Орнамент. Декоративне блюдо

Тема: Орнамент. Декоративне блюдо

Мета: продовжити ознайомлення учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; формувати вміння створювати орнамент у певному стилі з композицією, кольором, елементами; удосконалювати вміння працювати ножицями під час вирізання по складному контуру; розвивати уяву, фантазію, творчу активність; сприяти вихованню акуратності, наполегливості в досягненні поставленої мети, в прагненні вносити у свій повсякденний труд красу.

Обладнання: зразки орнаментів, таблиця із правилами роботи ножицями, ножиці, клей, коробочка для сміття, серветка для рук, хустка, рушник, скриньки, дерев'яні ложки, керамічні вази, прикрашені орнаментальним малюнком.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжуємо ознайомлення с декоративно-ужитковим мистецтвом.

Будемо навчатися створювати орнамент для декоративного блюда.

Народні вишивки здавна славляться різноманітністю узорів, оригінальністю їх розташування і витонченістю колірних рішень, які створювалися впродовж століть залежно від географічних, історичних і культурних умов.

Людина, що жила постійно серед природи, що спостерігала за нею, вже в глибоку давнину навчилася створювати нескладні візерунки, умовні знаки — символи, якими вона висловлювала своє сприйняття навколишнього світу і ставлення до незрозумілих явищ природи. Кожна лінія, кожен знак були сповнені зрозумілого їй змісту, були одним із засобів спілкування.

— Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 46) і дізнайтеся, з чим пов’язане створення орнаменту.

2. Вступна бесіда

— Дорогі діти! Ми живемо в Україні, у чудовому і благодатному краї. У нас чарівна природа, казкові ліси і загадкові поля, безмежні степи, сині моря, повноводні ріки, цілющі джерела, родючі ґрунти — це наша матінка Земля. Вона жива, вона промовляє до нас живими квітами, повіває прохолодою легкого вітру, співає нам щирі пісні про свою любов до людей, шепоче ніжні слова. Вона жива!

І з давніх-давен наші предки знали про це і глибоко шанували ясне Сонце, живу Землю, рідну Матір, святу Берегиню, вічне Дерево життя. Адже це все, без чого вони не уявляли свого буття, і тому ставилися з глибокою пошаною до них як до могутніх і святих першооснов усього сущого.

Люди любили і шанували все це і вірили, що без цього не було б самого життя, тому складали казки і легенди, повір’я і думи. І, найголовніше, свою любов наші предки висловлювали в чарівних природних візерунках, якими прикрашали свій одяг, взуття, помешкання, бо здавна в благородній душі українця жила краса і любов до всього земного. Україна — це чарівний і благодатний край, і в ній із сивої давнини живе мудрий і добрий, творчий і натхненний народ.

Фізкультхвилинка

Налетів з-за лісу вітер,

Він сердитий і рвучкий.

Поламав в садку нам квіти,

Розгойдав усі гілки.

Клас

У вікно, у двері грюкнув,

Розстелив у хаті дим,

Впав на шлях і мчить на луки,

Ми наввипередки з ним.

3.Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— На попередньому уроці ми створювали орнамент у смужці — геометричний, прикрашали ним рушники. А сьогодні будемо створювати рослинний орнамент у колі для декоративного блюда.

— Орнамент у колі можна використати не тільки для блюда, але й для оздоблення скриньки, стільця, маленького столика та ін.

 • Користуючись шаблонами, обведіть круги для декоративного блюда.

 • Смужку кольорового паперу складіть декілька разів та виріжте деталі квітів, листя. За бажанням, додайте власні деталІ.

 • Заготовлені деталі зображення розташуйте на столі так, щоб вийшла задумана композиція. Якщо отримана композиція не подобається, деталі розташуйте інакше — знайдіть більш удалі композиційні рішення.

 • Клейстером промастіть тільки наклеювану деталь зображення. Зручніше промащувати від середини до країв. Кожне нове промазування робіть на чистому аркушІ. Дрібні форми доцільно промащувати дерев’яною паличкою, намагаючись не промащувати клейстером краї.

 • На фон наклейте зображення у певній послідовності: спочатку — найбільш віддалені, а потім — поступово наближаючись до переднього плану.

 • Потім деталь приклейте на її місце і пригладьте ганчірочкою (або накрийте чистим аркушем паперу і пригладьте).

III. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт

Діти оцінюють вдале розташування візерунків на блюді, колірне рішення, якість виконаної роботи.

— У вас вийшли чудові вироби декоративно-ужиткового мистецтва. Ви справжні майстри!

— Але сучасні майстри використовують як основу для орнаменту різні несподівані речі, наприклад використаний комп’ютерний диск.

— Розгорніть підручник на с. 62.

— Спробуйте вдома виготовити квітку за власним задумом. Якщо бажаєте зробити таку, як у підручнику, підготуйте пір’їнки і складіть чотири однакових візерунки у вигляді орнаменту. А потім з’єднайте деталі виробу пластиліновою кулькою.

V. Підсумок уроку

— Чому був присвячений наш урок?

— Які відкриття ви зробили?

— Хто вважає, що трудився у повну силу?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3273 | Рейтинг: 0.0/0
Дикорослі та культурні рослини
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку»
Свято Букваря!
Охорона природного довкілля
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]