Аналіз контрольної роботи. Переставний закон множення. Задачі на кратне порівняння добутків

Аналіз контрольної роботи. Переставний закон множення. Задачі на кратне порівняння добутків

Мета: повторити переставний закон множення; вчити застосовувати його для зручного обчислення значення виразів; формувати вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння добутків; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 140)

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми повторимо переставний закон множення, будемо розв’язувати задачі на кратне порівняння добутків.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОю УРОКУ

1. Робота за малюнком (с. 83, завдання 517)

Учні знаходять кількість квітів дією множення двома способами.

— Скільки квітів в одному рядку? Скільки всього рядків? Скільки всього квітів? (4 • 3 = 12)

— Скільки квітів у одному стовпчику? Скільки всього стовпчиків? Скільки всього квітів? (3 • 4 = 12)

Учні читають висновок у підручнику: «Від перестановки множників добуток не змінюється».

а • Ь = Ь • а — переставний закон множення.

Учитель звертає увагу учнів, що іноді обчислити значення виразу зручніше, користуючись цією властивістю дії множення.

2. Обчислення за зразком (с. 83, завдання 518)

Учні за зразком обчислюють значення виразів, користуючись переставною властивістю дії множення.

3. Первинне закріплення (с. 83, завдання 519)

Завдання виконується за варіантами по рядках. Двоє учнів працюють за закритою дошкою.

1 варіант

4 ■ 6 + 12 : 4 = 273■8 - 16 : 2 =16 36: 9 + 5 ■ 9 = 49

2 варіант

92 - 3 ■ 6 = 744■ 7 + 2 ■ 9 = 46 7 ■ 9 + 6 ■ 6 = 99

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.Гра «Віконечка» (с. 83, завдання 520)

Завдання виконується з коментуванням.

Учні пояснюють, які цифри треба вставити замість зірочок, щоб рівності стали істинними.

2. Робота над задачами (с. 84, завдання 521)

Перед розв’язанням «каскаду» задач учні читають правило: «Щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге, треба від більшого числа відняти менше. Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше (менше), ніж друге, треба більше число поділити на менше».

Усне розв'язування задач

 • Короп живе 50 років, а пугач — 70. На скільки років довше живе пугач, ніж короп?(70 - 50 = 20)

 • Петрусь назбирав 8 каштанів, а Марічка — 16. У скільки разів менше каштанів назбирав Петрусь? (16 : 8 = 2)

 • Туристів розмістили в 4 малих човнах, по 3 в кожному, і в 6 великих, по 5 у кожному. На скільки більше туристів у великих човнах, ніж у малих? Учні розглядають короткий запис задачі і розв’язують її. (5 • 6 - 3 • 4 = 18).

Письмове розв'язування задачі

 • У зоомагазин завезли папуг і канарок. Папуг розмістили по 2 у 3 клітки, а канарок — по 3 у 4 клітки. У скільки разів канарок більше, ніж папуг? Учні складають короткий запис задачі у вигляді таблиці за зразком, поданим у підручнику до попередньої задачі, і розв’язують задачу по діях.

Розв’язання

 1) 3 ■ 4 = 12 (пт.) — канарок;

 2) 2 ■ 3 = 6 (пт.) — папуг;

 3) 12 : 6 = 2 (раз.)

Відповідь: у 2 рази канарок більше, ніж папуг.

3. Розв'язування складеної задачі (с. 84, завдання 522)

— Про що йдеться в задачі? (Про художника, якому потрібно було виконати 62 малюнки до мультфільму.)

— Що нам відомо? (Відомо, що він уже намалював кілька малюнків і розмістив їх у 7 папок, по 8 малюнків у кожну)

— Про що запитується в задачі? (Скільки малюнків йому ще залишилося намалювати?) Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні)

— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати, скільки малюнків він уже намалював.)

— Якою дією відповімо на це питання? (Дією множення)

— Тепер можна відповісти на питання задачі? (Так)

— Якою дією відповімо на питання задачі? (Дією віднімання)

— Складіть план розв’язування задачі. (Першою дією дізнаємося, скільки малюнків уже намалював художник. Другою дією дізнаємося, скільки малюнків йому ще залишилося намалювати.)

— Запишіть розв’язання.

 1) 8 ■ 7 = 56 (мал.) — вже намалював художник;

 2) 62 - 56 = 6 (мал.) — залишилося намалювати.

Розв’язання можна записати виразом: 62 - 8 ■ 7 = 6 (мал.)

Відповідь: 6 малюнків йому ще залишилося намалювати.

4. Розв'язування логічної задачі

З однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої — 10. Скільки всього яблук зірвали? (Жодного. На березі яблука не ростуть.)

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку властивість дії множення повторили на уроці?

— Наведіть приклади.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Категорія: Математика | Додав: SYLER (23.12.2015)
Переглядів: 3337 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Гори України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]