Робота з пластиліном. Ліплення чайника та чашки

Тема: Робота з пластиліном. Ліплення чайника та чашки

Мета: закріплювати прийоми роботи з пластиліном, уміння поетапно виконувати роботу, планувати свою діяльність; розвивати творчу уяву, вигадку, увагу, спостережливість, пам'ять, уміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; виховувати поважне ставлення до друзів, закріплювати правила товаришування.

Обладнання: пластилін, картон, клей, ножиці, стеки, серветки для рук, відеозапис мультфільму «Муха-цокотуха», ілюстрації із зображенням посуду.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Упорядкування робочих місць.

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, закріпимо прийоми роботи із ним. Будемо ліпити посуд до свята: чайник, чашку, блюдце.

2. Вступна бесіда

— Всі ми зазвичай радіємо, коли нас запрошують на гостину, особливо, якщо це роблять люди, з якими нам приємно спілкуватися, а запрошення робиться від душІ. Однак, щоб заслужити таку повагу, треба вміти і знати, як це робиться. Адже не секрет, що господарі теж готові запрошувати в гості тільки тих людей, які залишають після себе тільки приємні враження. Якщо після запрошення в гості забути деякі прості правила хорошого тону, можна не тільки зіпсувати настрій, а й заслужити репутацію небажаного гостя.

— Які правила поведінки треба знати, якщо тебе запросили у гості?

— Як поводитися за столом?

— Як правильно дарувати подарунки? (Відповіді дітей.)

— Існує непорушне правило — завжди ходити в гості з добрим настроєм і посмішкою. Не варто забувати про це. Сидячи в гостях, не демонструйте оточуючим, що вам нудно, не цікаво або ви заклопотані своїми проблемами. Раз уже прийшли — проявіть терпіння і повагу.

Йдучи, обов’язково подякуйте за гостинність і частування.

3. Перегляд мультфільму «Муха-цокотуха»

Фізкультхвилинка

4. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— З яким матеріалом ми працюємо зараз на уроках?

— Як підготувати пластилін до роботи?

— Чим можна розрізати пластилін?

— Як зліпити кульку?

— Як зліпити маленьку кульку?

— Як зліпити ковбаску {джгутик)!

— Муха-цокотуха запросила всіх на день народження. Зробимо із пластиліну чайник, чашку та блюдце!

• На вогні щоденно спить,• Є у блюдечка подружка,

Носом уві сні свистить.Що одне лиш має вушко.

Довгий носик, ручку має,Можеш кралю цю зустріти,

Всіх нас чаєм пригощає! {Чайник)Як захочеш чай попити. {Чашка)

Клас

ЧАЙНИК

— Для чого потрібен чайник? (У чайнику кип’ятять воду, в чайнику для заварки заварюють чай.)

На дошці — малюнки із зображенням різних видів чайників.

— Назвіть частини чайника. (Тулово, носик, ручка, кришка.)

— Де розташована ручка? носик? кришка?

— Ми будемо ліпити чайник з пластиліну за планом. (План роботи — на дошцІ.)

 • Розріжте пластилін обраного кольору на декілька частин.

 • Зі шматочка більшого розміру скачайте кульку, приплюсніть так, щоб вийшло тулово.

 • Скачайте джгутик та зробіть ручку чайника.

 • Зі шматочка меншого розміру скачайте ковбаску і витягніть так, щоб вийшов носик чайника.

 • Примастіть носик та ручку до тулова чайника.

 • Скачайте кульку, розріжте стекою навпіл — це кришка.

 • Накрийте чайник кришкою, прикрасьте візерунком.

 • Якщо замість носика зробити ще одну ручку, вийде цукорниця.

ЧАШКА

— Розгорніть підручник на с. 99 та розгляньте порядок роботи над виробом.

 • Скачайте з пластиліну циліндр.

 • За допомогою стеки вийміть пластилін із середини циліндра, надайте форму чашки.

 • Скачайте джгутик. Зробіть ручку.

 • Прикріпіть ручку до чашки.

 • Прикрасьте чашку візерунком.

III. Практична робота учнів

Учні виконують роботу, спираючись на план. Учитель надає допомогу.

Я охайно, плавно, легко Пластилін візьму і стеку.

Розкачаю рухом звичним Заготовку циліндричну.

Стисну пальцями злегенька,

Вийде блюдечко маленьке.

З пластиліну я чи з глини Зроблю конус без вершини.

Візьму стеку в руки знову,

Ось і чашечка готова.

Додам гарний візерунок -Ось вам, друзі, подарунок!

IV. Виставка та оцінювання робіт

— Розгляньте свої вироби.

— Яких помилок припустилися?

— Хто отримав задоволення від роботи?

V. Підсумок уроку

— Чому був присвячений наш урок?

— Чи сподобався він вам?

— Які прийоми ліплення повторили?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 7733 | Рейтинг: 0.0/0
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична...
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Лукаві "є" та "и"
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]