Театральний костюм
Урок 30
Л.Т.Дідук,
вчитель початкових класів
Мокрокалигірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів

Тема. Театральний костюм
Мета:
навчальна: познайомити учнів з роботою художників-костюмерів,
українською сценографією та відомими художниками сценографами;
показати роль театрального костюма у створенні образу персонажа та навчити
створювати театральні костюми для вистав.
розвивальна: розвивати в учнів творчість, уміння образно мислити, висловлювати власні думки; активізувати спо¬стережливість, розвивати естетичні смаки, допитливість та уяву при створюванні цікавих проектів театральних костюмів;
виховна: виховувати любов до мистецтва, театру, людей мистецтва, доброту, спостережливість, дружбу та ко¬лективізм; забезпечувати доброзичливу атмосферу на уроці.
Оснащення: візуальний ряд: презентація;
обладнання: ТЗН, мультимедійна дошка;
матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець, акварель, гуаш, різнокольорова тканина, матеріали для оздоблення кольоровий папір, гумка, клей.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, українська мова (читання), Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація дитячого колективу до роботи на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Наше знайомство з театром продовжується.
Слайд 2.
Сьогодні на уроці
• Познайомимося з роботою художників-костюмерів.
• Відкриємо для себе українську сценографію та відомих художників сценографів.
• Визначимо роль театрального костюма у створенні образу персонажу.
• Спробуємо себе у ролі художників-сценографів та створимо театральні костюми для вистав.
Слайд 3.
Повторимо:
• Що таке театр?
• Що таке бутафорія?
• Яку роль в театрі відводиться художникам?
• Які матеріали використовують для бутафорії?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Жоден театр не обходиться без акторів. Та актор, в свою чергу, не може обійтися без роботи художників-костюмерів та художників-гримерів. Саме вони створюють образи тих героїв, що бачитиме глядач зі сцени.
ІУ. Робота над новим матеріалом
Послухайте вірш та налаштуйтеся до роботи.
Створити образ для театру
Нам допоможе гардероб.
Бо ж все, що можна одягнути,
Причепити або взути,
Підтягнути, зав’язати,
Для об’єму щось напхати,
Ще підшити чи підбити,
Досконалішим зробити.
Щоб вистави глядачі
З захопленням дивились
Художники-костюмери
Гарно потрудились.
Н. Дідук
Замініть одним словом:
Бо ж все, що можна одягнути,
Причепити або взути,
Підтягнути, зав’язати,
Для об’єму щось напхати,
Ще підшити чи підбити,
Досконалішим зробити.
( КОСТЮМ)
Що означає слово костюм?
Слайд 4
Костюм (від лат. Costume) - може означати одяг в загальному чи відмітний стиль в одязі, який відображає соціальну, національну, регіональную приналежність людини. Костюм може також означати художнє поєднання аксесуарів на картині, статуї, в поемі або п'єсі, відповідне часу, місцю чи іншим обставинам. Ще одне можливе значення позначає певний стиль одягу, в якому людина могла б зобразити невластиву їй роль, наприклад, маскарадний костюм або акторські костюми.

Слайд 5.
Театральні костюми створюють художники театру та кіно. У поєднанні
з іншими деталями костюм допомагає акторам створити образи персонажів, що постануть перед нами зі сцен татрів чи кіно.


Слайд 6
Багато художників театру прославилися в театральному мистецтві за вдалі розробки костюмів. Спочатку створювалися ескізи та малюнки до образів, а потім майстри шили костюми.
Українська сценографія 20-х р. ХХ ст. – О. Екстер та А. Петрицький
представлена на виставці "Велике і Величне" в мистецькому Арсеналі м.Києва. Серед інших шедеврів українського мистецтва експонуються роботи відомих театральних художників-новаторів О. Екстер й
А. Петрицького з фондів Музею театрального, музичного і кіномистецтва України.
Слайд 7
Відомий український художник Георгій Нарбут був графіком, художником-оформлювачем книг, створив українську азбуку, малював українські гроші, був засновником і ректором Української Академії мистецтв.
Він створював і театральні костюми.

Ескізи та костюми Георгія Нарбута

Експонати музею декоративно-прикладного мистецтва. Відділ - життя і творчість Георгія Нарбута м.Черкаси. Театральні костюми.

Слайд 8.
Сьогодні можливість створювати гарні костюми дуже велика, адже можна використати найрізноманітніші сучасні технології.
Студентка Луганської державної академії культури і мистецтв Анастасія Іващенко створила оригінальну колекцію театральних костюмів до роману сучасної української письменниці Сімони Вілар (Наталії Гавриленко) «Поєдинок суперниць». Вони добре передають епоху, в якій відбувається дія та мають чудовий вигляд.
Слайд 9.
Збережені ескізи, малюнки, костюми бережно зберігають в музеях та виставляють на огляд у виставочних залах.
Розглянемо театральні роботи Леона Бакста 1901р «Сільвія». Костюм Німфи мисливця; 1903"Фея ляльок" , 1902р. "Серце маркізи», костюм ворожки .
Та побуваємо з вами у виставковому залі музею на виставці «Театрального костюму».
Слайд 10
Виставка театральних костюмів
Слайд 11
На прикладі Волинського обласного музично-драматичного академічного театру імені Тараса Шевченка його шоу-програми «Волинський Великдень» побачимо яку роль відіграє костюм у виставі.
Слайд 12, 13
Сучасні театральні вистави вимагають і осучаснення костюма. Тому і художники створюють незвичайні прогресивні (авангардні) костюми. Розглянемо українські сценографічні авангардні костюми.

У. Фізкультхвилинка.
Так як ми знаходимося в театральному просторі, то і розімнемося по театральному.
Створімо спочатку образ могутнього короля.
Ви улеслива лисиця, що крадеться до здобичі.
А зараз доганяєте злодія.
Ви Котигорошко, що б’ється з змієм.
Тепер по лісі проліски збираєте
І високо, як лебеді, літаєте.

УІ. Актуалізація набутих знань.
- Що нового ви дізналися про театральний костюм?
- Хто створює костюми для вистав?

УІІ. Практична робота
Тепер приступимо до роботи. Створювати костюми будуть три групи художників.
Слайд 15, 16
І група - За підручником О.Калініченко,В.Сергієнко
“Образотворче мистецтво. 3 клас”
ІІ група - жіночі костюми;
ІІІ група – чоловічі костюми.
Ви обираєте казку та героїв і за допомогою фарб малюєте а підручних матеріалів створюєте колаж театральних костюмів .
Виконання робіт учнями

УІІІ. Підсумок уроку
- Яка роль костюма у створенні образу персонажу вистави?
- Підсумовуючи, відмітимо, що мистецтво художників театру багатогранне та цікаве. Дійсно, від їхньої роботи залежить і успіх тетральних вистав.
Театр для нас – це наче казка.
Тут можна зняти свою маску,
І стати можна тут поетом,
Й складать віршовані куплети.
Тут можна різного почуть,
А ще й збрехать чи обмануть.
Театр - це море сподівань,
І нездійсненних побажань.
Це гарне місце відпочинку,
І восени і навіть взимку.

Виставка дитячих робіт та обмін враженнями від уроку та творчої роботи.

Використані джерела:
• О.Калініченко,В.Сергієнко “Образотворче мистецтво. 3 клас”
• http://www.ngo.donetsk.ua
• http://sofia.moyblog.net/
• http://www.tmf-museum.kiev.ua
• http://molod.in.ua/
• http://go.mail.ru
• uk.wikipedia.org
• http://pozdravlenye.com
• http://nadejdasokolova.jimdo.com
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: dsdukl (30.11.2015) W
Переглядів: 2760 | Рейтинг: 0.0/0
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]