Ілюстрація. Малюємо пісню

Ілюстрація. Малюємо пісню

Мета:

навчальна: навчати учнів виконувати ілюстрації до пісенних творів, самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; надавати початкове уявлення про малювання фігури людини;

розвивальна: продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати творчу уяву; навчати міркувати; розвивати естетичне сприйняття пісенного твору; стимулювати розвиток фантазії;

виховна: формувати в учнів ставлення до народної пісні як до видатного добутку українського народу; виховувати в учнів гарний смак, акуратність, увагу.

Обладнання: репродукції картин відомих художників (бажано в техніці наївного малярства) і навчальні роботи з методичного фонду; фонограми народних пісень за вибором учителя.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Ілюстрація — зображення, що пояснює, розкриває зміст тексту, а також галузь образотворчого мистецтва, складова частина графічного мистецтва.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

(Учитель проводить опитування у формі вільної бесіди з метою виявлення знань учнів про ілюстрацію до літературного твору — див. урок 27 «Усі уроки образотворчого мистецтва. 1 клас».)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Запитання

• Чи любите ви пісні?

• Які народні пісні ви знаєте?

• Які пісні є вашими улюбленими?

• Як ви гадаєте, яку першу пісню чує людина у своєму житті? Хто її співає? Чи пам’ятаєте ви, яку пісню співала вам матуся?

(Під час уроку вчитель пояснює учням різницю між народною та авторською піснею.)

Пояснення вчителя Народна пісня — це частина душі народу. Адже співають її в радості й у горі, співають про кохання і розлучення, про народних героїв та історичні події. Співають, щоб розповісти про те, що хвилює і зворушує душу.

Українську народну пісню можна почути не тільки вдома біля колиски чи під час свята. Її залюбки виконують найвидатніші співаки не тільки в нашій країні, але й далеко за її межами.

(Учитель пропонує учням прослухати записи українських народних пісень, визначити їх настрій.)

І. Новобранець «Якби мені не тиночки» (2001)

Є. Романенко «Ніч яка місячна» М. Анацько «А на тому боці...

М. Приймаченко «Несе Галя воду» І. Приходько «Пісня про кохання»

організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

Так само як народні пісні виконують і професійні співаки, і прості люди, ілюстрації до них малюють не тільки професійні художники, а й художники-аматори.

(Учитель пропонує учням роздивитися репродукції ілюстрацій до народних пісень, виконаних у стилі наївного малярства.)

• Що художники-аматори зобразили на картинах?

• Як художник ставиться до того, що зображує?

• Які засоби використовує художник, щоб висловити своє ставлення?

• Спробуйте скласти невеличкий усний твір-опис за тією з картин, що вам найбільше подобається.

(Під час уроку вчитель нагадує учням основні композиційні схеми та пропонує визначити, за якою з них побудована композиція тієї чи іншої картини, нагадує початкові відомості про побудову людської фігури.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте улюблену українську народну пісню. Намагайтеся, щоб колір і композиція малюнка відповідали настрою пісні.

Індивідуальна робота

за творчим завданням

На початку роботи слід нагадати класу основи композиції.

Під час виконання малюнків учитель стежить за роботою учнів і за потреби допомагає.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Учитель пропонує учням роздивитися малюнки одне одного та відзначити їх переваги й недоліки. Виявляючи помилку, учень має запропонувати свій варіант її виправлення. Інші учні

Схема виконання малюнка людини в техніці наївного малярства

можуть погодитися або запропонувати інше рішення, обґрунтовуючи свою думку.

Особливо відзначаються роботи тих, хто вдало обрав сюжет для малюнка й передав не тільки події, відображені в пісні, але й виявив творчий підхід, зробивши спробу передати її настрій.

З малюнків складають панорамну картину «Ллється пісня», за якою можна було б простежити послідовність подій пісні.

Коментар

Учні мають виконувати ілюстрації до музично-літературних творів; мати початкове уявлення про малювання фігур людей; самостійно вибирати й змішувати необхідні кольори та їх відтінки; демонструвати поглиблене вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, творчу уяву; намагатися відтворювати настрій художніми засобами.

VІ. Домашнє завдання

Якщо запропонована робота не була завершена впродовж одного уроку, учні продовжують роботу вдома з урахуванням зауважень учителя.

Додатковий матеріал

* * *

Несе Галя воду,

Коромисло гнеться,

За нею Іванко,

Як барвінок, в’ється:

— Галю, моя Галю!

Дай води напиться,

Ти така хороша,

Дай хоч подивиться...

Українська народна пісня



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 2033 | Рейтинг: 0.0/0
Це цікаво знати
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку
Ще про клавіатуру
Дикорослі та культурні рослини
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]