Дорога за несприятливих умов. Ознайомлення з дорожніми знаками. Практична робота: «читання» учнями дорожніх знаків

УРОК 22

Тема. Дорога за несприятливих умов. Ознайомлення з дорожніми знаками. Практична робота: «читання» учнями дорожніх знаків «Рух пішоходів заборонено», «Слизька дорога»

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити переходити дорогу за несприятливих умов, читати дорожні знаки; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі».

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. У вулиці є своя мова. Це мова дорожніх знаків. І водії, і пішоходи повинні розуміти мову вулиці. Саме цього ми й будемо сьогодні навчатись.

2. Робота за підручником

1)С. 71.

— Розгляньте малюнок. Який знак на ньому зображено?

— Про що він попереджає?

— Де ви бачили такий знак?

Висновок. Запам’ятай: цей знак стосується пішоходів та означає, що йти в цьому напрямку заборонено.

— Розгляньте малюнки. Визначте небезпечні місця для пішоходів. Дайте корисні поради пішоходам.

2) С. 72.

— Чи подобається вам гуляти під дощем чи у завірюху?

— Чому негода може зробити дорогу небезпечною для пішохода?

— Чим покривається поверхня тротуарів, узбіч, проїжджої частини доріг в ожеледицю? Що загрожує пішоходу на таких дорогах?

— Чи «слухається» водія машина на такій дорозі?

— У яку погоду слід бути особливо уважним при переході дороги?

— Коли можна переходити дорогу?

— Розгляньте малюнок. Який знак на ньому зображено?

— Про що він попереджає?

— Де ви бачили такий знак?

Висновок. Запам’ятай: цей знак попереджає і пішоходів і водіїв, що дорога слизька.

— Розгляньте наступний малюнок.

— Розкажіть, що ви взуваєте під час ожеледиці. Яка підошва на такому взутті?

— Пам’ятайте, що кращими для льоду є підошви з мікропористої чи іншої м’якої основи та без великих підборів.

Не прогулюйтесь біля самого краю проїжджої частини дороги. Це завжди небезпечно, а на слизьких дорогах — особливо. Можна впасти та потрапити на дорогу, а автомобіль може виїхати на тротуар.

— Поміркуйте, чому при переході дороги треба бути уважними і тоді, коли туман, йде дощ чи падає сніг.

— Розгляньте наступний малюнок. Хто з дітей порушує правила дорожнього руху? Надайте їм корисні поради.

3. Фізкультхвилинка

ВЕСЕЛЕ СОНЕЧКО

Стало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

Ми всі дружно піднялися,

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли,

Бачте, як розвеселили!

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі,

Потанцюймо по росі!

4. Продовження роботи за підручником (С. 73)

— Чому слід бути особливо уважним, коли переходиш дорогу або рухаєшся узбіччям за недостатньої видимості?

— Чому за таких умов водієві важко вчасно помітити пішоходів?

— Що про це зазначається у правилах дорожнього руху?

— Чому за таких умов пішоходи, особливо діти, повинні чимось себе виділити?

Висновок. Пам’ятай: в умовах недостатньої видимості транспортні засоби рухаються з увімкненими фарами.

— Розгляньте верхній малюнок на с. 73.

— Чи водій побачить вчасно пішоходів? Чому? Дайте корисні поради пішоходам.

— Розгляньте нижній малюнок.

— Хто з дітей дотримується правил дорожнього руху? Хто — ні? Дайте корисні поради пішоходам.

5. Робота в зошиті (С. 36)

1) № 5. Розгляньте малюнок.

— Чи правильно поводяться герої мультфільмів? Кому із них загрожує небезпека? Обведіть порушників червоним олівцем. Дайте їм корисні поради.

2)№ 6. Практична робота. Складання порадника «Що допоможе безпечно перейти слизьку дорогу?»

• Йди не поспішаючи, ноги злегка розслаб в колінах, ступай на всю підошву.

• Не тримай руки в кишенях — це збільшує можливість не тільки падіння, але й більш важких травм, особливо переломів.

• Обходь металеві кришки люків.

• Не перебігай проїжджу частину, коли на дорозі ожеледиця та під час снігопаду.

• Пам’ятай, що в ожеледицю значно збільшується гальмівний шлях машини, і падіння перед автомобілем, що рухається, призводить як мінімум до каліцтв, а в гіршому випадку і до загибелі.

6. Підсумок уроку

— Чому потрібно бути особливо уважним на дорозі за несприятливих погодних умов?

— Із якими новими дорожними знаками ви ознайомилися на уроці?

— Яку форму вони мають?

— На якому фоні вони намальовані?

— Якого кольору облямівка?

— Які дорожні знаки є на дорозі, якою ви йдете до школи?

— Де вони розташовані: обабіч дороги чи над нею?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 1845 | Рейтинг: 0.0/0
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Чим ми чуємо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]