Табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток. Розпізнавання геометричних фігур. Розв'язування задач

Урок 123

Тема: Табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток. Розпізнавання геометричних фігур. Розв'язування задач

Мета: повторити додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати вміння розв'язувати складені задачі, знаходити периметр геометричної фігури; розвивати просторову уяву; вдосконалювати навички конструювання; виховувати акуратність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Гра «Жива нумерація».

Троє учнів виходять до дошки, кожен отримує набір цифр. Перший показує число десятків, другий — число одиниць. Учитель називає число, учні мають показати це число. (Варіанти таких завдань можуть бути різні.)

2) Робота за таблицею чисел першої сотні.

— Прочитати парні/непарні числа.

— Назвати (показати) числа, у яких :

2 дес. і 3 од.; 1 дес. і 5 од.; 7 дес. і 7 од.

— Показати числа, у яких сума цифр у розряді десятків і одиниць дорівнює 5 (14).

3) Представити числа у вигляді суми розрядних доданків.

— Представити числа у вигляді розрядних доданків і помножити кожен доданок на 2; 3; 4.

 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Дані числа: 7; 5; 3; 4; 1; 2; 6. Запишіть ці числа в порядку зростання.

— Запишіть ці числа в порядку спадання.

 3 Розв'язування прикладів з поясненням

15 + 4 =36+4 =33 - 3 - 1 =15+40 =

20 - 6 =49+1 - 40 = 77 - 60 =86+4 =

97 - 90 + 3 = 77-6 =50 - 9 =20+80 - 1 =

 4 Розв'язування задач

1) Від шматка тканини відрізали 20 м, а потім — ще 10 м. у шматку залишилося 29 м. Скільки метрів тканини було в шматку?

2) Хазяйка випекла 15 пиріжків з м’ясом і 9 з цибулею. Вона розклала їх на тарілки, по 4 штуки на кожну. Скільки знадобилося тарілок?

3) Сестрі 9 років, а її братові — у 3 рази менше. Скільки років братові?

 5 Замість «віконечка» вставте числа

16 - □ = 7 □: 6 = 4 7 ■ □ = 28

6 + □ = 14 □: 8 = 4 □ ■ 4 = 36

 6 Геометричний матеріал

1)Назвіть геометричні фігури.

— На які групи поділимо фігури і чому?

2)Гра «Склади трикутник, знайди периметр».

У кожного гравця першої команди — набір деталей А; у кожного гравця другої команди — набір деталей Б.

А

У грі беруть участь дві команди. Учитель пояснює, що кожному гравцеві необхідно скласти з наявних у нього деталей трикутник, виміряти довжини всіх сторін і знайти периметр. Результат учні повинні записати у зошитах. Після закінчення роботи вчитель перевіряє правильність виконання завдання. За кожну правильну відповідь команді присуджується один бал. Виграє команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

 Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток

1 Поясніть, як знайшли результати дій

47 + 20 = 67 47+ 2 = 49

79 - 6 = 7353 + 14 = 67

 2 Розв'язування прикладів з коментуванням

42 + 20 + 356 - 4 - 30

90 - 0 + 13(45 + 32) - 9

3 Колективна робота над задачею

На товарну станцію прибули 2 потяги з вугіллям. В одному з них було 35 вагонів, а в іншому — на 6 більше. До обіду розвантажили 50 вагонів. Скільки вагонів залишилося розвантажити?

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Що треба дізнатися другою дією? Якою дією відповісти на питання задачі? чому?

V. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування задач з поясненням

1) Учень і майстер усього виготовили 24 деталі. Майстер виготовив у 3 рази більше деталей, ніж учень. Скільки деталей виготовив учень?

(Якщо ця задача складна для учнів, то запропонуйте розв’язати простішу задачу.)

2) Четверо учнів виготовили 24 деталі, порівну кожний. Скільки деталей виготовив один учень?

— Скільки учнів може замінити один майстер?

— Скільки деталей виготовив учень?

3) Батько ніс 24 кг картоплі, а його син — у 3 рази менше. На скільки кілограмів картоплі менше ніс син, ніж батько?

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Розв’язування логічних завдань

1)Василько позначив на колі 6 точок і поєднав кожні дві точки відрізками. Скільки відрізків вийшло?

Розв’язання. З першої точки можна провести 5 відрізків, з другої залишиться провести 4 відрізки, з третьої — 3 відрізки, з четвертої — 2 відрізки, з п’ятої — 1 відрізок.

5 + 4 + 3 + 2 + 1 = 15

Відповідь: 15 відрізків.

79 - 60 = 19

 37 + 2 + 20 24 + (6 + 20)

2) Є дві посудини місткістю в 3 л і в 5 л. Інших місткостей немає. Як налити у більшу посудину з водопровідного крану 4 л води?

Відповідь: налити у неї 1 л (3 + 3 - 5 = 1), а потім наповнити малу посудину і влити з неї ще 3 л у велику посудину.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2825 | Рейтинг: 0.0/0
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Властивості паперу. робота з папером
Весняні свята. Мамин день
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]