З чого складається комп’ютер

Тема. З чого складається комп’ютер.

Мета. Ознайомлення учнів з складовими частинами комп’ютера, їх призначенням, формування навичок роботи з мишею; розвивати логічне й образне мислення, спостережливості; виховання культури навчальної праці при роботі з комп’ютером.

Обладнання: комп’ютери, проектор, презентація «Склади слово, речення», комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики», зупинка «Лісова галявина», презентація на тему «Складові частини комп’ютера», мікрофон, роздатковий матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

— Привітання, перевірка присутніх.

Ось прийшли ми знов у клас,

Де чекає комп’ютер на нас.

Правила ми пригадаєм

Щось новеньке пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

— Повторення правил техніки безпеки в комп’ютерному класі. Зарам ми з вами повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі, скажіть будь-ласка…

«Мозковий штурм»

1. Чи можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя? (Ні)

2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти? (50-60 см)

3. Як треба тримати спину? ( Рівно)

4. Чого не можна торкатися? (Дротів і розеток, екрану монітора, задніх стінок системного блоку та монітора)

5. Чому не можна працювати вологими і брудними руками?

6. Чи можна їсти за комп'ютерним столом? Чому? (Ні, тому,що можемо загрязнити клавіатуру).

Вчитель: Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

ІІ. АКТИВІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1) Гра «Мікрофон»

— Діти, про що ми говорили на минулому уроці інформатики? (Про можливості комп’ютера)

— Тож, згадайте будь-ласка, які дії вміє виконувати комп’ютер?. ( Комп’ютер вміє співати, друкувати, відправляти листи, рахувати, малювати, шукати інформацію…)

— А ще ми говорили з вами, що люди різних професій використовують комп’ютер у своїх праці, тож скажіть, люди яких професій використовують комп’ютер і як він їм допомагає? (Лікарю комп’ютер допомагає слідкувати за станом здоров’я людей, касирам - швидко підраховувати вартість покупок, будівельникам – проектувати будинки, композиторові - створювати музику… )

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.Гра «Склади слова».(Дітки гляньте будь-ласка на дошку, тут написані склади, частинки слова , з яких нам потрібно скласти слова ). (Презентація «Склади слово, речення»)

ця, ни, си - синиця

ва, сли - слива

бе, не, са - небеса

мон,ли - лимон

ли, ка, на - калина

по, ля, то - тополя

ля, зу, зо - зозуля

— Молодці! Все правильно виконали, переходимо до наступної гри

2.Гра «Склади речення»( Презентація «Склади слово, речення»)

Сніг, на, лежить, полях, іскристий. (Сніг іскристий лежить на полях)

Садок, біля, є, школи, нашої. (Садок є біля школи нашої)

Землю, гарні, покрили, сніжинки. (Землю покрили сніжинки гарні)

Замерзла, річка, і, снігом, вкрилася. (Замерзла річка і снігом вкрилась)

— Добре!

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Отже, ми побачили, що слова і речення складаються з частинок. А як ви думаєте, комп'ютер теж складається з частинок? (Так). Дійсно так, комп’ютер дійсно складається з частинок. І сьогодні на уроці ми дізнаємось, з яких же частинок він складається, і для чого вони призначені.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Розповідь вчителя (Презентація на тему «Складові частини комп’ютера»)

— Діти, подивіться на комп’ютерний стіл. Ви відразу впізнаєте монітор, бо він схожий на телевізор. Якщо комп’ютер допомагає комусь малювати, то на екрані ви будете бачити малюнок. Якщо іншому він допомагає написати музику, то на екрані відображається нотний стан з нотами. Монітор – це екран який відображає ту інформацію , над якою працює комп’ютер, ще називають пристроєм виведення інформації..(Вчитель демонструє)

— Попереду монітора знаходиться пристрій, схожий на друкарську машинку. Це клавіатура. На ній розташо¬вані клавіші, на яких зображено цифри, букви та ін¬ші символи. За допомогою клавіатури вводиться ( пристрій введення) ін¬формація в комп'ютер, яка може відтворюватися на моніторі. (Вчитель демонструє)

— Системний блок — це основна складова частина комп'ютера. Зовні він схожий на ящик або скриньку, чарівну скриньку, в якій знаходяться процесор, пам'ять, дисковод для дисків, деякі інші пристрої. У системному блоці проводять¬ся обчислення, тут зберігається потрібна інформа¬ція. Процесор керує роботою комп’ютера. Отже, він є найголовнішим. Можно сказати, що процесор— це мозок і серце.(Вчитель демонструє).

— Ось ще одна складова комп’ютера – це миша , яка є товаришкою клавіатуру. Натискаючи кнопки мишки, ви матимете змогу давати вказівки комп’ютеру на виконання певних команд. Мишка – це пристрій введення інформації (Принтер — це пристрій для друкування текстів і ма¬люнків.)

2.Фізкультхвилинка. Молодці!

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

3.Робота з зошитом с.8-9.

— Зараз ми з вами попрацюємо з зошитами, відкриваємо зошити на с. 8, починаємо виконувати завдання 1-4.

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

—Ось ми поступово й підійшли до виконання практичної роботи.

1.Робота в групах

Учні об’єднуються в 2 групи, кожна група отримує лист із завданням для виконання.

1 група: Завдання: відібрати з даних карток ті, які є складовими частинами комп’ютера.

2 група. Завдання: назвати і підписати всі складові комп’ютера.

2. Робота з програмою Сходинки до інформатики «Лісова галявина».

1. Бесіда.

— Діти, пригадайте, як треба тримати спину, сидячи за комп'ютером?

— Якою повинна бути відстань від очей до екрана монітора? Чому?

— Хто повинен допомогти сусідові на уроці, якщо в нього виникли запитання: ти чи вчитель?

2. Демонстрація вчителем роботи програми «Лісова галявина».

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати з програмою "ЛІСОВА галявина". Треба допомогти гномам зібрати гриби та ягоди.

Спочатку підведи стрілку-вказівник миші до гриба. Потім натисни ліву кнопку миші і тримай її натиснутою - ти схопив грибок. Не відпускаючи кнопку миші, пересувай мишу по килимку - перенеси грибок у кошик. Тепер відпусти кнопку миші - грибок опинився у кошику.

Так само ти можеш перенести у кошик ягідку.

3. Вправи для очей.

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В інший бік летів по колу до вікна — і геть від нас.

Хай літає він на волі. До уроку вже нам час!

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам урок?

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Назвіть основні складові частини комп'ютера.

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: персик (29.03.2015)
Переглядів: 5905 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія в природу
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]