Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення) числа у кілька разів
ТЕМА: Доба.Година.Хвилина.Секунда. Визначення часу за годинником. Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення)числа у кілька разів
Мета: ознайомити учнів зі співвідношенням між одиницями часу, вчити визначати час за годинником; формувати вміння і навички обчислень з використанням таблиці множення; вдосконалювати навички розв'язування задач, що містять дворазове збільшення (зменшення) числа у декілька разів; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; розвивати швидкість думки, увагу, обчислювальні навички, виховувати інтерес до точних наук; сприяти збереженню та зміцненню здоров'я, виховувати вміння цінувати час.

ПЛАН УРОКУ
1. Повторення вивченого. 6 хвилин
2. Вивчення нового матеріалу. 7 хвилин
3. Фізкультпауза. 2 хвилин
4. Розвиток знань учнів. 20 хвилин
5. Підсумок уроку. 2 хвилини
І. Організація класу. (Слайд 1,2)
* Привітання (2 хвилини)
- Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою щиро.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуємо щиро
На урок у другий клас!
*« Кольоротерапія» ( на партах лежать кружечки трьох кольорів-чорний , жовтий , зелений) (1 хвилина)
- Підніміть той кружечок, який у вас настрій на початку уроку. Сподіваюся, що наприкінці уроку ваш настрій буде мати жовтий колір – радості, задоволення , колір врожайності від здобутих знань.
*Робота над девізом уроку( 1 хвилина)
- Сьогодні у нас незвичайний урок. На уроці ми позмагаємося двома командами –дівчата «Тік» і хлопці «Так» ( емблеми команд )
ДЕВІЗ УРОКУ(Слайд 3)
Думати – колективно,
Діяти – оперативно,
Сперечатись – доказово.
Це для всіх обов’язково.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК УЧНІВ.
*Робота над планом уроку (1 хвилина)
- Погляньте на план уроку, у нас сьогодні багато цікавих завдань
План уроку: (Слайд 4)
Перевірка домашнього завдання
Усний рахунок
Хвилинка каліграфії
Нова тема
Фізкультхвилинка
Робота з підручником
Підсумок
Домашнє завдання
*Перевірка домашнього завдання (3хвилини)
- А розпочнемо ми свою роботу з перевірки домашнього завдання. Хто зможе принести перший бал своїй команді (№ 728 для команди «ТІк»,
№ 729 для команди «ТАК»)
*Усний рахунок ( 10 хвилин)
** Інтерактивний метод гра-пазли на слайдах «Сумний Крош» (Слайди –пазли)
-Яка команда допоможе Крошеві повернути добрий настрій .
** Піснезнайка ( звучить запис пісні про таблицю множення з додаванням відповідей 6) Хто найкраще проспіває відповіді до таблиць множення.
** Інтерактивний метод « Гра «Триттєйський суддя»
( по 3 учні від команд із взаємоперевіркою називають табличні випадки множення 6)
*Каліграфічна хвилинка (1 хвилина) Продовжити ряд стільки разів, скільки вам років.
6 6 6 6 6
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь
Буду я писати вправно -
До роботи берусь гарно .
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
*Проблемна ситуація. 2 хв.
*Інтерактивна технологія «Мікрофон».
-Нам потрібно відшукати те над чим працюватимемо на уроці. А допоможуть нам малюнки.( півень,сонце, вода, пісок (Слайд 5)
і ЦІКАВА СКРИНЬКА ( в скрині-годинник) ( мікрофон)
-Дітки, чи замислювалися ви, що таке час? Чи потрібно берегти час? На ці та інші запитання ми спробуємо сьогодні відповісти. А моїми помічницями будуть члени команд Тік і Так. ФІЗминутка для очей
V. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
* Підготовча робота. Робота над загадками ( стор.110 в підручнику) ( 1 хвилина)
• Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці 4 гнізда, в кожному гнізді 7 пташенят. Що це таке?
• Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. Що це таке?
- Ось перед вами казковий годинник. ( СЛАЙД 6 )
Три стрілки має наш годинник:
Коротша вказує години,
Хвилинна стрілка швидше йде, ( СЛАЙД 7 8 )
В годину — коло обійде!
Але найбільшу швидкість має
Та, що секунди відбиває,
Як тільки день і ніч минуть,
Цей час добою люди звуть.
Одна доба, хай кожний знає,
Годин 24 має.
А тиждень, як відомо всім,
Налічує цих діб аж сім
-У кожного на парті є модель годинника. Зверніть увагу на стрілочки: маленька стрілочка (назвемо її Тік) вказує на години, а велика стрілочка (назвемо її Так) вказує хвилини.
2.Пояснення нового матеріалу
— Як ви вважаєте, хвилинка — мало це чи багато?
— Послухаймо розповіді хвилинок.
*Творча робота (повідомлення учнів про хвилини,)
( 3 хвилини)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. Розвиток математичних знань.
1.Первинне закріплення.
*Робота з макетом годинника
-Скажіть, будь ласка, коли учні нашої школи приходять на заняття? .
(о 8 годині)
-Вірно. Давайте покажемо це на своєму годиннику. Поставте малу стрілочку Тік, щоб вказувала на цифру 8, а велику стрілочку Так на 12. Яка година на годиннику. (8 година) ( СЛАЙД 9 )
Скільки часу пройде від 8 до 9 години.
(1 година).
Але, щоб настала 9 година, потрібно стрілочці Так пройти певний шлях. Зараз ми його пройдемо разом із нашою стрілочкою. Зверніть увагу, що на годиннику крім цифр є ще маленькі поділки. Ці маленькі поділки – хвилинки. Давайте допоможемо стрілочці їх порахувати. Між двома цифрами є 5 хвилинок. Тож рахуємо разом.(5,10,15,20,25…. 60).
Скільки ми нарахували хвилинок? (60)
Зверніть увагу, на яке число вказує стрілочка Тік? (На число 9 )
На яке число вказує стрілочка Так? (На число 12).
То яка у нас зараз година? (9 ) ( СЛАЙД 10 )
Може хтось мені скаже, що означають ці 60 хвилин.(60 хвилин це 1 година)
Отже, давайте запишемо в зошити: в 1 годині 60 хвилин. ( СЛАЙД 11 )
Добре, але час не стоїть на місці. Ранок змінює день, день змінює вечір, а вечір змінює ніч.
Можливо хтось скаже, як одним словом можна назвати ранок, день, вечір, ніч?
Не знаєте? Хочете дізнатися? Ранок, день, вечір, ніч – це доба.
Доба – це проміжок від сьогоднішнього уроку математики до завтрашнього.
Давайте це перевіримо і дізнаємось скільки годин має доба.
Тепер ми будемо подорожувати вже з годинною стрілочкою Тік.
О котрій годині у вас закінчуються уроки в школі? (О 1 годині дня)
( СЛАЙД 11 )
Поставте на годиннику стрілки так, щоб вони вказували 1 годину дня.
О котрій годині ви лягаєте спати? (О 8 годині вечора) ( СЛАЙД 12 )
Поставте стрілки так, щоб вони вказували 9 годину вечора.
Скільки кругів зробила стрілочка Тік?(Один круг)
А скільки годин пройшло? (12 годин)
Але доба має ще одну частинку – ніч. Ви лягли спати, зранку прокинетеся і знову прийдете до школи. (О 8 годині ранку) ( СЛАЙД 13 )
Стрілочка Тік зробила ще один круг.
Скільки годин пройшло від того часу коли ви лягли спати? (12 годин)
За 1 добу годинна стрілка робить два оберти.
А скільки це годин? (24 години)
Отже 1доба скільки має годин?
Запишемо у свої зошити: в 1 добі 24 години

- Годинник стрілку перевів
До задачі час поспів
* Розв’язування задачі № 733 ( на швидкість. Яка команда швидше розв’яже) ( СЛАЙД 13 )
-Годинник стрілку перевів
До хвилинки -цікавинки клас приступив.
Вчитель: Ми звикли до годинника. Вже й не віриться, що в давнину люди не знали його. А такий час був. Наші далекі предки розпізнавали лише ніч, ранок, день і вечір. А будив їх живий будильник. Догадайтесь хто це
Хто співає на паркані у червоному
жупані й чобітку: «Ку-ку-рі-ку!»?
(повідомлення учнів про види годинників)

-Годинник стрілку перевів
Час дізнатися хто переміг.
-Останнє завдання для наших команд.
-№ 736 (розшифруй слово «ПЕЙЗАЖ») ( СЛАЙД 15 )

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
ВИЗНАЧЕННЯ КОМАНДИ ПЕРЕМОЖЦЯ
ПОДАРУНОК ДЛЯ КОМАНД (МУЛЬФІЛЬМ).
-Дітки, що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
-Що ви розкажете своїм батькам?
-Ви сьогодні гарно працювали. На згадку про сьогоднішній урок хочу вручити вам пам'ятки «Бережи хвилини». ( СЛАЙД 16 )
Ось вони:
1. Не марнуй часу, переходь до справи відразу й використовуй кожну хвилину уроку.
2. Працюй швидше, організовано, зосереджено.
3. Пам'ятай, що час минає безповоротно.
4. Хвилини повернути не можна, пам'яттю про них лишаються тільки справи.
5. Сплануй свій тиждень.
6. Запиши, в які дні в тебе заняття з музики, спортивні тренування та інше.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ :№737, 738( СЛАЙД 17 )
Категорія: Математика | Додав: lenjukovskaya (09.01.2017)
Переглядів: 3192 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]