Письмове додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд)

Письмове додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд). Прості та складені задачі на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події

Мета: формувати вміння додавати й віднімати двоцифрові і трицифрові числа (з переходом через розряд), розв'язувати задачі на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 464 (с. 75)

— Прокоментуйте віднімання прикладів першого і другого стовпчиків. Завдання 465 (с. 75)

— Яку задачу склали за коротким записом?

— Зачитайте розв’язання задачі.

Розв’язання

1)270 +330=600

2)600 - 299 = 301

2. Гра «Чарівний ланцюжок» (с. 75, завдання 466)

— Розв’яжіть чарівний ланцюжок.

— Скільки важить лебідь? (13 кг)

3. Фронтальне опитування

— Обчисліть з коментуванням (с. 76, завдання 467).

534 + 146 = 680450 + 255 = 705

635 - 75 = 560840 - 721 = 119

872 - 264 = 608900 - 629 = 271

986 - 648 = 338417 + 83 =500

— Розв’яжіть самостійно задачу, записуючи обчислення у стовпчик (с. 76, завдання 469).

124

+89

213 (с.)

Відповідь: у цій книзі 213 сторінок.

Перевірка виконаної роботи.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні ми будемо вчитися письмово додавати і віднімати дво- і три-цифрові числа з переходом через розряд, продовжимо роботу над задачами.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Кращий математик» (с. 76, завдання 468)

— Розставте правильно знаки дій: « + » і «-», щоб визволити з полону Плюса Плюсовича та Мінуса Мінусовича.

456 + 158 + 97 = 711 204 - 89 + 195 = 310 682 - 127 - 368 = 187 160 + 97 - 130 = 127

2. Розв'язування простих та складених задач на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події

1) Завдання 470 (с. 76) (усно).

16 год 20 хв + 1 год 10 хв = 17 год 30 хв

2) Завдання 471 (с. 76).

— За який час віслюк перевіз вантаж з одного гірського села в інше?

— Скільки часу витратив віслюк на зупинки?

— Яким є головне питання задачі?

— Яка дія допоможе нам розв’язати цю задачу?

— Запишіть вираз до задачі.

4 год - 65 хв = ?

Учитель пояснює учням, що так обчислити вираз неможливо.

— Пригадаймо:

1 год = 60 хв, отже, 65 хв = 1 год 5 хв 4 год = 3 год 60 хв 3 год 60 хв - 1 год 5 хв = 2 год 55 хв

Відповідь: 2 год 55 хв витратив би на дорогу віслюк, рухаючись без зупинки.

Фізкультхвилинка

3) Завдання 472 (с. 76).

— Коли закінчився урок?

— Яка тривалість уроку?

— Коли розпочався урок?

Розв’язання:

9 год 5 хв - 45 хв = 8 год 65 хв - 45 хв = 8 год 20 хв Відповідь: урок розпочався о 8 год 20 хв.

3. Самостійна робота (с. 76, завдання 474)

1-й ряд розв’язує 1-ше рівняння (х = 327);

2-й ряд розв’язує 2-ге рівняння (у = 683);

3-й ряд розв’язує 3-тє рівняння (г = 590).

4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

(с. 76, завдання 473)

Відповідь: яблука на березах не ростуть.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Як знайти невідомий доданок?

— Як знайти невідоме зменшуване?

— Як знайти невідомий від’ємник?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 76, завдання 475.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (21.12.2015)
Переглядів: 2591 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Екскурсія до шкільної майстерні
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]