Згинання і складання паперу. Листівки до 8 березня

Тема: Згинання і складання паперу. Листівки до 8 березня

Мета: навчити учнів виготовляти святкову листівку до 8 Березня; привертати увагу учнів до свята; закріпити правила роботи з папером (згинання та складання); розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, дрібну моторику рук, мислення, пам'ять, вміння доводити роботу до кінця; виховувати ніжне і вдячне ставлення до матері, до працІ.

Обладнання: картон, кольоровий папір, альбомний аркуш, яскрава стрічечка або мотузка; клей, ножиці, лінійка, пензлик, серветка для рук, вірші та пісні про матусю.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 • Повідомлення теми та мети уроку

— Діти, наближається перше весняне свято — жіночий день 8 Березня.

— А що таке свято? (Відповіді дітей.)

— Тлумачний словник дає кілька пояснень цього слова:

 1) урочистий день, встановлений на честь певної визначної події;

 2) день, який особливо відзначається звичаєм або церквою;

 3) просто вихідний, неробочий день (від слова «неробство» — байдикування);

 4) а є й таке: день радості й урочистості з приводу чого-небудь. Мабуть, багатьом це визначення сподобається найбільше.

Дійсно, поруч зі словом свято в нашій свідомості найчастіше постає слово радість. Звісно, щоб доставити радість близьким людям, зовсім не обов’язково очікувати «офіційного» свята. Але щоб святковий день був по-справжньому радісним, до нього потрібно готуватися. Розгадайте ребус.

ВОДАру

в = п

к

— Яке слово тут зашифровано? (Подарунок)

— Звісно, яке ж свято без подарунка!

— Ось ми сьогодні і виготовимо подарунок власноруч. І складно сказати, що приємніше — отримувати подарунки чи дарувати їх. А робити подарунки власноруч — ще приємніше!

2.Вступна бесіда. Розповідь учителя

— Згадайте, що таке аплікація?

— Аплікація (від лат. арріісаііо — прикладання) — створення художніх зображень наклеюванням, нашивання на тканину або папір різнокольорових клаптиків будь-якого матеріалу; зображення, візерунок, створений таким засобом. Аплікація — один з видів образотворчої техніки, заснований на вирізуванні, накладенні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалІ.

Клас

Це найбільш простий і доступний спосіб створення художніх робіт. Основною ознакою аплікації є силуетність.

Для аплікації можна використовувати різноманітні матеріали: папір, тканину, нитки, мушлі і камінці, і навіть звичайну крупу. Аплікація може бути предметною, що складається з окремих зображень {листя, гілка, дерево, птах, квітка, тварина, людина і т. ін.), сюжетною, що відображає ті чи інші події, і декоративною, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети. Це дуже давнє мистецтво. Його історія налічує понад 2500 років.

— А чи знаєте ви, коли виникло свято 8 Березня?

Міжнародний жіночий день має давні традиції. Виявляється, його відзначали ще в Стародавньому Римі як матрони, так і їхні рабинІ. Перші отримували подарунки від чоловіків, другі — вихідний. І ті, й інші вирушали до храму Вести — хранительки домашнього вогнища. Дійство мало величезне значення, оскільки жіноцтво стверджувало свої принципи.

У слов’ян набула популярності інша традиція — святкувати День матерІ. У ті далекі часи жінки навіть уявити не могли, що обмежуються їхні права. А права слабкої половини людства тоді, як відомо, зводилися виключно до обов’язків материнства та збереження домашнього вогнища.

Згодом і ці традиції відійшли у минуле. 8 березня 1857 р. кілька сотень робітниць текстильних та взуттєвих фабрик Нью-Йорка провели страйк і демонстрацію — вони вимагали 10-годинного робочого дня, поліпшення умов праці й однакової з чоловіками заробітної платнІ. Як і передбачалося, поліція розігнала демонстранток. Що в цьому дивного?! Однак страйкарі й не думали здаватись — об’єдналися у профспілку. На честь цих подій на міжнародній конференції жінок-соціалісток у Копенгагені 1910 р. виступила Клара Цеткін. 1913 р., коли жінки Російської імперії вперше приєдналися до своїх закордонних подруг у прагненні відзначити Міжнародний жіночий день, на календарі було восьме березня.

Сьогодні Міжнародний жіночий день 8 Березня є не лише святом усіх жінок — це ще й свято весни, любові та краси.

— А які вірші про матусю ви знаєте? {Діти декламують віршІ.)

— Отже, і ми подаруємо матусям листівки з квітами. А спочатку відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Руки вгору підняли,

До сонечка потягли.

В різні боки розвели,

Й полетіли, попливли.

Потім їх вперед зімкнули,

І в долоні всі сплеснули.

Як закінчили плескать,

Стали долі опускать,

Ніжками затупотіли І за парти тихо сіли.

3.Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

 • Виконувати аплікацію з паперу почнемо з вирізування шаблонів. Вирізаємо також основу для листівки у вигляді конуса з ажурними краями.

 • Так як листівка буде об’ємною і виконаною у вигляді книжки, потрібно

буде оформити кожен її бік.

 • На внутрішні сторони листівки приклеюємо вирізані з паперу квіти за допомогою клею-олівця.

 • Вирізуємо і наклеюємо листочки наших тюльпанів.

Після цього потрібно вирізати кілька пелюсток квітки, яка буде розташована всередині і відкриватися, немов гармошка. Пелюстки мають бути однаковими, тому найпростіше скласти кілька аркушів кольорового паперу і вирізати один раз.

Потім вирізані пелюстки треба намастити по краях клеєм і вставити в центр нашої листівки. Ось і все, середина готова.

Тепер потрібно оформити зовнішній бік листівки. Для цього вирізаємо з кольорового паперу ще кілька квітів і приклеюємо їх у верхній частині листівки.

По завершенню роботи до готової листівки приклеюється заготовка з більш тонкого паперу, яка відіграє роль паперового пакета для нашого букета. Цю заготовку приклеюємо по краях або ж прив’язуємо до основної листівки яскравою стрічкою.

Тепер наша подарункова листівка на 8 Березня у вигляді букетика тюльпанів готова.

III. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт

— А як ви гадаєте, весна і мама схожі? Чим?

— Послухайте вірш про маму і весну.

ВЕСНА І МАМА

Якось я спитала у Весни:

— Ти чому приходиш, поясни?

І Весна мені сказала прямо:

— Поспішаю я на свято Мами! Поспішають квіти проростати, поспішають журавлі вертати, поспішає сонечко теплішати, поспішають дітки розумнішати.

В Африці далекій, пам’ятаю, говорив мені Премудрий Слон, що якби на світі мам не стало, то й Весни на світі не було!

Ще казав: — Ви помічали, може, кожна мама із Весною схожа! —

І відкрив мені він таємницю, що Весна із Мамою — сестрицІ.

І. Жиленко

— Ви добре попрацювали. Які гарні листівки у вас вийшли!

— Оцініть свою роботу. Чи все вийшло?

— Хто не припустився помилок?

— Хто звертався по допомогу?

— Хто зумів допомогти товаришеві?

V.Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося?

— Хто отримав задоволення від своєї праці?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 5964 | Рейтинг: 0.0/0
Народні традиції і здоров'я
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Ліплення з пластиліну (гриби)
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]