Фігура людини в русі. Зимові ігри

Фігура людини в русі. Зимові ігри

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із пропорціями людської фігури; надавати початкові відомості про правила малювання людської фігури, що рухається; закріплювати знання про основи композиції;

розвивальна: розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості;

виховна: виховувати в учнів акуратність, увагу.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду; схеми послідовності малювання фігури в русі, схема пропорцій та побудови людської фігури.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Що таке композиція?

• Для чого художникові потрібно знати закони композиції?

• Які види композиції ви знаєте?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Пропорції будь-якого живого організму, який розвивається та зростає, змінюються. Ці зміни виразно видно в людській фігурі. Пропорції дитини дуже відрізняються від пропорцій дорослої людини.

У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частину всього її зросту, а в дитини 4—5 років — 1/4 або 1/5 частину.

Існують певні співвідношення частин тіла: кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, знаходяться трохи нижче за середину стегна. Стегно дещо довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече.

Коли людина рухається, положення окремих частин її тіла змінюється за певними правилами. Так, фігура, яку ми зображуємо, завжди має бути врівноваженою, інакше глядачам здаватиметься, що вона падає.

Художники зазвичай починають малювати людську постать зі схеми, що відображає розташування кісток у скелеті. А потім «нарощують» м’язи, додають одяг.

(Учитель пропонує учням розглянути таблицю пропорційної будови людської фігури, звертає увагу на співвідношення окремих частин тіла.)

Схема пропорційної будови людського тіла

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

(Учитель демонструє учням репродукції картин, що зображують зимові розваги.)

Схема послідовності малювання людини, що рухається

Роздивіться уважно картини, що створені художниками, та спробуйте розповісти, який задум, на вашу думку, митці хотіли донести до нас, глядачів.

• Кого художники зобразили на своїх картинах?

• Де розташовані основні та другорядні зображення і як вони

пов’язані одне з одним?

• Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача

свій задум?

Творче завдання

Чи любите ви зиму? Чи любите грати в сніжки, кататися на ковзанах і санчатах, бігати на лижах, ліпити снігову бабу, будувати фортецю і грати в царя гори? Зима дарує людям безліч забав та розваг.

Намалюйте зимові розваги.

Пояснення до творчого завдання

Спочатку придумайте й намалюйте пейзаж, снігову гірку, ковзанку, куточок засніженого парку. Фігури, розташовані

ближче до нас, зробіть більшого розміру, ніж віддалені. Коли ви малюєте людину в русі, пам’ятайте, що руки та ноги ми можемо зігнути тільки в тих місцях, де кістки з’єднуються між собою за допомогою суглобів.

(Схеми послідовності малювання постаті людини повинні бути розташовані на видноті під час усього процесу малювання.)

Д. Морган «Зимовий пейзаж із хлопчиками, що грають у сніжки» (1865)

V. Підбиття підсумків

Коментар

У процесі малювання учні мають демонструвати розуміння основних правил пропорційної побудови людського тіла, первинні навички малювання людини в русі, знання основ композиції.

VI. Домашнє завдання

Обсяг завдання не дозволяє завершити його за один урок, учням пропонується зробити це вдома.

Додатковий матеріал

* * *

У Оксанки нові санки —

Подарунок тата.

Ми катаємося з ранку —

Нас в дворі багато.

Не змовкає сміх дитячий,

Щоки сніг лоскоче...

Лиш Оксанка гірко плаче —

Теж кататись хоче.

П. Ребро



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 1986 | Рейтинг: 0.0/0
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Безпека на відпочинку
Створення макета предмета для казкового персонажа
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]