Кратне порівняння чисел. Розв’язування простих задач на порівняння

Тема. Кратне порівняння чисел. Розв’язування простих задач на порівняння.

Мета: ознайомити учнів з кратним порівнянням чисел; сформувати розуміння різниці між відношеннями «на... менше» і «в... разів менше»; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на засвоєння табличного множення і ділення; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати уважність.

Обладнення: картки з числами, предметні малюнки, девіз уроку, роздатковий матеріал, мікрофон..

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Організація учнів Добрий день, мої малята! До нас завітали гості, поверніться привітайтеся. Дзвоник всім нам дав наказ – до роботи швидше в клас. Біля парти станьте чемно – хай мине час недаремно. Будьте уважні й старанні всі – сядьте рівненько на місця свої! Щоб не було нам мороки. Всі готові до уроку? Тож, гаразд. Часу не гаймо Наш урок розпочинаймо!

2.Налаштування на урок

– Працювати на уроці будемо під гаслом… (На дошці)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Прийом «Очікування» — Подумайте і скажіть, яким має пройти наш урок? (цікавим, загадковим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим.) — А якими для цього на уроці повинні бути ви? (наполегливими, дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.) — Отже. Якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1.Перевірка домашнього завдання . (с. 132, завдання 815; 816)

Завдання 815

— Прочитайте записаний вираз та його означення.

Завдання 816

— Скільки всього сіток вийшло?

(Зміна зошитів)

2. Усна лічба

Гра «Збери урожай».

6 * 4= 24; 6 * 7=42; 42 : 6= 7;

14 : 2= 7; 3 * 8=24; 28 : 4=7;

4 * 9=36; 5 * 6= 35; 40 : 5=8;

Розв’язування задач.

1) На 3 однакових аркушах 24 малюнки. Скільки малюнків на одному аркуші?(24:3=8)

2) У 4 однакових пляшках 8 л квасу. Скільки квасу в одній пляшці? (8:4=2 літри квасу)

3) У 5 ящиках 40 кг слив. Скільки кілограмів слив в одному ящику? (40:5=8)

3. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

11; 21; 31; ...; 51; ...; ....; ...; 91.

4. Математичний диктант.

• Зменшити в 3 рази числа: 6; 15; 27.

• Збільшити в 6 разів числа: 2; 4; 6.

• Зменшити на 7 числа: 70; 83; 14.

• Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.

• Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порівнянням величин.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Пояснення нового матеріалу

На одній тарілці- 2 яблука,а на другій-6, або 3 рази по 2.Кажуть, що на першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій.

Щоб дізнатися, у скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно більше числа поділити на менше. Тобто 6:2=3.Отже, ми дійсно дізналися, що що на першій тарілці яблук у 3 рази менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук у 3 рази більше, ніж на першій.

Щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно від більшого числа відняти менше.

На одній тарілці- 2 яблука,а на другій-6, або 3 рази по 2.Кажуть, що на першій тарілці яблук на 4 менше, ніж на другій, а на другій тарілці яблук 4 більше, ніж на першій.

2. Робота за підручником (с. 132–133)

Колективне опрацювання правил.(Підсумуємо на дошці, для того щоб дізнатися на скільки, то будемо віднімати (-),а щоб дізнатися у скільки, то будемо ділити).

Завдання 817. Колективне опрацювання матеріалу

Ваше завдання розглянути малюнки з записами і прочитати вирази Учні роздивляються малюнок і читають записи. Як знайшли?

Завдання 818. Коментоване розв’язування завдання

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, як дізнатися, на скільки одиниць число 5 менше від числа 40, у скільки разів число 5 менше від числа 40;.

( 40-5=35 – на 35 одиниць число 5 менше від числа 40( 5 на 35 менше, ніж 40);

40:5=8 – у 8 разів число 5 менше від числа 40( 5 у 8 разів менше, ніж 40))

Завдання 819 Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз

Розгляд умови задачі 1) — Що нам відомо? (Що на І полиці стояло -15 книг, а на ІІ – 5 книг.)

— Про що запитується в задачі? ( На скільки більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки одиниць менше»? (Віднімання)

Розгляд умови задачі 2)

— Що нам відомо? (Що на І полиці стояло -15 книг, а на ІІ – 5 книг.)

— Про що запитується в задачі? (У скільки разів більше книг стояло більше книг стояло на першій полиці, ніж на другій?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів більше »? (Ділення)

Завдання 820. Усне виконання завдання.

Скласти задачі за коротким записам і розв’язати їх.

Завдання 821. Самостійне виконання завдання

Один учень записує умову і розв’язує задачу біля дошки всі інші в зошиті.

Прочитаємо умову задачі.

— Що нам відомо? (Що у ставку плавало 8 качок і 2 лебеді.)

— Про що запитується в задачі? ( У скільки разів більше качок ніж лебедів плавало на озері?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів більше»? (Ділення))

8:2=4(р.)

Відповідь: у 4 рази більше.

3. Фізкультхвилинка (під музичний супровід «Пісня про зарядку»)

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачами

Завдання 822.

Прочитаємо умову задачі.

— Що нам відомо? (Що Пилипу 6 років, а Мар’яні -12)

— Про що запитується в задачі? ( На скільки років менше Пилипу, ніж Мар’яні?) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...на скільки менше? (Віднімання)

— Що ще запитується в задачі? (У скільки разів Пилип від Мар’яни) — Яку дію виконуємо, якщо в умові сказано: «...у скільки разів »? (Ділення)

— На скільки дій задача, можемо сказати? (Так, на 2)

1) 12-6=6 (років)

2) 12:6=2 (рази)

Відповідь: на 6 років менше, у 2 рази молодший.

Завдання 823

Максим має 24..., а Стас — 6... Постав питання так, щоб задача розв’язувалася дією ділення.

Питання: У скільки разів більше дисків має Максим, ніж Стас?

24:6=4 (р.)

Відповідь: у 4 рази більше.

Завдання

Маса півня 3 кг, а поросяти — 15 кг. У скільки разів порося важче за півня?

— Як дізнатися, у скільки разів порося важче за півня? (15 : 3 = 5)

— Як дізнатися, на скільки кілограмів півень легший за порося? (15 - 3 = 12)

2. Обчислення значень виразів (Робота в групах)

(17 + 18) : 5 = 7 24 : (15 - 9) = 4

80 – 6*6= 44 5 *6 – 15 =15

32 : 4 + 72= 80 24 – 12 : 3

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

1) Від чотирикутника відрізали 1 кут. Скільки кутів у фігури, яка утворилася? (5 кутів)

2) Який посуд не можна наповнити? (Повний)

3) З якого посуду не можна нічого з’їсти? (З порожнього)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 133–134, завдання 824; 825.

VIІI. ПІДСУМОК УРОКУ 1.Мікрофон

— Чи справдилися ваші очікування?

— Як дізнатися у скільки разів одне число більше або менше другого? (Поділити.)

— Як дізнатися на скільки одне число більше або менше другого?(Відняти).

2.Гра « Вихваляночки» Я навчився (лася)… Мені було цікаво… Мені сподобалось… Мене здивувало…

3.Оцінювання роботи учнів на уроці.

Категорія: Математика | Додав: персик (29.03.2015)
Переглядів: 11580 | Рейтинг: 0.0/0
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]