Працездатність учня. Активний відпочинок. Практична робота: складання правил відпочинку на природі, біля школи, у дворі

УРОК 3

Тема. Працездатність учня. Активний відпочинок. Практична робота: складання правил відпочинку на природі, біля школи, у дворі

Мета: розширити уявлення учнів про працездатність і відпочинок; скласти правила відпочинку на природі, біля школи, у дворі; вчити учнів дотримуватися цих правил; виховувати обережність, відповідальність.

ХIД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Праця зміцнює здоров’я людини. Праця буває фізичною і розумовою. Її потрібно чергувати з відпочинком. Усі ці тези ми й спробуємо обговорити на сьогоднішньому уроці.

2. Робота за підручником (С. 14-16)

Читання тексту на с. 14.

— Що людину зробило людиною?

— Що таке працездатність людини?

— Розгляньте малюнки на с. 14. Хто що робить? Укладіть відповідні речення. Як почуваються члени сім’ї?

— Без чого не можна виконувати будь-яку роботу?

— Якою стає людина, що не відпочиває?

— Чи можна захворіти, якщо не відпочивати?

— Що загрожує втомленій людині?

— Чому відпочивати потрібно обов’язково?

— Як можна відпочити?

— Чи можна відпочити, якщо довше полежати?

— Чи можна відпочити, якщо посидіти перед телевізором? Висновок: знайте, що потрібно чергувати види відпочинку: якщо

довго сидів і читав чи писав, потрібно виконати фізичну роботу або побігати й пострибати.

— Розгляньте малюнки про працю і відпочинок школяра Гриця на с. 15. Розкажіть, чим він займався після школи. Складіть речення за малюнками.

— Що вам видається неправильним у поведінці хлопчика?

— Що ви порадите Грицеві для збереження й зміцнення його здоров’я?

Учитель. Найкорисніші види відпочинку — особисті захоплення, хобі: ліплення, живопис, спорт, література, танці, колекціонування, розведення рослин тощо.

Висновок: працю слід чергувати з активним відпочинком.

— Розгляньте малюнки на с. 16. Укладіть відповідні речення.

— Оберіть з наведених видів відпочинку активні.

— Що ви найчастіше робите?

— Що вам подобається? Що — ні? Чому?

— Складіть правила активного відпочинку для власної родини.

Орієнтовні відповіді

• Відпочивати активно.

• Відпочивати всією сім’єю.

• Відпочивати регулярно.

• Відпочивати різноманітно.

3. Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

Пострибаємо, як зайчата.

Політаємо, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово,

А тепер до праці знову.

4. Продовження роботи за підручником (С. 17)

— Через які проміжки часу слід відпочивати, щоб попередити втому?

Учитель. Допомогти відпочити можуть фізичні вправи і фіз-культхвилинки. Завдяки їм поліпшується діяльність усіх органів.

Висновок: щоб не втомлюватися і цікаво відпочивати, потрібно чергувати працю та активний відпочинок.

5. Практична робота: складання правил відпочинку на природі, біля школи, у дворі

Орієнтовні відповіді

1) Грайся спокійно, намагайся не перезбуджуватися.

2) Грайся обережно, остерігайся травм.

3) Грайся у рухливі ігри на майданчику.

4) Грайся так, щоб не заважати дорослим.

5) Грайся так, щоб не зашкодити природі.

6) Добирай зручний одяг, що відповідає погоді.

7) Гра і відпочинок повинні викликати позитивні емоції. Учитель. Удома має бути місце, де вам зручно працювати, відпочивати.

Розгляньте малюнки в підручнику. Складіть корисні поради щодо попередження втоми.

Читання вірша Ганни Чубач.

— Як ви вважаєте, чому вчитель похвалив Вову?

— Як Вова відпочивав?

6. Робота в зошиті (С. 6-7)

1) № 3. Поясніть прислів’я.

Хто день починає із зарядки, у того всі справи в порядку.

2) № 4. Розгадайте кросворд «Чим можна зайнятися у вільний час?»

По вертикалі:

1. Один із вихідних днів. (Неділя)

По горизонталі:

2. Місце, де ковзаються. (Ковзанка)

3. Передавати словами прочитане. (Переказ)

4. Передавати у власність як подарунок. (Дарувати)

5. Називати числа у послідовному порядку. (Лічити)

6. Щось або когось зображувати. (Малювати)

7. Магазин книг. (Книгарня)

3)№ 5. Практична робота.

— Розгляньте малюнки. Складіть за ними речення.

— Хто з учнів добре відпочине на перерві, а хто — навпаки? Обведіть червоним олівцем тих, хто не відпочине. Назвіть правила відпочинку під час перерви.

Орієнтовні відповіді

• За можливості виходь на свіже повітря.

• Грайся обережно, остерігайся травм.

• Грайся так, щоб не заважати оточуючим.

• Грайся спокійно, намагайся не перезбуджуватися.

7. Підсумок уроку

— Що таке розумова праця?

— Що таке фізична праця?

— Як ви працюєте фізично?

— Як ви працюєте розумово?

— Назвіть умови успішного виконання домашніх завдань.

— Які види відпочинку є активними?

— Які види відпочинку є пасивними?

— Як ви відпочиваєте?

— Що вам потрібно для того, аби ви могли виконувати улюблену роботу під час відпочинку вдома?

— Як ви з батьками обладнали куточок для активного відпочинку вдома?

— Які правила відпочинку на природі, біля школи, у дворі ви запам’ятали?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 2942 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб...
Охорона водойм
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]