Перевірка додавання відніманням. Одиниця вимірювання маси — центнер. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Дії з іменованими чис

Урок 127

Тема: Перевірка додавання відніманням. Одиниця вимірювання маси — центнер. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Дії з іменованими числами

Мета: узагальнювати вміння виконувати перевірку додавання відніманням; вправляти у розв'язуванні задач на знаходження числа, яке на декілька одиниць більше (менше) суми двох чисел; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Гра «Садівники».

На аркуші паперу намальовано дерево — яблуня. До неї прикріпляються яблука, на зворотному боці яких записані приклади. До дошки виходять учні, зривають яблука і розв’язують приклади.

98 - 64 =36 + 24 = 90-8 =24 - 12 - 12 =

80 - 35 =90 - 16 = 18-6 - 6 =

57 - 44 =90 - 32 = 36+8 + 8 =

90 - 64 =

80 - 64 =

2) Перевірте, чи правильно розв’язані приклади.

50 + 24 = 74 50- 24 = 34 32 + 60 = 90

80 - 7 = 8343 + 7 = 50 28 + 3 = 58

3) Розгляньте приклади і поясніть, чому перевірка не допомогла знайти помилку в обчисленнях.

60 - 27 = 47 54+6 = 50 87 - 5 = 37

47 + 27 = 60 50-6 = 54 37 + 5 = 87

 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

 • Збільшіть у 4 рази числа 3; 5; 7; 9.

 • Кожне число з ряду 24; 64; 40; 72; 16; 32; 48; 56 зменшіть у 8 разів.

 3 Математичний диктант

— Запишіть вирази та обчисліть їх значення.

 • Від суми чисел 21 і 35 відняти 46.

 • До різниці чисел 78 і 26 додати 18.

 • Від числа 70 відняти суму чисел 17 і 18.

 • До 30 додати різницю чисел 32 і 18.

 4 Розв'язування задач

1) Привезли 53 труби, щоб прокласти газову лінію. Уздовж провулка проклали 6 труб, уздовж вулиці — 23 труби, а інші труби — у дворі будинків. Скільки труб проклали у дворі?

2) Довжина першої сторони трикутника 7 см, другої — 9 см, а третьої — на 4 см менше, ніж сума довжин першої і другої сторін. Якою є довжина третьої сторони?

 5 Відповіді на запитання

— Що важче: кілограм однокопієчних монет чи півкілограми двокопієчних монет?

— Скільки кілограмів в 1 центнері?

— Назвіть найбільшу одиницю маси?

— Яка бочка легша — повна чи порожня?

— Хто легший: півень чи гусак, якщо їх маси однакові?

— Що важче: один літр води чи один кілограм води?

 6 Гра «Я знаю...»

Учням пропонується назвати одиниці вимірювання величин зі словами: «Я знаю 5 одиниць вимірювання часу: 1 — ..., 2 — ... (маси, довжини)».

 Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Розвиток математичних знань

 1 Колективна робота над задачею

Першого дня бригада відремонтувала 46 м шосейної дороги, другого — 39 м, а третього — на 27 м менше, ніж першого і другого днів разом. Скільки метрів дороги відремонтувала бригада третього дня?

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Що треба дізнатися другою дією?

— Якою дією відповісти на питання задачі? Чому?

 2 Самостійне розв'язування задачі із взаємоперевіркою

У саду зібрали першого дня 45 кг слив, другого — на 8 кг більше, ніж першого. Третього дня зібрали на 17 кг менше, ніж другого. Скільки кілограмів слив зібрали третього дня?

 3 дії з іменованими числами

1) Розв’язування з коментуванням.

80 см = Ц дм 4дм6 см= Ц см

68 см = О дм О см 4 дм 6 см = Ц см 1 ц = Ц кг

2) Робота біля дошки.

5 дм 6 см + 3 см 5 дм 6 см + 3 дм 8 дм 7 см - 5 дм 8 дм 7 см - 5 см 1 ц - 5 кг1 ц - 50 кг

 4 Розв'язування задач з поясненням

1) Хазяйка витратила 7 кг борошна, і у неї залишилося борошна в 5 разів більше, ніж вона витратила. Скільки кілограмів борошна було у хазяйки спочатку?

2) Під час гри діти вишикувалися в 4 ряди, по 9 осіб у кожному. Знайдіть число всіх учасників гри, якщо потім у грі взяли участь ще 5 дітей.

 5 Замість «віконечка» вставте числа

□ ■ 8 = 48

6

6 Обчисліть

3 ■ 7 + 79 =

5■3 - 15 = 24 : 3 + 56 = 28 : 4 ■ 8 =

32 : □ = 4

(84 - 79)■3 = (63 - 53) : 2 = (40 - 28) : 6 = (100 - 19) : 9 =

□ : 6 = 7

18

20

14

48

2 + 48 =

4 ■ 9 =

2 ■ 3 =

(34 - 28) =

 7 Офтальмологічна пауза

 8

Розв'язування логічної задачі

Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у сестер їх виявилося вдвічі більше, ніж у братів. Скільки у кого? Відповідь: у братів два, у сестер чотири.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 3097 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Природа Українських Карпат
Чим ми бачимо
Ура! Канікули!
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]