Майстерня архітектора. Будуємо місто

Майстерня архітектора. Будуємо місто

Мета:

навчальна: ознайомлювати учнів з архітектурою як видом мистецтва та міським пейзажем як видом графічного мистецтва; продовжувати вивчати особливості паперової пластики; продовжувати формувати в учнів навички роботи з багатошаровою паперовою формою; розвивальна: формувати в дітей основи просторового мислення, вміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості графіки міського пейзажу; розвивати дрібну моторику руки;

виховна: виховувати в учнів інтерес до звичаїв і традицій свого народу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, фотографії архітектурних споруд; навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, гумка, білий папір, калька або цигарковий папір, чорний фломастер, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці, скотч, картон.

Тип: комбінований.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Архітектура — мистецтво проектувати й будувати будинки та споруди, необхідні людям для їхнього життя і діяльності.

Архітектор — людина, яка займається проектуванням середовища для життя та діяльності людини.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Які види мистецтва ви знаєте?

• За допомогою чого ми сприймаємо живопис, графіку, скульптуру? (За допомогою зору)

• В яку загальну групу люди об’єднали ці види мистецтва?

(Образотворчу)

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

(Учитель надає учням загальні відомості про архітектуру як вид візуального мистецтва, використовуючи ілюстративний матеріал на власний розсуд.)

Римський архітектор Віт-рувій у своїй роботі «Десять книг про архітектуру» висунув три вимоги стосовно споруд: користь, міцність і краса. Зрозуміло, що на першому місці завжди є користь, адже будь-яку архітектурну споруду будують для чогось, із якоюсь метою. Ось ця доцільність і визначає її зовнішній вигляд, матеріал, розмір, декор, місце в забудові та ін.

Головна вимога — «користь», або функціональна сторона архітектури, тобто для чого будується споруда. Призначення будівлі позначається, по-перше, на виборі матеріалів, по-друге, на використанні тих або інших архітектурних форм — складових будь-якої споруди: від фундаменту й стін-опор до покрівлі.

Друга вимога Вітрувія — «міцність» містить розуміння конструкції, що покладено в основу будь-якої споруди, або конструктивного боку архітектури. Архітектура як вид мистецтва дуже відрізняється від тих мистецтв, з якими ми вже знайомі. Це не стільки образотворче, скільки конструктивне мистецтво, тобто воно більше схиляється до техніки. Будь-яке нововведення в техніці або матеріалах відразу ж позначається на розвитку архітектури: з’являються нові конструкції, архітектурні форми, в яких використовуються досконаліші матеріали.

Якщо конструкція міцна й будівля стійка, то в людей, що дивляться на неї, виникає відчуття задоволення. Якщо ж ми відчуваємо нестійкість, то мимоволі виникає неприйняття споруди, бажання відвести погляд. Так уже влаштована людина, і це завжди брали й зараз беруть до уваги під час будівництва.

Третя вимога — «краса», або естетичний бік архітектури. І корисність, і міцність повинні бути відображені в красивій формі, а це і є естетичність будь-якої споруди. До неї належать і декоративні елементи, і використання кольору. Естетичність украй важлива для людини, адже твори архітектури ми бачимо частіше, ніж твори живопису, графіки, скульптури. Навіть найбайдужіша до мистецтва людина, яка жодного разу не відвідувала картинної галереї або музею, яка ніколи не розгортала ілюстрованої книги та ніколи не зупинялася перед скульптурою, ходить по місту, мимоволі вбираючи в себе зовнішній вигляд будівель, підкоряючись їх ритму та красі. А оскільки будівлі оточують нас з усіх боків, вони виховують наш естетичний смак і обов’язково повинні бути красивими.

У мистецтві архітектури багато різних видів і напрямів: архітектура громадських будівель і споруд (театри, храмові й спортивні комплекси, школи, музеї); промислові споруди (заводи, фабрики, склади); ландшафтна архітектура (парки, сади, сквери, зони відпочинку); міське будівництво (створення та реконструкція міст і сіл); мала архітектура (фонтани, кіоски, лави).

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте міський пейзаж у техніці багатошарового колажу.

Пояснення до творчого завдання

Візьміть три аркуші кальки однакового розміру. На першому аркуші чорним маркером нанесіть контури зображень і затушуйте їх. Накладіть зверху шар чистої кальки такого самого розміру та нанесіть на нього контури будинків трохи нижче, щоб верхня частина далеких будинків залишилася на видноті.

Накладіть третій аркуш кальки на перші два. Намалюйте контури на передньому плані, нижче за два віддалені. Зробіть зображення більш детальними.

Скріпіть усі аркуші за допомогою скотчу, зробіть рамку.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу.

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Учителеві потрібно приділити особливу увагу тим роботам, у яких учні виявили власну фантазію, а не лише наслідували запропонований зразок.

Коментар

Під час уроку діти мають засвоїти поняття «архітектура, як вид мистецтва», «міський пейзаж»; вміти розрізняти, аналізувати й відтворювати характерні риси архітектурної форми.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 2174 | Рейтинг: 0.0/0
Жива і нежива природа
Що може комп’ютер
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання
Будівельний конструктор
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]