Робота з пластиліном. Равлики

Тема: Робота з пластиліном. Равлики

Мета: продовжити ознайомлення з різними прийомами роботи з пластиліном, удосконалювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: стеки для ліплення, пластилін, зубочистка, серветки для рук, ілюстрації із зображенням равликів.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, згадаємо прийоми роботи, які ми вже знаємо. А кого ми будемо сьогодні ліпити? Відгадайте!

— Так, ми будемо ліпити равликів.

2.Вступна бесіда

* Показав з доріжки Голову і ріжки.

Хто повільно так повзе,

На собі свій дім везе? (Равлик)

— Що ви знаєте про равликів? Де вони мешкають? Чим живляться? Чи є у них вороги? (Діти розглядають ілюстрації із зображенням равликів у природІ. Учитель слухає відповіді учнів.)

3.Розповідь учителя

— Чим харчується равлик? Равлик — травоїдна тварина. Що це означає? Як ви розумієте значення слова «травоїдна»?

— Травоїдна — така, що харчується травою й іншими рослинами. Равлик поїдає зелене листя різних рослин.

— Як живе равлик? Равлик вологолюбний. У суху погоду ховається під каменями, у тіні рослин або в сирому моху. Зазвичай день проводить, сховавшись у свою мушлю, на годівлю виходить уночІ. Найбільш активний равлик протягом ночі й після зливи.

— Як він зимує? Восени, коли на вулиці стає прохолодно, равлики закопуються в ґрунт на зимівлю. Навесні, коли потеплішає, пробуджуються й залишають свій зимовий притулок.

— А навіщо равликові ріжки? У равлика не одні ріжки-вусики, а дві пари — два й два. Одна маленька пара — це вусики, якими равлик нюхає. Друга, більша пара, — це очІ. Ріжки-вусики равликів дуже чутливі: якщо вони випадково торкаються певного предмета, равлик моментально ховає їх

Клас

усередину. Деякі діти люблять тикнути равлика й дивитися, як він сховає ріжки. Ніколи так не робіть! Нікому не може подобатися, якщо йому тикають в очІ.

— Як рухається равлик? Равлик рухається дуже повільно. Справа в тому, що вся нижня частина тіла равлика є суцільною «ногою»! Коли равлик повзе, з ноги випливає липка рідина, що допомагає равликові рухатися й утримуватися на поверхнІ. Якщо равлика потривожити, він ховається в мушлІ. Хоча мушля равлика досить міцна — може витримати, якщо на неї наступить маля, що тільки-но навчилося ходити, все-таки намагайтеся не наступати на равликів.

— Чи є в равликів вороги? У равликів і без людини достатньо ворогів: їжаки, миші, хижі комахи, жаби, птахи, ящірки, равлики-хижачки. У деяких країнах люди вживають равликів у їжу.

Фізкультхвилинка

4.Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— А зараз ми спробуємо зліпити равлика. Розгорніть підручник на с. 102 та скористайтеся порадами, як зробити равликів. Будемо ліпити равлика-маму та її діточок.

 • Для мами-равлика вам потрібно підготувати одну велику кульку рожевого кольору і три пари менших: рожевого, білого і блакитного кольорів.

 • 3 великої рожевої кулі зліпіть тулуб равлика, а з маленьких — ріжки й очІ.

 • Розкачайте велику кульку і рожеві кулі в ковбаски. З одного боку вони мають бути товстими, а з іншого — гострІ. Більша з них буде тілом, а менші будуть ріжками.

 • Зігніть ковбаску для тулуба і прикріпіть ріжки.

 • Дещо сплющте білі кулі, а в їх центрі закріпіть невеликі кульки блакитного кольору для зіниць равлика.

 • Носик проткніть зубочисткою, а за допомогою стеки намалюйте усмішку. Щоб усмішка равлика була рівною, її потрібно спочатку легенько намітити стекою. Просто проведіть стекою і залиште риску, але не вдавлюйте.

 • Щоб зробити будиночок равлика, вам потрібно скачати велику кулю з блакитного пластиліну. Цю кульку для будиночка равлика вам треба розкачати в дуже довгу ковбаску, а потім скрутити її в спіральки.

 • Тепер цей будиночок можна закріпити на тілі равлика.

 • А для того, щоб закріпити більш дрібні деталі, наприклад, ріжки у дітлахів-равликів, замість пальчиків користуйтеся стекою.

 • Візьміть кольоровий картон та прикріпіть равликів на травичку.

III. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт

— У вас вийшли чудові равлики!

— Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів.

— Чи все у вас вийшло?

— Яких помилок припустилися?

— Чи помітили помилки у товаришів?

— Що треба було зробити, щоб уникнути цих помилок?

V. Підсумок уроку

— Наш урок добіг кінця. Чого він вас навчив?

— Хто вважає, що трудився у повну силу?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 5530 | Рейтинг: 0.0/0
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний...
Мистецтво оригамі
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]