Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів

Урок № 7

Тема: Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів. Осінній акваріум.

Мета:  ознайомлювати учнів з основними правилами заповнення площини силуетними зображеннями; продовжувати формувати первинні навички роботи в техніці аплікації; ознайомлювати з техніками аплікації з природних матеріалів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання: простий олівець; гумка; засушені листя і трави; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; сер­ветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації.

Хід уроку

I.     Організаційний момент

II.   Актуалізація опорних знань і вмінь:

1.        Бесіда за запитаннями

          Який вид образотворчого мистецтва має справу з лініями та силуетами?

          Ви вже знаєте, що графіка — це невибагливе мистецтво, якщо ми маємо на увазі малюнок. Але малюнок — це не завжди мистецтво.

          Людей, які малюють, можна побачити не лише в майстерні Художника. Люди малюють у будь-якій обстановці, на будь-якій поверхні, будь-якими матеріалами. Малюють на уроках, на тротуарах, на піску, вологій землі... Малюють дорослі й діти, малюють для справи і просто так... Малювати можна не лише на будь-чому, але і чим завгодно — цвяхом, паличкою, пальцем на піску.

          Які засоби виразності дарує нам графіка?

          Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, створюючи лінійне зображення?

          Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями?

III.  Пояснення нового матеріалу:

1.        Пояснення вчителя

          Якщо прикласти руку до яскраво освітленої шибки або розглядати її проти світла, то видно темний силует руки.

          Слово «силует» з’явилося майже 300 років тому. Це прізвище француза, який вирізав різні фігурки з паперу і дарував їх знайомим. Силуети всім подобалися, тому що у такий спосіб можна було робити портрети людей у профіль (нібито дивлячись на них збоку, коли видно обриси — ніс і підборіддя). Ці портрети були значно дешевшими, ніж намальовані фарбами, виготовляли їх швидше. Після винаходу фотографії про силуети майже забули. Лише поодинокі художники робили їх для прикрашання книг і власного задоволення.

          Проте силуетні зображення можна створювати не лише за допомогою графічних матеріалів. їх можна вирізувати з кольорового паперу, як ми це робили на попередньому уроці. Можна заповнювати контур дрібними природними (насіння, пісок) або штучними матеріалами (бісер). А можна створювати силуетні зображення за допомогою висушеного різнокольорового листя.

          Але перш ніж розпочати роботу, разом заплющимо очі та вирушимо в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини.

          У воді мешкають істоти, які дуже відрізняються від нас. Вони мають пласку форму, гладенькі округлі контури, прикрашені лускою. Це риби. Природа вигадала стільки риб різної форми та розміру, що вчені і досі не змогли їх усіх побачити та описати. Можливо і саме ви вигадаєте глибоководні апарати, та зможуть опуститися на самісіньке дно океанів. А поки що уявімо тих неймовірних морських істот, що ми могли б їх побачити на великій глибині.

IV.  Закріплення вивченого матеріалу:

1.        Пояснення до творчого завдання:

          Сьогодні ми працюватимемо із засушеними листочками дерев і травами, які ви приготували вдома.

          Згадайте: перед тим, як покласти листочки під прес, ви ретельно розгладжували їх, щоб не викривити форму рослин. Висохле листя — готовий матеріал для нашого уроку. Воно легко лягає на площину, що відповідає головній умові будь-якого декоративного зображення.

          Для виконання роботи ми скористаємося технікою аплікації. Вона зручна тим, що природні або вирізані з паперу форми можна пересувати, додавати до них нові, прибирати зайві. Це полегшує . пошук різних варіантів композиції.

          Наклеювати елементи потрібно лише тоді, коли кожен елемент займе своє місце і композиція цілком відповідатиме задуму.

2.        Індивідуальна робота за творчим завданням:

Використовуючи засушене листя і трави, виконайте компози-цію «Осінній акваріум».

(Учитель звертає увагу учнів на те, що елементи мають бути схожими на природні форми не лише за силуетом, але й за кольором.)

V.   Підбиття підсумків

1.    Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів.

2.    Демонстрування дитячих робіт.

3.    Бесіда:

          Що нового ви дізналися на уроці?

          Чому навчилися?

          Кому подаруєте свій малюнок.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (16.12.2013)
Переглядів: 3144 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Сонце та його значення для життя на Землі
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]