Чарівний світ казок Ганни Чубач
Тема Чарівний світ казок Ганни Чубач.
Музична казка «Ласий кіт Івашко».
Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем, удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я); соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу).
Формувати предметні компетентності: познайомити учнів з життєвим та творчим шляхом української поетеси Ганни Чубач, вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати вміння оцінювати вчинки дійових осіб; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до поезії.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Діти, перевірте чи все необхідне у вас є до уроку?
А тепер за парти
Тихо всі сідаєм.
Старанно працюєм
І відповідаєм!
- Отож починаємо працювати.
- Діти з яким настроєм прийшли на урок сьогодні?
(На парті у кожної дитини лежать 3 смайлики - веселий, сумний та байдужий)

ІІ. МОВНА РОЗМИНКА
«Ви малюнок розглядайте – скоромовку пригадайте!»
- Якщо настрій добрий, пропоную мовну розминку
1. Робота зі скоромовками
На дошці прикріплено малюнки (сороки, квочки, лиса та котика)
(Діти пригадують вивчені скоромовки)
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок - сорок морок.
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіток.

Лис малий і більший лис
По гриби ходили в ліс.
Заздрить білка в лісі лису -
Лис лисички ніс із лісу.

Мурлика муркоче,
Морозива хоче.
Мурлико руденький,
Замерзнеш, дурненький.

Кіт котив коток по току,
коток попав на лапу коту.
2. Гра-змагання «Хто більше?»
- Доберіть слова-назви ознак до іменника «кіт».
- Доберіть слова-назви дій до іменника «кіт».
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Гра «Ти питання прочитай – зразу відповідь давай!»
На картках надруковано питання, учень бере любу картку, даючи відповідь.
З творчістю якого автора знайомились на попередніх уроках?
Де народився Платон Воронько?
Ким працював батько малого Платона?
Чим запам’яталася мама автора?
Чим завдячував Платон Воронько своєму дідові?
Які твори письменника запам’ятали?
Чим здивував вірш «Картина»?
Хто та чому не хотів спати у вірші «В лісі є зелена хата»?
2. Читання в особах вірша «Суничка-сестричка»
- Закрийте очі. Чим це так запахло у нас в класі?
- Як називається вірш Платона Воронька про суничку?
- Між ким відбувається діалог у вірші «Суничка-сестричка»?
- Давайте прочитаємо?
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ
- Чи подобається вам працювати з творами четвертої поетичної збірки?
- Чи хотіли б познайомитися з новими авторами та їхніми творами?
- Ото ж тема сьогоднішнього уроку: «Чарівний світ казок Ганни Чубач»
1. Вправа «Очікування»
- Діти що очікуєте від сьогоднішнього уроку?
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з таблицею
- Діти, що ви знаєте про Ганну Чубач? Якщо так, занотуйте у першій колонці.
ГАННА ЧУБАЧ

З н а н н я д о у р о к у З н а н н я п і с л я у р о к у
Що знав (знала) про Ганну Чубач? Що дізнався (дізналася) про Ганну Чубач


2. Розповідь вчителя про життєвий і творчий шлях письменниці.
Народилася Ганна Танасівна Чубач у переддень Різдва, 6 січня 1941 р., у селі Плоске на Вінниччині в сім’ї хліборобів. Дитинтсво її пройшло у важкі воєнні та повоєнні роки. Батька вона не знала, бо загинув на війні. Вихованням Ганни займалася бабуся, бо мама весь час працювала, щоб якось зводити кінці з кінцями ті важкі часи.
Спочатку навчається у Лучинецької середній школі, потім у вечірній школі робітничої молоді.
У 1959 році Ганна Чубач переїжджає до Києва. Вона мріє стати співачкою, проходить за конкурсом у навчальну студію при Київському театрі оперети. Та ще здає іспити на факультет журналістики Українського поліграфічного інституту, якому і віддає перевагу.
Згодом Ганна Танасівна згадуватиме: «Я вирішила не бути актрисою, проте вчилася в студії дикції, постави, ходила на уроки художнього слова. Мені мама й бабуся казали: «Ганнусю, вчися — в житті все знадобиться.»
У 1968 році закінчує інститут. Працювала в редакціях газети «Літературна Україна» та журналу «Дніпро».
Надзвичайно талановита і працьовита жінка:
заслужений діяч мистецтв України;
найкращий поет телерадіофестивалю «Прем'єра пісні — 2010»;
Лауреат літературних премій:
імені Павла Усенка,
імені Марусі Чурай,
Міжнародної премії «Дружба»,
ім. Євгена Гуцала,
імені Анатолія Бортняка.
І дорослим і малим радить повісити над робочим місцем напис: «Найбільший мій ворог — лінощі». Якщо ви їх подолаєте, то успіх до вас неодмінно прийде.
У літературу прийшла досить рано, писала в основному для дорослих, але в 1983 році у видавництві «Веселка» вийшла перша збірка віршів Ганни Чубач для дітей «Йшла синичка до кринички».
- Отож і ми сьогодні на уроці познайомимося з віршованою казкою Ганни Чубач. Але спочатку пропоную відпочити.
3. Фізкультпауза
4. Опрацювання казки «Ласий кіт Івашко»
- Про кого йтиме мова у казці, відгадайте!
4.1. Вправа «Передбачення»
Очі смарагдові,
Шубка пухова,
Пісеньки люб'язні,
Кігтики залізні (Кіт)
Ніч…Злодюжки довгохвості
До комори ходять в гості.
Хвать торбинку із зерном –
І в шпаринку шасть бігом
- Як думаєте, де могли зустрітися ці два герої? Які пригоди могли з ними статися?
- Давайте послухаємо, чи справдяться наші передбачення
4.2. Слухання казки «Ласий кіт Івашко» з Аудіокниги
4.3. Вправа «Мікрофон»
- Чому чорний кіт Івашко зітхав тяжко?
- Що просив кіт Івашко сіру мишку?
- Як надумав витягнути її з пляшки?
- Що тим часом зробили сестри чорноокі?
4.4. Самостійне читання казки. Словникова робота
- Прочитайте твір самостійно, чи треба з’ясувати значення деяких слів, чи всі слова зрозумілі?
- Доберіть синоніми до слів
Благав – просив
Хутко – швидко
Долівка – підлога
Читання «Луною» Правильно наголошуйте слова
Упійма′ю
Поро′жню
Віде′рце
Де′нце
Позича′ти
- Яка буква у словах позначає як один, так і два звуки? У яких словах?
4.5. Робота у парах. Читання в особах.
- Перечитайте казку ще раз, хто потрібен для читання в особах?
- Як треба читати слова кота? (благально)
- У казці є питальне речення, якою інтонацією воно читається? Прочитайте.
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
1 . Літературна вікторина
1. Якої масті був Івашко?
2. Куди впала мишка?
3. Що просив Івашко мишку?
4. Що обіцяв залишити в мисці?
5. До якого часу благав кіт мишку вилазити?
6. Що надумав Івашко?
7. Куди пішов Івашко по вудку?
8. Як кинули пляшку сестри чорноокі?
9. Куди утекла миша?
2 . Гра «ПОТРЕНУЙ ПАМ’ЯТЬ»

І варіант ІІ варіант
Утекла ______________ Впала __________ миша
До ____________ в нірку. Та й на саме ________.
А ______________ Івашко Як _____ дістати -
Досі плаче ____________. Це ж бо не __________.
(Учні повинні по пам’яті вписати пропущені слова)

3. Робота у групах
Учні об’єднуються в групи за кольорами – червоний, зелений, блакитний, жовтий, рожевий.
І група
Яке з прислів’їв виражає головну думку казки «Ласий кіт Івашко»?
 Була б сила, діло буде.
 Де наша не пропадала.
 Всяк розумний по-своєму: один спершу, а другий – потім.
ІІ група
Відшукайте та випишіть парами рими, що є у казці «Ласий кіт Івашко».
ІІІ група
Якими рисами, на твою думку, наділені кіт Івашко та миша з казки «Ласий кіт Івашко»?
ІV група
Пофантазуйте та розкажіть, що було б якби ласий кіт Івашко дістав мишу з пляшки?
V група
Визнач послідовність подій у казці «Ласий кіт Івашко»
Утекла сіренька
До матусі і нірку

Впала сіра миша
Та й на саме денце

Чорний кіт Івашко
Ох зітхає важко

Миша - це не риба,
Упіймаю хутко

І таке надумав
ласий кіт Івашко

VІI. ПІДСУМОК УРОКУ
- Діти, чи сподобався вам урок? Чим?
- Які завдання було виконувати цікаво?
- Чи були важкі для вас завдання?
- Чого навчив сьогодні вас урок?
- Що тепер зможете записати у таблицю «Ганна Чубач»
- Чи змінися настрій у декого з дітей на кінець уроку?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Читати казку «Ласий кіт Івашко» в особах;
за бажанням проілюструвати казку, знайти інші казки Ганни Чубач.
Категорія: Читання | Додав: olha (11.02.2017)
Переглядів: 2053 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]