиля.

6. Тренувальне аудіювання (з фронтальною перевіркою).

Вода

Наші предки дуже шанували воду. Вважалося великим гріхом кинути у річку чи озеро сміття, каміння. Не можна було бити по воді. Вода, вважалося, має велику цілющу силу. Вона миє, очищає. Тому з лікувальною метою збирали росу, а воду брали у річці. І неодмінно до сходу сонця, щоб до цього з неї ніхто не черпав.

(«Дванадцять місяців «)

Тестові завдання

1. Що дуже шанували наші предки?

а) Хліб;

б) воду;

в) землю.

2. Що вважалося гріхом? Кинути у річку:

а) пісок і глину;

б) дерево;

в) сміття і каміння.

3. Що, як вважалося, мала вода?

а) Цілющу силу;

б) багато мінеральних солей;

в) гарний смак.

4. З якою метою збирали росу?

а) Для їжі;

б) з лікувальною метою;

г) для вмивання обличчя.

— До якого типу належить оповідання «Вода»?

— Які ще типи текстів ви знаєте?

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання з інструктажем.

Вправа 199.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (15.09.2015)
Переглядів: 1973 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
З чого складається комп’ютер
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Міні-проект. Як облаштувати джерело?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]