Письмове додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд). Прості та складені задачі на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події Мета: формувати вміння додавати й віднімати двоцифрові і трицифрові числа (з переходом через розряд), розв'язувати задачі на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 464 (с. 75) — Прокоментуйте віднімання прикладів першого і другого стовпчиків. Завдання 465 (с. 75) — Яку задачу склали за коротким записом? — Зачитайте розв’язання задачі. Розв’язання 1)270 +330=600 2)600 - 299 = 301 2. Гра «Чарівний ланцюжок» (с. 75, завдання 466) — Розв’яжіть чарівний ланцюжок. — Скільки важить лебідь? (13 кг) 3. Фронтальне опитування — Обчисліть з коментуванням (с. 76, завдання 467). 534 + 146 = 680450 + 255 = 705 635 - 75 = 560840 - 721 = 119 872 - 264 = 608900 - 629 = 271 986 - 648 = 338417 + 83 =500 — Розв’яжіть самостійно задачу, записуючи обчислення у стовпчик (с. 76, завдання 469). 124 +89 213 (с.) Відповідь: у цій книзі 213 сторінок. Перевірка виконаної роботи. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо вчитися письмово додавати і віднімати дво- і три-цифрові числа з переходом через розряд, продовжимо роботу над задачами. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Гра «Кращий математик» (с. 76, завдання 468) — Розставте правильно знаки дій: « + » і «-», щоб визволити з полону Плюса Плюсовича та Мінуса Мінусовича. 456 + 158 + 97 = 711 204 - 89 + 195 = 310 682 - 127 - 368 = 187 160 + 97 - 130 = 127 2. Розв'язування простих та складених задач на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події 1) Завдання 470 (с. 76) (усно). 16 год 20 хв + 1 год 10 хв = 17 год 30 хв 2) Завдання 471 (с. 76). — За який час віслюк перевіз вантаж з одного гірського села в інше? — Скільки часу витратив віслюк на зупинки? — Яким є головне питання задачі? — Яка дія допоможе нам розв’язати цю задачу? — Запишіть вираз до задачі. 4 год - 65 хв = ? Учитель пояснює учням, що так обчислити вираз неможливо. — Пригадаймо: 1 год = 60 хв, отже, 65 хв = 1 год 5 хв 4 год = 3 год 60 хв 3 год 60 хв - 1 год 5 хв = 2 год 55 хв Відповідь: 2 год 55 хв витратив би на дорогу віслюк, рухаючись без зупинки. Фізкультхвилинка 3) Завдання 472 (с. 76). — Коли закінчився урок? — Яка тривалість уроку? — Коли розпочався урок? Розв’язання: 9 год 5 хв - 45 хв = 8 год 65 хв - 45 хв = 8 год 20 хв Відповідь: урок розпочався о 8 год 20 хв. 3. Самостійна робота (с. 76, завдання 474) 1-й ряд розв’язує 1-ше рівняння (х = 327); 2-й ряд розв’язує 2-ге рівняння (у = 683); 3-й ряд розв’язує 3-тє рівняння (г = 590). 4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 76, завдання 473) Відповідь: яблука на березах не ростуть. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Як знайти невідомий доданок? — Як знайти невідоме зменшуване? — Як знайти невідомий від’ємник? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 76, завдання 475. | |
| |
Переглядів: 2591 | |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Всього коментарів: 0 | |