Будь людяним

Тема 32. Будь людяним

Мета: розширити уявлення учнів про добрі вчинки; довести учням необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами; вчити висловлювати співчуття, надавати допомогу людям, які цього потребують; виховувати співчутливість, людяність, повагу до тих, хто обділений долею, доброту.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Якими бувають люди? Які внутрішні якості людей ви знаєте? (Добрий, веселий, лагідний, уважний, чемний, ввічливий, розумний, відповідальний, працелюбний, небайдужий тощо.)

— Людина починається з добра.

— Як на вашу думку, чому саме так говорять? (Про людину судять по її справах, по її вчинках і словах.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про добрі вчинки, про необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 104-105)

— Мабуть, вам доводилося бачити людей, які чимось дуже відрізняються від інших. Це люди з дуже маленьким зростом, з негарним обличчям та з іншими зовнішніми вадами. Ці вади можуть бути вродженими або виникати внаслідок захворювань, травм.

При зустрічі й спілкуванні з такими людьми треба бути стриманим. Не можна їх ображати, показувати на них пальцем, сміятися, глузувати з них.

Інколи вади людини заважають їй нормально жити і працювати. Наприклад, людині без ніг важко ходити на протезах чи на милицях, пересуватися у візку. їй потрібна стороння допомога.

— Розгляньте малюнки на с. 104. Яку допомогу можете надати ви?

— Розкажіть, як треба ставитися до людей з різними вадами.

— Розгляньте малюнки на с. 105. Хто з дітей поводиться ввічливо? Поясніть чому.

2. Фізкульгхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1.«Мозкова атака»

— Що таке доброта?

2. Вправа «Інтерв'ю»

— Як ти вважаєш, що означає слово «добрий»? (Той, хто людям робить добро; поважає людей.)

Мета: розширити уявлення учнів про добрі вчинки; довести учням необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами; вчити висловлювати співчуття, надавати допомогу людям, які цього потребують; виховувати співчутливість, людяність, повагу до тих, хто обділений долею, доброту.

— Що означає слово «милосердний»? (Той, який готовий надати допомогу; поспівчувати.)

— Що означає співчувати? (Ставитися з розумінням до горя іншого. Співчуття — чуйне ставлення до чужого горя, до чиїхось переживань.)

— Що таке людяність? (Прихильне та уважне ставлення до людей; уважність до чужих потреб.)

— Поруч із вами можуть жити чи навчатися діти з особливими потребами. Це — хлопчики або дівчатка, у яких слабке здоров’я, які погано бачать або чують, які пересуваються в інвалідному візку. Але вони, як і всі діти, потребують поваги і підтримки.

Не чекайте, поки вас попросять. Самі пропонуйте допомогу.

3. Читання деформованих прислів'їв

 дяЛюність родожча аз сеу.

(Людяність дорожча за усе.) еН сясмій з ихал людгосько, щоб біто не лобу тагоко.

 (Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було такого.)

4. Гра «Закресли зайве»

— Прочитайте назви внутрішніх якостей людини. Закресліть слова, які, на вашу думку, вас жодним чином не стосуються.

Розумний, чуйний, дурний, жадібний, злий, доброзичливий, добрий, добросердний, брехун, насмішник, ласкавий, непосида, грубий, працелюбний, ябеда, правдивий.

5. Бесіда

— Унаслідок чого люди можуть одержати фізичні вади? (Це може трапитися у разі сильних нервових потрясінь, як наслідок травм, одержаних через власну необережність чи небезпечну поведінку інших, від народження.)

— Які риси характеру мають люди з фізичними вадами?

— Що може погіршити духовний стан таких людей? (Нетактовні розпитування, недоречні розглядання)

— Чому діти з фізичними вадами потребують особливої уваги?

— Поясніть значення словосполучення «гуманне ставлення».

Висновок. Діти з фізичними вадами потребують особливої уваги.

VI. Підсумок уроку

— Як необхідно ставитися до людини з фізичними вадами?

— Чому до людини з фізичними вадами необхідно ставитися гуманно?

— Як ви вчините, якщо до класу прийде новий учень із фізичною вадою?

— Наведіть приклади гуманного ставлення до когось.

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 5454 | Рейтинг: 0.0/0
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно...
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]