Портрет. Портрет друга

Портрет. Портрет друга

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про портрет та засоби виразності портретного жанру; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;

розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння малювати портрет; формувати образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Портрет — жанр образотворчого мистецтва. Детальне зображення конкретних людей або тварин. Найчастіше на портретах зображують обличчя або частину фігури. Портрети, що виконані в реалістичній манері, завжди схожі на оригінал.

Автопортрет — портрет художника, виконаний самим автором.

О. Ренуар «На терасі» (1881) Парний портрет

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань і вмінь

 Запитання

 Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

 Порівняйте засоби виразності пейзажного та побутового жанрів.

 Який з уже знайомих вам жанрів образотворчого мистецтва вам найбільше подобається? Чому?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Одне з найдавніших портретних зображень, що нам відомі, — це статуї фараонів у Давньому єгипті та сфінкси. Ці скульптурні зображення мають велетенські розміри. Їх створювали для того, щоб славити правителів, щоб пам’ять про них збереглася надовго.

Найдавніші живописні портрети були створені восковими фарбами, які лишилися яскравими та свіжими до нашого часу. Обличчя людей Тіциан «Автопортрет»

(1567 1568)на них виглядають мов справжні,

Автопортрет відразу помітно, що вони дуже схожі на оригінал.

Митці завжди полюбляли писати портрети.

Цей жанр більше за інші пов’язаний із внутрішнім світом людини. Давно вже немає тих людей, яких малювали художники, немає і митців, які створили портрет, але зображення і сьогодні

 сповнені життя. Портрети розповідають нам не тільки про те, якими в людини були очі чи ніс, якого кольору волосся, але й про більш важливі речі — якою була людина, який мала характер, які вподобання. Ми дивимося на портрет і бачимо, доброю була людина чи жорстокою, безпечною чи похмурою. Художник, що відтворив внутрішній світ людини, подарував їй безсмертя.

Для справжнього художника написати портрет означає «виразити душу», «писати образ», «писати справжню природу людини». Для створення глибокого образу художники використовують усі засоби виразності: міміку обличчя, виразність погляду, пози, жесту, силует фігури.

Портрет часто близький до історичної картини. Одяг людей, предмети, що їх оточують, як машина часу, повертають нас у минуле.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин портретного жанру: уважно роздивитися картини; спробувати розповісти про людину, яка зображена на портреті, описати її вдачу, характер, вподобання; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте на окремому аркуші портрет свого друга, використовуючи схему співвідношення частин обличчя. Намагайтеся передати характер вашої моделі, її вподобання.

Використовуйте ті матеріали, які найкраще втілюють ваш задум.

І. Рєпін «Слов’янські композитори» (1871—1872) Груповий портрет

Схема послідовності малювання портрета

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, тому основна увага під час оцінювання робіт має спрямовуватися на майстерність у передаванні настрою. При цьому необхідно м’яко звернути увагу учнів на помилки у співвідношенні окремих частин обличчя.

Із малюнків створюють виставку «Портрет мого друга».

VІ. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.

Додатковий матеріал

* * *

Портрет малює наш художник

 — Нема там книги і ріки.

З картини дивляться уважно... А хто? Довідаємось ми! Учитель, дівчинка, бабуся, Мишко, веселий твій сусід. Уважним поглядом з картини Нас проводжають вони всі.

Н. Горошко



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 4422 | Рейтинг: 0.0/0
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Дикі та свійські тварини
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]