Віднімання виду 40 - 8; 50 - 34. Розв'язування складених задач

Урок 126

Тема: Віднімання виду 40 - 8; 50 - 34. Розв'язування складених задач

Мета: повторити випадки віднімання виду 40 - 8; 50 - 34; вправляти у розв'язуванні задач на знаходження третього доданка; вдосконалювати вміння знаходити значення виразів зі змінною; розвивати мислення, мовлення; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Обчислити приклади з усним поясненням.

70 - 8 =47+ 6 =

94 - 7 =38+ 12 =

2) Гра «Який ряд кращий?».

На дошці — 3 стовпчики прикладів (для кожного ряду — свої). Учні по одному з кожного ряду виходять і пишуть відповіді. Перевірка — колективна. Перемагає ряд, учні якого розв’яжуть свої приклади швидше і без помилок.

37 + 5 = 53 - 8 = 86 + 9 = 55 - 8 = 8 - 8 =

43 - 6 = 58 + 4 = 30 - 7 = 88 + 8 = 0 + 5 =

50 - 8 = 72 - 20 = 63 + 7 = 18 + 60 = 9 - 0 =

3) Заповнити порожні клітини.

Доданок 7 3 9

Доданок6 2030

Сума11 28 10 47 50 56

4) Відповіді на запитання.

— У скільки разів 70 більше, ніж 10?

— На скільки 70 більше, ніж 10?

 2 Розв'язування задач

1) У каністрі було 25 л бензину. З неї спочатку взяли 3 л, а потім — 6 л. Скільки літрів бензину залишилося в каністрі?

2) Розв’яжіть задачу різними способами.

Для гербарію засушили 20 квіток, з них 12 волошок, а решта — ромашки. На скільки більше засушили волошок, ніж ромашок?

 3 Математичний диктант

— Запишіть вирази і знайдіть їх значення.

 • Сума чисел 22 і 9; 35 і 6; 47 і 7.

 • Різниця чисел 26 і 7; 24 і 6; 32 і 4.

 • Сума різниць чисел 25 і 6 і 23 і 7.

 • Від 90 відняти добуток чисел 9 і 9.

 • Число 63 розділити на різницю чисел 12 і 5.

 • Суму чисел 38 і 34 розділити на 8.

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Збільште кожне парне одноцифрове число в два рази. Отримані числа розділіть на 4. Що дістали?

 Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел

 1 Поясніть, як виконали обчислення

40 - 8= 30 + (10 - 8) = 30 +2 = 32

50 - 34 = (50 - 30) - 4 = 20 - 4 = 16

 2 Обчисліть

8 + 855- 9 16+ 775 - 7

67 - 923 -6 15+ 8069 - 62

 3 Розв'язування задачі

У трьох класах — 75 учнів. У першому — 27 учнів, у другому — 33. Скільки учнів у третьому класі?

— Що відомо в задачі? Що треба знайти? Чи можна це дізнатися однією дією?

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Якою дією відповісти на питання задачі?

 4 Самостійна робота

— Не виконуючи обчислень, поставте потрібні знаки: <, >, = . 28 - 10 □ 28 - 948+5 □ 47 + 5

35 + 30 □ 35 + 2066-4 □ 68 - 4

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

Двоє учнів працюють біля дошки.

V. Розвиток математичних знань

 1 Знаходження значень виразів

5 + (17 + 9) + (85 - 46) =

50 - 6 ■ 6 + 28 =

49 : (14 : 2) ■ 6 =

13 + (17 + 44) =

 2 Розв'язування задачі

Периметр квадрата дорівнює 36 см. Знайдіть довжину його сторони (у сантиметрах).

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв’язування логічних завдань

1) Татові, мамі і дочці разом 70 років. Скільки років буде їм разом через чотири роки?

Розв’язання. Відома сума трьох чисел і відомо, що кожен доданок збільшиться на 4. Отже, сума збільшиться на 4 + 4 + 4 = 12. Вона дорівнюватиме 70 + 12 = 82.

Відповідь: 82 роки.

2) Світлана задумала один з семи днів тижня і згодна відповідати на питання тільки «так» або «ні». За скільки питань можна дізнатися, який день тижня задумала Світлана? Яким може бути перше питання?

Розв’язання. Оскільки відгадується один день з семи, то може знадобитися від двох до трьох питань. Слід показати, у яких випадках виявляється досить двох питань, а коли потрібні всі три.

Відповідь: 2 або 3 питання. Перше питання може бути таким: «Ти задумала день з понеділка до четверга включно?».

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2527 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Лисиця та їжак»
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Панно для класної кімнати
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Дещо з історії
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]