Рослинний орнамент. Творче завдання. Глечик

Урок 14. Рослинний орнамент. Творче завдання. Глечик

Мета: закріплювати поняття: «декоративний малюнок», «елемент», «орнамент»; навчати учнів знаходити найкраще розташування елементів для створення лінійного візерунка; засвоювати основи декоративної композиції; закріплювати навички роботи в техніці лінійного малюнка; продовжувати ознайомлювати з силуетними формами, декором, рослинними орнаментами, процесом узагальнення форми; продовжувати навчати працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; навчати міркувати.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні роботи з методичного фонду; фотографії творів різних видів декоративно-ужиткового мистецтва з рослинними орнаментами; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; лінійка.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Назвіть матеріали та інструменти, що знадобляться для створення лінійного малюнка.

 ♦ На попередньому уроці ми створювали малюнок для килима. З яких елементів він складався?

 ♦ Як називається такий орнамент? (Геометричний)

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Викладення нового навчального матеріалу

робота над формуванням умінь і навичок. слово вчителя з елементами бесіди

Ми вже знаємо, що коли малюнки або їх частини-елементи повторюються, художники називають їх орнаментами. (Учитель пропонує знайти орнаменти на одязі та предметах у класній кімнаті і визначити, які з них є рослинними.)

Розгляньте уважно малюнок опішнянського глечика. (Стисла розповідь про опішнянський гончарний промисел.)

 ♦ Як ви гадаєте, з якою метою майстер прикрасив свій глечик орнаментом, адже в ньому і так можна було зберігати воду або молоко?

 ♦ Які елементи обрав майстер для свого орнаменту?

 ♦ Спробуймо повторити візерунки з ягід і листочків.

Подивіться на елементи орнаменту. Які частини рослин на них зображені? (Квіти, листя, стебла, пуп’янки) Квітка, листя, стебло — це складові частини або елементи орнаменту. У розписі глечика ці елементи повторюються у певному порядку, чергуючись один з одним.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

творче завдання. слово вчителя

Оберіть один із глечиків і прикрасьте його рослинним орнаментом так, як це зробив майстер-гончар.

Спочатку роботу виконайте простим олівцем.

Нагадую, що під час виконання завдання ви повинні пам’ятати:

• кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці;

• відстань між елементами повинна бути однаковою.

(Учитель нагадує правила роботи та техніку безпеки під час роботи олівцями. Учитель роздає учням два варіанти силуетів глечиків або, якщо рівень підготовки учнів дозволяє, пропонує намалювати силуети самостійно на кольоровому картоні.)

Індивідуальна робота за творчим завданням

Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.

VI. Підбиття підсумків

Учитель. Сьогодні ми навчилися розміщувати елементи малюнка в потрібній частині глечика, обирати необхідний розмір елементів, добирати кольори відповідно до зразка.

І. Білик «Глечик» (Опішня)

Обговорення учнівських робіт

 Учитель повинен відзначити правильність побудови орнаменту і відповідність виконаних робіт до запропонованого кольору.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2522 | Рейтинг: 0.0/0
Урок малювання
Вибір безпечного маршруту від дому до школи
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація...
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]