Макетування. Казковий будиночок

Тема: Макетування. Казковий будиночок

Мета: продовжити ознайомлення учнів з прийомами роботи з кресленням; навчити складати макет будиночка за розміткою; вчити визначати закономірність побудови макета розгортки будиночка; удосконалювати навички роботи з папером та ножицями; розвивати спостережливість, акуратність; навчати раціональних прийомів праці; виховувати зацікавленість до уроків трудового навчання.

Обладнання: картон, кольоровий папір, клей, ножиці, пензлик, серветка для рук, ілюстрації із зображенням домівок людей різних національностей, відеозаписи уривків із мультфільмів.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Де б ми не були, що б не робили — на робочому місці, на природі, у дорозі,— будь-який простір, у який ми потрапляємо, на час стає нашим будинком. Але кожного разу з радістю повертаємося в той єдиний куточок, де нам по-справжньому добре, де знаходимо все на своїх місцях, де все звично, зручно, де можна розслабитися і відпочити душею,— у свою домівку! Де ще, як не біля домашнього вогнища, можна знайти відчуття надійності, спокою, повноти життя? І кожному хочеться облаштувати своє житло з максимальним комфортом і смаком, зробити його зручнішим, затишнішим.

— Сьогодні на уроці ми виготовимо макет будиночка на подвір’ї.

2. Вступна бесіда

— Чи замислювалися ви над тим, де проводите найбільшу частину свого часу? Напевно, нІ. А відповідь надзвичайно проста: у своєму будинку, своїй квартирІ. У рідному домі, де зробили перший крок і промовили перше слово. У будинку, де зустрічаєте день, куди повертаєтеся після навчання, роботи, прогулянки. І немає значення, де він перебуває і який він: будинок на березі Волги або Дніпра, юрта оленяра в тундрі Крайньої Півночі, будиночок у горах, до якого веде вузька стежка, будиночок у селі, поруч із лісом, багатоповерховий будинок у Києві, Москві, Ашхабаді або будь-якому іншому містІ.

Житло. Яке це ємке слово! Печера, в якій жили наші предки, яка діставалася іноді в сутичці з чотириногим супротивником — печерним ведмедем або яким-небудь іншим звіром, з вічно підтримуваним біля входу вогнем для захисту від несподіваного гостя, а багато пізніше — з вогнищем усередині, навколо якого можна було зібратися в погану погоду, виспатися, підсмажити м’ясо щойно вбитої тварини. Землянка з каркасом з величезних бивнів мамонта або черепів великих доісторичних тварин, вкрита зовні шкурами або гілками і дерном. Хатина минулих століть без вікон і дверей, з отвором для виходу диму.

Багатоповерховий будинок великого міста з електрикою, гарячою водою, радіо, телефоном, що дає можливість поговорити з жителем міста, розташованим за кілька тисяч кілометрів, телевізором, що дозволяє бачити людину, що парить у кабіні космічного корабля. І, нарешті, намет туриста, номер го-теля чи пансіонату, купе вагона потяга і каюта теплохода, що пливе річкою або безмежним простором океану.

І все це — житло, постійне або тимчасове, де людина проводить значну частину свого життя або короткий відрізок часу.

— Які назви житла ви знаєте?

Клас

— Де мешкаєте ви?

— Хто мешкає у багатоповерховому будинку? у приватному будинку?

— У кого є родичі у селі?

— Як називаються будинки у селі?

— У різних регіонах у населення склалися свої типи національних жител. У кочових племен це, як правило, різні намети, юрти, чуми, вігвами. У гірських районах будувалися шале, пальясо, труллІ. На рівнинах — хати, мазанки і т. ін.

— А як і де живуть тварини лісу, лану, пустелі, півночі?

— Згадайте, які казки про домівки тварин ви знаєте? (Відповіді дітей. Перегляд уривків з мультфільмів «Теремок», «Зайчикова хатинка», «Троє порося», «Лісові мандрівники».)

Фізкультхвилинка

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Макет будиночка, який ми сьогодні виготовимо, складається з таких деталей: дах, стіни, підставка. Потрібно врахувати, що будуть декоративні елементи: віконниці, фіранки, двері, і те, на що здатна ваша фантазія.

Основна деталь — стіни (складається в чотирьох місцях по лініях згину і склеюється за допомогою клапана), передбачає елементи, за допомогою яких кріпитиметься дах. Розгорніть підручник на с. 130-131. Ознайомтеся з планом роботи.

 • Розмістити і заготовити деталі даху, стін, вікон (3 деталі), дверІ.

 • Оформити за допомогою аплікації вікна та дверІ.

 • На деталях вікон відігнути віконницІ.

 • Зігнути по лініях розмітки викрійку стін. Для цього з боку розмітки злегка

провести ножицями по лінійці на лінії згину, потім — відігнути. У цьому

випадку згини вийдуть рівні, акуратнІ.

 • Відігнути клапани для скріплення деталей.

 • Приклеїти вікна та дверІ.

 • Можна декорувати стіни (прикрасити фасад, оформити призьбу, розписати стіни).

 • Склеїти корпус будиночка.

 • Закріпити на підставцІ.

 • Приклеїти дах будиночка.

— Коли будиночки будуть готові і розташовані на картоні, можна декорувати майданчик навколо будиночка. Як саме ви це зробите? (Відповіді дітей: паркан навколо будиночка, будка для собаки, дерева, криниця тощо.)

III. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт

Наприкінці уроку діти виставляють свої макети на виставку біля дошки.

— Розкажіть, будь ласка, про своє подвір’я. Хто тут мешкає?

— Який етап роботи був найскладнішим?

— Чи потрібна вам була допомога товариша або вчителя?

V. Підсумок уроку

— Чому був присвячений наш урок?

— Про що нове дізналися?

— Який настрій, почуття викликав у вас урок?

— Чи впоралися ви із завданням уроку?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3455 | Рейтинг: 1.0/1
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос...
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Ліплення з пластиліну (гриби)
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]